PDA

Se full versjon : vBulletin, hurtigsvar og luring.

anonym
10-12-03, 17:49
http://us2.php.net/quickref.php

Går det an å legge inn hurtigsvar og luringen på hvilket som helst vBulletinforum?
Jeg er på et forum og ville gjerne hatt de inn der, men admin er clueless.
Hun ga meg linken over og sa at om noen visste om en av de dingsene der er hurtigsvar og sånt, ville hun gjerne vite det.

Takker for evt. hjelp.

gyrken
10-12-03, 19:13
Dette vet jeg egentlig ikke noe om da, men er det vBulletin eller php du snakker om? Det er nemlig ikke det samme. Men det finnes hurtigsvar til begge forumtypene.

Bare nalle
10-12-03, 19:19
Jeg vet ikke.

anonym
10-12-03, 20:26
Det står php i adresselinjen og hun sa de bruker php, som i de dingsene i linken over.

Mr.Man
10-12-03, 23:59
Dette var jo underholdende lesning, men jeg skjønner at dere blir forvirret forsåvidt. :ondtglis:

PHP er programmeringsspråket som de aller fleste forumprogramvare er programmert i.

Programvaren som forumet vårt er kjører på heter phpbb.

Programvaren som eksempelvis mingle kjører på heter vBulletin.

phpbb og vBulletin ligner veldig på hverandre, så jeg trodde oxo i begynnelsen at disse programpakkene var en nyere eller eldre versjon av de andre.

Denne såkalte luringen er bare en knapp som admin på mingle har lagt inn i html-siden og er omkranset av en link som de har plukket opp et annet sted på forumet skulle jeg tro. Ihvertfall var det slik jeg lagde den selv. Veldig lett å lage. Man kan faktisk bare logge på mingle og kopiere linken derfra. Så kan du poste linken til admin på det andre forumet.

Den quickreply-saken er en plugin som denne admin må lete etter på vBulletins hjemmesider. Det var nokså vanskelig å legge den inn her, men jeg vet ikke helt hvor vanskelig det er å legge inn plugins på vBulletin.

anonym
11-12-03, 00:21
Har funnet ut a quickreply visstnok ikke kan legges inn på versjon 2 av vB.

Men den nye innlegg saken skjønte jeg ikke helt hva du mente med. :blånn:

Singularity
11-12-03, 02:10
http://us2.php.net/quickref.php

Går det an å legge inn hurtigsvar og luringen på hvilket som helst vBulletinforum?
Jeg er på et forum og ville gjerne hatt de inn der, men admin er clueless.
Hun ga meg linken over og sa at om noen visste om en av de dingsene der er hurtigsvar og sånt, ville hun gjerne vite det.

Takker for evt. hjelp.Hurtigsvar er integrert i vBulletin 3, men må legges inn som ekstramodul i vBulletin 2. Her finner du moduler: http://www.vbulletin.org/

Luring er det vel ingen vits i å legge inn - det må da gå an å finne en annen og mer original grafikkbit å bruke i stedet for? I alle fall er det vel snakk om en endring i den aktuelle templaten (har ikke rotet med akkurat det i Mingle selv, så tør ikke si det 100% sikkert).

Singularity
11-12-03, 02:19
...og hurtigsvar i vBulletin 2 utarter seg jo noe annerledes enn i vBulletin 3, da.

Mr.Man
11-12-03, 02:50
Blir den bedre i 3'ern? Skulle gjerne hatt wysiwyg-editor.

Singularity
11-12-03, 03:09
Blir den bedre i 3'ern? Skulle gjerne hatt wysiwyg-editor.I vBulletin 3 er det valgfritt om man vil ha trådvisning eller lineær visning.

Hvis man gidder er det altså mulig å lage et oppsett ala DOL med tråder der.

Fordi det skal være mulig å svare på det og det innlegget i tråden er det en liten knapp på hvert innlegg som "låser opp" hurtigsvarsboksen (og flytter en ned nederst i tråden hvor man kan se den).

Hurtigsvar i vBulletin 2 er omtrent som her. En åpen boks nederst hvor man kan skrive inn et svar som slenges inn lineært i bunnen av tråden.

MrsC
11-12-03, 22:29
Mr.Man: Vet du om phpbb har kommet opp med en funksjon for å vise/markere hvilke innlegg man har svart på? Noe lignende som den svarte prikken man har i v/Bulletin?

Mr.Man
12-12-03, 01:29
Skjønte ikke helt hva du mente. Ettersom man har svart på de nyeste innleggene forsvinner jo hakene på mappene. Men du mente kanskje et annet konsept? (kjenner ikke til disse svarte prikkene på vBulletin)

MrsC
13-12-03, 02:21
På v/bulletin så er det en funksjon som gjør at de diskusjoner man har svart på blir markerte. I det tilfellet jeg kjenner til, med et svar hull i konvolutten.
Denne henger med deg for alltid. Altså ikke bare siden sist du var innom diskusjonen om du skjønner.

Dette gjør det enklere å huske hvilke diskusjoner man er med i, og kanskje bør følge med på i tilfelle svar rettet mot deg selv.
I phpbb forumene så må man jo huske selv hva man har svart på, og det kan til tider bli mye om det er et forum med stor aktivitet.

Jeg vet at phpbb 2.0.4 versonen ikke har en slik funksjon tilgjengelig, og lurte bare på om denne versonen kanskje hadde det.