PDA

Se full versjon : Meddommer

Sorepheus
10-12-03, 17:39
Jeje... gode nyheter, derfor denna ikke er i faenskapet... Ringte nettopp fra Oslo Tingrett og sa at jeg ikke trengte å møte opp i morra 08:15, var trukket ut som vara-meddommer (hvis en blir syk / melder forfall), Samvittigheta sliter fremdeles med siste sak der jeg satt som dommer, vrei meg og fikk ikke sove i natt, tenke seg det; jeg hadde ikke sett dama som ble dømt i øya en gang ... jeje, trøster meg nå i hvert fall med at jeg den gang da fikk prutta ned straffa en del..

anonym
10-12-03, 17:43
Hvordan blir en meddommer?

nette
10-12-03, 19:26
Det er noe man blir automatisk.Man kan bli trukket til å bli det i hht. Folkeregisteret.Jævla kjip jobb

Sorepheus
10-12-03, 19:32
vel.. i hvert fall i Torshov bydel i Oslo så søker de aktivt folk som vil bli det selv ... det eneste kravet er at man er stemmeberettiget og ikke har kriminelt rulleblad... jævlig kjip jobb ja, og det er fanden ikke lett å slippe unna heller ... flytta og "glemte" å melde flytting, da ringte de meg på ferie i Hellas og ville informere meg om at de hadde fått brevet i retur og at det er straffbart å ikke melde flytting .... rodde meg unna den gang da... :forvirret:

Bare nalle
10-12-03, 19:35
Sønn min fikk tilbud om det. Jeg kastet brevet før han fikk lese det.

anonym
10-12-03, 20:37
Åååå....tenk å leke Gud og straffe samfunnets avskum.
*stjerner i øynene*

Sorepheus
10-12-03, 21:12
"Åååå ... er JEG dommer nå (?).... faen steike vel da skal de få smake Ghandiji al'Jesus anarchist from hell ..." MUHAWHAWHW*host*... illusjoner brister... :( Dommeren mente jeg burde lese "Den gode fiende" :roll: Mehn det var selvfølgelig litt sjeeeft å se Politimenn i uniform krype for en... :flau: