PDA

Se full versjon : Lag Diamant av din nærmestes aske

Master
11-01-04, 15:20
Sjekk ut dette nettstedet. Dette firmaet kan lage Diamanter
av asken til dine nærmeste som eventuelt har død. Ja dette
blir vell litt for spesielt kanskje ?. Hva menere dere :?:

http://www.lifegem.com/

Here you will find everything you need to know about this wonderful memorial. The LifeGem is a certified, high quality diamond created from the carbon of your loved one as a memorial to their unique and wonderful life

Macumba
11-01-04, 15:21
Ikke noe for meg ihvertfall.

Master
11-01-04, 15:24
Ikke noe for meg ihvertfall.

Samme her, dette ble for speseilt for meg og er ikke noe for meg. Dem har åpnet ett kontor i England også nå står det i VG tror jeg det var.

Olivia
11-01-04, 15:26
Snålt. :forvirret:

anonym
11-01-04, 15:33
Det koster sikkert flesk.

Men; er det mulig å skape stort nok trykk altså?

Hvorfor lager ikke "alle" diamanter da?

Master
11-01-04, 15:54
Det koster sikkert flesk.

Men; er det mulig å skape stort nok trykk altså?

Hvorfor lager ikke "alle" diamanter da?

Det blir allerede produsert Diamanter på en lignende måte men dem blir ikke like harde som ekte diamanter. + Det kan ta litt tid og det er ofte dyrt å lage disse diamantene med de spesial maskinene dem bruker. Men de ser meget flotte ut mange av disse diamantene som blir lagd. og vanlige folk kan som regel ikke se noe forskjell på disse og ekte diamanter.

Sexy Sadie
11-01-04, 17:13
Jeg vil nok heller ha en grav å gå til....

Master
11-01-04, 17:27
Jeg vil nok heller ha en grav å gå til....

Samme her mye bedre å ha en grav å gå til...

Ling
11-01-04, 18:16
Skal slettes.

Master
11-01-04, 18:40
Det ere kjempe dyrt med desse diamantene, har vært inne på sidene deiras tideligere.
Jo støre karat jo vanskeliger og dyrere er produksjonen. Fordelen med desse diamantene er att du kan få dei mangen farger, naturlige diamanter er nesten altid blanke mens desse er i gult og blått.
Du trenger naturlig vis ikkje ta livet av nokon for å kjøpe slik diamant, men mengda karbon som er att etter ein kremering er nok til å lage ein slik diamant. Ikkje noko for meg, men det er mangen kulturer der forfedrene er viktige i relgionen. Kansje dei kan ha glede av dette.

Om fargen på diamanter. De ekte Diamantene kan fåes i så å si nesten hvilken farge som en kjøper måtte ønske. Men de mest populære er selvsagt de fargeløse. Kvaliteten River/FL er den beste men selges ikke så ofte som regel er det W/SI som selges + en del av TW/VS. Mens en del diamanter i diverse spesielle farger har blitt solgt meget dyrt da de er ganske sjeldne.
Ja det er sikkert noen kulturer som kunne tenkt seg sine forfedre gjort om til en diamant for å bevare denne person im evig tid.

Litt ok info på Engelsk:

It has been estimated that there is one colored diamond for every 10,000 colorless or near-colorless diamond found.

The most common color in diamonds is not white, but brown, and although used by the Romans in rings around 1AD to 3AD, they did not find favour with modern connoisseurs and were consigned to industrial use. A notable exception is the 109.26ct Cross of Asia, cut so a Maltese Cross is visible above the table.

Then, in the1980s, "trash" was turned into treasure when Australian marketers successfully promoted their brown gem-quality stones as "champagne" and "cognac" diamonds.

The auction of a red diamond in 1987 * said to be bought by an agent of the Sultan of Brunei for $US1 million * quickened interest in colored diamonds.

After brown, yellow is the most common color. Found in abundance in Africa, they are known as Cape stones. The intense deep color of "canary" diamonds is the rarest of the yellows.

The 545.67ct Golden Jubilee is the world's largest faceted diamond. Found in South Africa in 1986, it was presented to the King of Thailand in 1997 to mark the 50th anniversary of his coronation.

Although quite rare, blue diamonds * often grayish in color * have been found in many parts of the world, including India, South Africa, Brazil, Indonesia and Australia. The most famous blue is the Hope, with a reputation for bringing bad luck to its owner.

The Black Orloff from India and Black Star of Africa are among the few black diamonds not found in Brazil. Black diamonds are sometimes artificially produced by irradiating low-clarity faceted diamonds to get a blue or green color so dark it appears black.

Green diamonds are not especially scarce but the green is almost invariably a very thin surface layer, lost when the stone is faceted. The Dresden Green, reputed to be of Indian origin, is now thought by some experts to be Brazilian. Whatever its origin, the 41ct almond-shaped gem is remarkable for its apple-green coloration throughout the stone.

Pink, red and purple diamonds are closely related. Western Australia's Argyle mine has become famous since the 1980s for producing high-quality pinks and reds, with a recent quotation of $US1.6 million for a top-grade pink of just under one carat.

The Argyle has also produced some pure orange and violet diamonds, colors unknown until found in Australia, although there are earlier reports of brownish orange diamonds.

Ophelia
11-01-04, 18:49
Jeg hadde bare mista den.

Retz
11-01-04, 19:15
Jeg vil heller lage pizza av aska til høvdingen. Hvem kan ete diamanter, liksom?

Mr.Man
11-01-04, 19:33
For min del vil jeg gjerne bli røkt av mine beste venner. Kanskje det vil lage en eller annen morsom prosess etter dette livet.

Master
11-01-04, 19:45
For min del vil jeg gjerne bli røkt av mine beste venner. Kanskje det vil lage en eller annen morsom prosess etter dette livet.

Ja denne var bra bedre å bli røkt av venner.

Se her jeg tok en prøve smak :joint: og det smakte bra :D

Ling
11-01-04, 21:09
Skal slettes.

Retz
11-01-04, 21:22

Mr.Man da, på det tidpunktet er du jo allerede gått opp i røyk. Løsninga i ditt tilfelle vil være å mumifiseres. For så å smuldres opp i passende klumper.

Mr.Man
11-01-04, 23:49
Nei, jeg tenkte de kunne blande litt av asken i det man ellers måtte ønske å ha oppi en vannpipe eller joint f.eks. Men det kan jo hende sjelen føyk avgårde under brenningen.

Sorepheus
12-01-04, 00:41
Nei, jeg tenkte de kunne blande litt av asken i det man ellers måtte ønske å ha oppi en vannpipe eller joint f.eks. Men det kan jo hende sjelen føyk avgårde under brenningen.

Syntes How High var noe av det dummeste og mest kvalme pot-filmene som er laga... å røyke en dau person uhf.. pføy... skjønt jeg har jo bodd ved siden av der krematoriumet til gamle rikshospitalet lå, har vel sikkert puste inn min dose døde mennesker :spyr:

Synes diamenter av krematorieaskene er en flott idé, kan kombineres med komplett DNA-profil. Ville spart oss alle disse fæle kirkegårdene.

gyrken
12-01-04, 08:35

Spørs om noen melder seg frivillig til å røyke deg. Jeg for min del ville heller valgt diamanten da.

pip
12-01-04, 12:17
Hm. Kanskje ikke noen dum ide, det der.

Me nlitt kjipt om den blir stjålet, ,liksom. Hvordan forsirker en noe slikt?

Og hva med en eventuelt nye partner, skal en bruke denne steinen i en ny giftering, f.eks?

Ling
12-01-04, 13:06
Skal slettes.

Sexy Sadie
12-01-04, 17:05
Hadde stussa litt om eg fikk giftering laga av svigermors aske da

Typen din hadde på en måte sagt hva han virkelig mente om mora si ja....'