PDA

Se full versjon : Fitteskap....

magnus
10-12-03, 00:20
Blir så forbannet...
Hadde XP Home Edition men har nå fått tak i en cracket versjon av XP Pro. Alt vel så langt. Med en gang jeg installerer Servicepack 1 føkker ting seg til, enten det er fra nett eller fra CD-plate. Har trådløst tastatur og mus som slutter å funke. Tenker da at driveren mangler, men da jeg setter inn CD-platen med driveren på blir plutselig maskinen forferdelig treg. SYSTEM surrer hele tiden med 50 % av CPU kapasiteten, CD-sloten vil ikke åpne seg.

Ting blir ikke normalt før den blir avinstallert.

Noen som vet om det skyldes crackingen?
Hvor viktig er Servicepack 1?

Mr.Man
10-12-03, 00:24
Har du kjørt en Windowsupdate etter SP1-installasjonen? Det må du gjøre.....

BTW! Hvorfor la du inn Pro istdedet? Skal du ha doméne?

magnus
10-12-03, 00:35
Hvorfor? Angrer jo det nå da men... Ser for meg at den er mer stabil og har noen flere muligheter, men disse mulighetene kommer jeg vel neppe til å få bruk for...

Hjalp ikke med en Windows Update, feilene var der likevel.

Mr.Man
10-12-03, 01:10
Du har ikke bruk for mulighetene i Pro hjemme. Eneste vesentlige forskjellen mellom de, er at Pro kan meldes inn i et doméne. Det trenger du ikke hjemme. Les om forskjellene her:

http://www.microsoft.com/norge/products/windowsxp/pro/howtobuy/choosing.asp

Men nok om det. De eneste driverne som kan fucke opp kernel (kjernen i operativsystemet) er grafikkdriverne og lyd-driverne. Oppgrader dem.

Det er ingen feller i en cracket versjon som gjør at den går saktere såvidt meg bekjent. Husk at du oxo må kjøre alle 3 seksjonene på windowsupdate. Ikke bare security updates.

magnus
10-12-03, 02:41
Skal prøve litt videre i morgen. Fikk også en annen link som trolig kan gjøre susen.
http://homepage.ntlworld.com/disposable_devil/ewhb/TUT_serial.htm

Mr.Man
11-12-03, 00:02
Stemmer det. Det var litt trøbbel med endel keys når SP1 ble utgitt. Men det forklarer ikke at system tar CPU-time.

magnus
12-12-03, 01:17
Det blir kun problemer når jeg setter inn driverplaten til det trådløse tastaturet og musen.

Blir nok til at jeg installerer Home-edition igjen, men da er det vel ikke noen vei utenom å slette alt...