Se full versjon : En veldig anonym person - om ferie og drikking
Den personen dette handler om skal få være anonym i dag.
Dette er settingen: Ferie, sol, strand, basseng, to små barn og en kone. Drikking om kvelden, når barna er lagt regner jeg med de fleste synes er greit.
Men ellers - hva synes dere er normalt alkoholkonsum? Er det vanlig å nesten ikke drikke noe annet enn øl? (bortsett fra kaffe og juice til frokosten) Til lunch og middag drikkes det øl.
Og hva når man venter på bussen og blir tørst, synes dere det er underlig at en tobarnpappa jekker en øl og drikker mens han står der med trilla og venter?
Hva med en sixpack i løpet av en dag ved bassenget?
Jepp, jeg bare spør. Vedkommende har en kone som synes dette er litt i overkant. Hun er veldig anonym i kveld hun også.
Jeg synes kanskje det er litt i overkant, ja. :diplomatisk:
Øl til middagen er greit. Øl til lunch er greit hvis det er av og til. Øl som tørstedrikk er mer tvilsomt - det hjelper jo ikke akkurat på væskebalansen, og tørst er at kroppen gir beskjed om at væskebalansen må forbedres. En sixpack i løpet av en dag ved bassenget - det er jo ganske mange timer det er snakk om, men når man har med småbarn, så synes jeg det er i meste laget.
Jeg mener ikke det er noe "magisk" med alkohol som gjør at man ikke må drikke det mens det er barn tilstede. Jeg synes vel heller ikke det er så forferdelig ille at man har ørlite grann promille mens barna er der - en gang i blant. Men å være synlig beruset med barn tilstede er en uting.
Det som er skummelt, er det jevnlige inntaket over tid. Men det er klart at det ikke er noe hyggelig å være på ferie med en far og partner som er sløv mye av tiden. Jeg tror ikke nødvendigvis det er noen fare. Men hvis alkoholen er såpass viktig at man fortsetter inntaket som beskrevet selv om partneren ber en la være, så er det ganske skummelt.
I min familie har vi en lang og stolt (ha!) tradisjon for alkoholisme, og jeg ville blitt litt bekymret, men jeg ville pustet litt ut dersom inntaket ikke fortsatte på samme måte etter at man kom hjem igjen.
Jeg vet ikke om dette var noe hjelpsomt i det hele tatt?
Jeg skriver under på alt medica sier nå.
Nei,faen..dette er ikke i overkant.Dette er hva ekte ferie handler om.Altså:hadde dette skjedd hver jævla dag,så ok.Men det er ferie!Det er sol!Det er sommer!Og det er bare en gang eller to i året...what`s the problem?Ungene er så små enda så de skjønner det ikke,og vi husker vel alle fra oppveksten i de brune 70 åra,at Far tok seg en brun flaske både nå og da.Nei,dette må tåles.
og vi husker vel alle fra oppveksten i de brune 70 åra,at Far tok seg en brun flaske både nå og da.Nei,dette må tåles.
Hm.. nei. Ikke faren til denne anonyme. Å drikke på stranda forekommer henne ganske utenkelig, det samme mens man venter på bussen klokka 9.30 om morgenen. Men om ungene tar skade av det - nei, det tror jeg vel egentlig ikke. Det bare svir litt i kjerringsjelen å se det, mens for ungenes del kunne han like godt drukket en boks cola.
Hmm..hadde sånn Jesus-far du da?Eller..jeg synes at å drikke på stranda er helt ok.Men jeg skal dog være littebittegranne enig med deg at å begynne klokka halv ti er noe tidlig.Men på den annen side:øl er like billig som brus der nede,så hvorfor ikke?Jeg tror du kommer over dette,jente.Du er slett ikke i ferd med å bli noe kjerring av den grunn.Vi er da jenter i sin beste jentealder vi... :kul:
Jeg har en alkoholisert far. Vi var ofte i syden da jeg var liten.
Pappa dro ofte ut på morgen og drakk litt. Øl til de fleste måltider.
Selv om han ikke var slem, så la det en demper på turene for min del.
Han forandret seg.
Jeg har også en far som drekker litt for mye,spesielt i ferier,han blir sånn "nå skal vi snakke sammen".Plager meg i grunnen aldri,han er verdens beste far.Men,nå er det mmaaaange år siden jeg har dratt på Syden ferie med han også.Det går seg til med åra tror jeg
Det er unødvendig å drikke såpass mye, og når man har barn med og en partner som reagerer på konsumet, så bør man moderere seg. Jesus, reiser man alene, så er jeg den første til å gå på fylla hele tiden (ok, ikke hele tiden, men...). Men det er ikke ålreit når et familiemedlem er litt sløv av alkoholinntaket mye av tiden.
Det er hyggeligere hvis man kan bli enige om kompromisser uten sure miner. Noen øl her og der er jo greit, men når det bli mer enn en six-pack i løpet dagen før ungene har lagt seg, så er det egentlig i meste laget. Synes nå jeg.
Nå skal jeg snart på Shichkebab eller åsn det skrives hos naboen.Gruer meg..
Jeg er veldig, veldig enig med medica.
En annen ting er jo at min blir sliten av å drikke mye, og litt av poenget med en ferie er jo å få ladet batteriene.
Guri medica, du er så deilig fornuftig.
V i hadde det slik, og jeg syntes det var ukult som barn.
Det er unødvendig å drikke såpass mye, og når man har barn med og en partner som reagerer på konsumet, så bør man moderere seg.
Men det kan jo hende denne "anonyme" personen faktisk modererer seg kraftig i denne settingen i forhold til hva vedkommende hadde konsumert ellers.
Utover det er det vanskelig å definere hva som er nødvendig drikking. Er det nødvendig å feste hver jævla helg? Sikkert ikke, men svært mange gjør det fordet.
Hva med en sixpack i løpet av en dag ved bassenget?
Spørs vel hvor lang dagen er......
Ja!Ikke sant....med små barn så starter dagen tidlig.Da er en 6 pack ikkenoe!
Hum... jeg reagerer egentlig ikke på at man drikker på ferie, men kicka en del på 6-packen ved bassenget... Da jeg var 4, drukna jeg nesten, under vann og hadde slutta å puste... Hadde det ikke vært for at pappaen min oppdaga at jeg lå på bunnen av bassenget og stupte uti og fiska meg opp hadde jeg nå ikke levd... Historien var at vi unger var designert til det lille bassenget trykt pakka inn i flotører, men som den "tenke senere, handle først når man har muligheten" ungen jeg var lånte jeg velvillig bort flytedingsene mine til dattera av de som eide huset (dette var i USA, Florida) og klatra ut i det store bassenget ... våkna seinere på sykehuset med tubes down my throught... legene sa det bare var hell at jeg ikke hadde fått særlig vann i lungene ... visstnok fungerte lukkemekanismen som styrer at unger ikke får vann i lungene når en ligger i mors mage... Tviler på at en pappa med 6 øl innabors ville vært i stand til en lignende redningsaksjon...
Hm, hadde ikke likt at smbo tok en pils mens han venta på bussen tidlig om morran nei. Heller ikke ved bassenget. Men at en tar seg en pils eller to til maten, det hadde vært greit.
Etter at poden er i seng, det er en helt annen situasjon.
Mener nå jeg.
Hm, hadde ikke likt at smbo tok en pils mens han venta på bussen tidlig om morran nei. Heller ikke ved bassenget.
Denne anonyme damen har blitt vant til drikking på stranda om sommeren, selv om den var litt tung å svelge. Første gang hun så det ble hun sjokkert! Faktisk blir hun det fremdeles. Synes det ser ordenlig merkelig ut å sitte sammen med barnefamiliene og drikke pils etter pils eller hvitvin...
Men hun bekymrer seg litt over holdningen mest av alt. At ferie = drikking døgnet rundt. Hvorfor er det sånn? Hva skjer med folk med den innstillingen dersom de blir arbeidsledige eller langtidssykemeldt?
Tviler på at en pappa med 6 øl innabors ville vært i stand til en lignende redningsaksjon...
Ups, litt av en historie!
For å si det som det er så stoler jeg egentlig ikke noe særlig på andre enn meg når vi har med ungene slike steder. Jeg sjekker stadig på begge to, uansett om mistermannen også er der. Han bare mister dem, nemlig.. ;)
Hm, hadde ikke likt at smbo tok en pils mens han venta på bussen tidlig om morran nei. Heller ikke ved bassenget.
Denne anonyme damen har blitt vant til drikking på stranda om sommeren, selv om den var litt tung å svelge. Første gang hun så det ble hun sjokkert! Faktisk blir hun det fremdeles. Synes det ser ordenlig merkelig ut å sitte sammen med barnefamiliene og drikke pils etter pils eller hvitvin...
Men hun bekymrer seg litt over holdningen mest av alt. At ferie = drikking døgnet rundt. Hvorfor er det sånn? Hva skjer med folk med den innstillingen dersom de blir arbeidsledige eller langtidssykemeldt?
Enig så enig. Sån pilsing og vining hører hjemme når barna er hjemme. Vi har tatt oss et par pils når poden har vært til stede ved grilling i fjæra, men da har det alltid vært bare en eller to og litt senere på ettermiddagen med bare oss tilstede.
Hadde gubben dratt opp en sixpack på stranda med masse barnefamilier rundt osv hadde jeg garantert reagert.
Ferie for oss er først og fremst tid sammen med poden på dagen, og tid for oss selv på kvelden. Da er det utelukket med drikking (mer en to pils) når han er våken. Som sagt vi kan godt ta oss en pils til maten, men aldri mere en det. (jeg er forøvrig langtidsykemeldt)
Wonderdong, må skrive en ting til til deg. Faren min holdt på å drukne meg da jeg var 9 måneder. Jeg badet og satt så fint og lekte i badekaret. Så skulle han gå inn på rommet mitt og hente rene klær til meg. :roll:
Da han kom tilbake etter tre minutter lå jeg selvsagt på bunnen av badekaret og pustet vann. Pappa kunne ikke fatte og begripe hvordan det kunne skje. :knegg:
Guri medica, du er så deilig fornuftig.
Ja huff, hvor skal dette ende? Kanskje jeg slutter å kubbe på sofaen hos folk på nachspiel til slutt? :pessimist:
Ei venninde av meg fortalte om tanta hennes som kom hjem til henne en dag, da bare storesøsteren hennes var født. Hun gikk inn på kjøkkenet, der satt ettåringen i en badestamp. Faren viste seg å være på takket, der han la takstein. Han syntes han hadde satt ungen i en kjekk lekekrind, han...
Foreldre i gamle dager hadde ikke vett å forstand ;)
Jeg synes kanskje det er litt i overkant, ja. :diplomatisk:
Øl til middagen er greit. Øl til lunch er greit hvis det er av og til. Øl som tørstedrikk er mer tvilsomt - det hjelper jo ikke akkurat på væskebalansen, og tørst er at kroppen gir beskjed om at væskebalansen må forbedres. En sixpack i løpet av en dag ved bassenget - det er jo ganske mange timer det er snakk om, men når man har med småbarn, så synes jeg det er i meste laget.
Jeg mener ikke det er noe "magisk" med alkohol som gjør at man ikke må drikke det mens det er barn tilstede. Jeg synes vel heller ikke det er så forferdelig ille at man har ørlite grann promille mens barna er der - en gang i blant. Men å være synlig beruset med barn tilstede er en uting.
Det som er skummelt, er det jevnlige inntaket over tid. Men det er klart at det ikke er noe hyggelig å være på ferie med en far og partner som er sløv mye av tiden. Jeg tror ikke nødvendigvis det er noen fare. Men hvis alkoholen er såpass viktig at man fortsetter inntaket som beskrevet selv om partneren ber en la være, så er det ganske skummelt.
I min familie har vi en lang og stolt (ha!) tradisjon for alkoholisme, og jeg ville blitt litt bekymret, men jeg ville pustet litt ut dersom inntaket ikke fortsatte på samme måte etter at man kom hjem igjen.
Jeg vet ikke om dette var noe hjelpsomt i det hele tatt?
Kjerringsnakk! Hahahahahahahaha, det tok ikke lange tiden.
Vi tok ferga fra Gøteborg til Kiel. Småbarnsfamilier (norske) over alt. Unger på kafeen? Greit. Unger på resturanten? Greit. Men unger på nattklubben? Hæ? Hvor skal vi som er normale søke tilflukt da? Sitte å trøkke på lugaren?
Men det kan jo hende denne "anonyme" personen faktisk modererer seg kraftig i denne settingen i forhold til hva vedkommende hadde konsumert ellers.
Utover det er det vanskelig å definere hva som er nødvendig drikking. Er det nødvendig å feste hver jævla helg? Sikkert ikke, men svært mange gjør det fordet.
Hvis en klarer å moderere seg fra 15 til la oss si 8 pils om dagen, så klarer en sikkert å moderere det mer når alternativet er en utrivelig ferie. Som flere andre har påpekt: jeg ville ikke tatt sjansen på å gå en tur på kiosken mens ungene som badet i havet var under oppsyn av en som hadde inntatt 6 øl de siste timene. Og hvis en av partnerne på ferie opptrer på en måte som er til hinder for at den andre parten får slappet av som mye som vedkommende ellers kunne ha gjort, så skaper det mistrivsel.
Det er forskjell på helger og ferier. Men jeg vil si at hvis den ene partneren går på fylla hver helg slik at familielivet lider under det, så er heller ikke det bra.
Ei venninde av meg fortalte om tanta hennes som kom hjem til henne en dag, da bare storesøsteren hennes var født. Hun gikk inn på kjøkkenet, der satt ettåringen i en badestamp. Faren viste seg å være på takket, der han la takstein. Han syntes han hadde satt ungen i en kjekk lekekrind, han...
Foreldre i gamle dager hadde ikke vett å forstand ;)
husker med gru en sak i avisa for ei stund tilbake om en far som hadde surfa på nett mens ungen satt i badekaret. Husker ikke hvor mange timer det gikk før han sjekka ungen, men det var en del. Ungen drukna :(
... våkna seinere på sykehuset med tubes down my throught... legene sa det bare var hell at jeg ikke hadde fått særlig vann i lungene ... visstnok fungerte lukkemekanismen som styrer at unger ikke får vann i lungene når en ligger i mors mage... Tviler på at en pappa med 6 øl innabors ville vært i stand til en lignende redningsaksjon...
Tror du la på en høne der. Jeg drakk vel kanskje max 3 øl i løpet av formiddagen mens vi lå og kulan ved bassenget. Kanskje max 1 33 cl øl i løpet av en time. Var ikke akkurat ruset av det. Hadde jeg derimot drukket en sixpack i samme tempo som man drikker på et vorspiel eller noe sånt skjønner jeg at man reagerer.
Uansett: Det er ett fett (nesten9 for meg hvordna andre drikker.
Men jeg ville ikke likt at partneren min drakk så mye at jeg syntes det var behagelig. Og jeg ville vell gitt blanke i hva andre syntes om det konsumet, om jeg ikke opplevde det OK.
Jeg ville jo også tat timot signaler om partneren min syntes jeg drakk for mye, og både vurdert det, og diskutert det seriøst. Jeg vil ikke belaste min partner, eller mine barn med min drikking om det var ubehagelig for dem.
Og et forhold hvor ikke begge hørte på hverandre når det gjaldt slikt ville ikke passet meg.
Det var jeg som skrev en sixpack, men da mente jeg ikke at den ble bælma ned i løpet av to timer, men i løpet av en hel dag på stranda/ved bassenget. Kanskje tre øl før lunsj stemmer sikkert bra, og så var det halvlitern til lunsjen da.
Jeg synes det er fint om noen kan krangle litt med mistermannen om dette, så slipper jeg. :snill:
Tja, hva skal en si?
Med en slik oppførsel ville han aldri blitt mannen min, men det hadde han vel hellre ikke villet, og da er det vel umulig å starte noen krangel?
Jeg kan selvfølgelig si at det er dårlig gjort ovenfor deg og ungene, at folk sikkert har fordømt dere opp og ned i mente på hotellet, at han er typen det blir laget holdningskampanjer mot, osv, osv. Men det vet han jo sikkert fra før. Dette kan vel egentlig aldri bli noen sak mellom andre enn han og deg? Eller?
Kjerringsnakk! Hahahahahahahaha, det tok ikke lange tiden.
Ups. Så du mener den anonyme kona som tråden omhandler er kjerring? Jeg tror nok jeg ville kicket mindre på pilsing på stranda enn henne.
tok ferga fra Gøteborg til Kiel. Småbarnsfamilier (norske) over alt. Unger på kafeen? Greit. Unger på resturanten? Greit. Men unger på nattklubben? Hæ? Hvor skal vi som er normale søke tilflukt da? Sitte å trøkke på lugaren?
Jeg har hatt med unge på nattklubben på danskebåten. Vi har vært temmelig mye ute og reist de siste fem årene, og vi har sittet lite på rommet og trøkket.
Men når partnere er uenige om alkoholinntak på ferie, så bør man kunne inngå kompromisser. Jeg kan ikke se at det er så innmari kjerring å unngå å drikke en sixpack på stranda.
Jeg kan selvfølgelig si at det er dårlig gjort ovenfor deg og ungene, at folk sikkert har fordømt dere opp og ned i mente på hotellet, at han er typen det blir laget holdningskampanjer mot, osv, osv.
Isåfall har jeg godt selskap. Så minst 2-3 andre fedre bare rundt barnebassenget som koste seg med en pils.
Dette kan vel egentlig aldri bli noen sak mellom andre enn han og deg? Eller?
Nei, det er klart. Egentlig tror jeg ikke på noen forandring, ville bare høre hva andre mente. Jeg har ikke bråka om dette hele ferien heller, kun nevnt det såvidt et par ganger. Man vet da hvor man har fyren etter 14 år, og det er ikke alle kamper man gidder å ta flere ganger.
Jeg kan selvfølgelig si at det er dårlig gjort ovenfor deg og ungene, at folk sikkert har fordømt dere opp og ned i mente på hotellet, at han er typen det blir laget holdningskampanjer mot, osv, osv.
Isåfall har jeg godt selskap. Så minst 2-3 andre fedre bare rundt barnebassenget som koste seg med en pils.
:mrgreen: Det er klart du har selskap med andre. Spørsmålet er vel om det er godt eller dårlig selskap. :twisted:
Det er veldig mange nordmenn som gjør akkurat det, regner med det er pga. prisen.
Tja. Jeg tar med meg et par øl på stranden her oxo. Synes det er deilig med en pils i solvarmen. Men det er jo mulig noen andre synes det er en vesentlig faktor.
Må legge til at i varmen forbrennes det mere enn i normale omgivelser.
Har ikke noe å tilføye i diskusjonen!
... våkna seinere på sykehuset med tubes down my throught... legene sa det bare var hell at jeg ikke hadde fått særlig vann i lungene ... visstnok fungerte lukkemekanismen som styrer at unger ikke får vann i lungene når en ligger i mors mage... Tviler på at en pappa med 6 øl innabors ville vært i stand til en lignende redningsaksjon...
Tror du la på en høne der. Jeg drakk vel kanskje max 3 øl i løpet av formiddagen mens vi lå og kulan ved bassenget. Kanskje max 1 33 cl øl i løpet av en time. Var ikke akkurat ruset av det. Hadde jeg derimot drukket en sixpack i samme tempo som man drikker på et vorspiel eller noe sånt skjønner jeg at man reagerer.
Fra min problemminnebanken:
... anonym far, subjekter, objekter, osv alkoholkonsum, Så en anonym far drikker til frokost, til lunsj og så avslutter med en six-pack... (altså ca. 4.5 øl i promille) er ikke særlig glupt, jeg ser knapt meteren fremover når jeg har 5 øl i blodet. er det "Det:" alle veit at attentionspan og alkohol rimer dårlig; unger veit ikke hva risikoaktiviteter faktisk innebærer, alle veit at attentionspan og alkohol rimer dårlig; unger veit ikke hva risikoaktiviteter faktisk innebærer...... anonym er 50% sjangse mr.mannen, kunne faktisk være ukjent nordmann, en nabo maybe, utelukker "mr.man" ...
Et eksempel på at jeg personlig kan relatere :!: :forvirret: : type out : [..mitt eksempel..] Så får folk bestemme selv, eksempelvis (et eksempel er lettere å relatere til) Konklusjon: at det kan skje selv uten alkohol eller med ubetydelige mengder er derimot et faktum, selv med foreldre som "veit" hvor ungene er til en hver tid, skal det ikke mer enn 3 minutter til (tiden jeg brukte på å drukne)....
... avsluttet problemminnebank.
Phuh.. hater å måtte forklare... var ille nok å tenke igjennom i utgangspunktet :|
Kan vel neppe si det er å gjøre fem høns ut av en fjær. Hva skulle jeg sagt at det er helt greit å drikke seg snytings når jeg vi veit hvor lett ulykka kan intre (jeg hadde vannskrekk i mange år, og fattern alkohol og festskrekk i 14 år), I dette tilfellet mener jeg at vennskap og almenninteresse var sammenfallende Mr.Man. Hadde vel muligens holdt kjeft om jeg trodde i overkant av 50% sjangse at "anonym to barns far" er Mr.Man. Noe skuffet over skjødesløsheten din :roll: Du tekker deg jo som regel alltid vell............... :mrgreen:
Jeg skjønte ikke så mye av innlegget til Wonderdong.
Jeg er nok for trøtt.
Kan vel neppe si det er å gjøre fem høns ut av en fjær. Hva skulle jeg sagt at det er helt greit å drikke seg snytings når jeg vi veit hvor lett ulykka kan intre (jeg hadde vannskrekk i mange år, og fattern alkohol og festskrekk i 14 år).
Du nevnte vel at du neppe hadde vært reddet hvis fattern din hadde hatt en sixpack innabords. Det innebærer vel at han ikke hadde drukket? Hvorfor fikk han da festskrekk i 14 år?
Dessuten mener jeg at ved å drikke 3x 33 cl øl pr. time over 3 timer ikke vil produsere en beruset person. Sammen med en god frokost i magen blir vel også promillen bagatellmessig.
Det er noe særnorsk med det å sammenligne noen rolige pils ved poolen/stranda med rølp og drukningsulykker.
Det må være mulig å skille mellom de to?
Det er noe særnorsk med det å sammenligne noen rolige pils ved poolen/stranda med rølp og drukningsulykker.
Det må være mulig å skille mellom de to?
Selvsagt er det det. Jeg har ingen problemer med det. Men jeg reagerer likevel på holdningen at man skal drikke fra morgen til kveld når det er ferie. Greit nok om man har barnefri, men når man er sammen med ungene synes jeg det ser skikkelig atalt ut å bære rundt på en øl rundt barnebassenget eller på bussholdeplassen. Synes du det er ok?
gyrk, jeg har ikke problemer med det. Men det er jo mengden det er snakk om. Og et par-tre øl ved poolen i løpet av dagen synes jeg er greit. Sånn var det med fedrene da jeg var unge. Men når det blir tre øl før lunch, så er det kanskje litt i overkant.
Det jeg egentlig synes er det viktigste, er at partene i et forhold er enige om hva som er akseptabelt alkoholforbruk eller inngår et kompromiss, slik at begge kan være relativt fornøyde. Slik får man en hyggelig ferie. :snill:
Det jeg egentlig synes er det viktigste, er at partene i et forhold er enige om hva som er akseptabelt alkoholforbruk eller inngår et kompromiss, slik at begge kan være relativt fornøyde. Slik får man en hyggelig ferie.
Vi har det hyggelig likevel, vi. Vi gidder ikke krangle om rusmidler mer. Men det er jo litt interessant å høre hva andre tenker om saken.
Vi har det hyggelig likevel, vi. Vi gidder ikke krangle om rusmidler mer. Men det er jo litt interessant å høre hva andre tenker om saken.
Av og til er det mest konstruktivt å forsone seg med at man kan ikke lære gammal hund å sitte. :knegg:
Nei, det er akkurat det. Etterhvert avfinner man seg bare med den andres små uvaner. Jeg vet at enkelte ting er det ikke noe vits i å bråke om, og mistermannen vet akkurat hvilke ting det ikke er noe vits i å mase på meg om. :)
Kan vel neppe si det er å gjøre fem høns ut av en fjær. Hva skulle jeg sagt at det er helt greit å drikke seg snytings når jeg vi veit hvor lett ulykka kan intre (jeg hadde vannskrekk i mange år, og fattern alkohol og festskrekk i 14 år).
Du nevnte vel at du neppe hadde vært reddet hvis fattern din hadde hatt en sixpack innabords. Det innebærer vel at han ikke hadde drukket? Hvorfor fikk han da festskrekk i 14 år?
Dessuten mener jeg at ved å drikke 3x 33 cl øl pr. time over 3 timer ikke vil produsere en beruset person. Sammen med en god frokost i magen blir vel også promillen bagatellmessig.
Mulig han hadde drukket noe, de andre hadde i hvert fall
drukket noe. Jeg tror nå jeg hadde sett forskjell på om du var beruset eller ikke med et slikt inntak av alkohol, hvis du da ikke har "russisk lever"... Det hele koker vel ned til om settingen gir uttrykk for bekymring, var det f.eks. andre til stede som er dyktige svømmere og ikke hadde drukket, i så fall er jeg enig i at det er "en høne..."
Jepp siden øl er slik ukultur burde man slik som meg hoppe over til vin. Da er alt så langt bedre :røyker:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.