PDA

Se full versjon : Vigrid

The Cryptic
13-01-04, 01:38
Vår alles gamle venn (iallefall gamle) Tore Tvedt, TT blant venner, har idag som kjent funnet ut at det norske politiske system har alt for få partier, iallefall som kjemper for nordisk kultur, nordisk religion, nordiske symboler for et nordisk folk i et nordisk land (godt han liker dansker da iallefall, men det er vel fordi han tar en "lille en" han også fra tid til annen...).
For å bøte på denne bedrøvelige situasjonen, og slik undtertegnede ser det, bidra til enda mer kaos i den politiske situasjonen (i.e. lenge leve polske riksdager) har han besluttet å etablere Vigrid, sitt hjertebarn, som et nytt politisk parti.

Som prinsipell motstander mot sensur ønsker jeg i utgangspunktet TT lykke til med å samle 5000 underskrifter, ettersom skrive- og lesekunnskapene til dagens medlemmer i Vigrid ikke er videnkjente for å være særs gode, men jeg tror neppe en så smal bevegelse klarer å skape et politisk parti iht. Kommunaldept. reglement i verken nær eller fjern fremtid (han får iallefall ikke verken undtertegnedes underskrift eller stemme, om det noen gang skulle bli aktuelt).

Mitt spørsmål til eder er i denne saken som følger:
Tror dere historiefornekteren TT med sine rekrutterte medlemmer fra byens løse fugler, hvor vold på lang vei overgår dialog og samtaler, er i stand til å danne et lovlig politisk parti?
(jada, jeg vet at spørsmålet kan synes negativt formulert, men innholdet er meg bekjent fakta. Evt. korrigeringer mottas følgelig med takk)

Ling
13-01-04, 01:45
Skal slettes.

Mr.Man
13-01-04, 02:33
Tror den skal bli tøff, for såvidt jeg vet er de ganske ekstreme i forhold til hvit valgallianse og andre småbrune partier som har prøvd seg. Det er en ting å være imot innvandring, men det er noe annet når man begynner å snakke om rasehygiene.

Ling
13-01-04, 02:37
Skal slettes.

The Cryptic
13-01-04, 02:39
Det er mitt inntrykk også. Tidligere ekstremister har ikke akkurat gjort brakvalg får man si. Dessuten henvender Vigrid seg iallefall tradisjonelt til litt tvilsomme og vodelige typer. Jeg tror ikke den jevne velger akkurat finner dette tillitsvekkende. Iallefall håper jeg på det. Det er forsåvidt interessant nok å ta opp spørsmålet om "innvandring", men ikke på det idégrunnlaget Vigrid legger opp til

Sorepheus
13-01-04, 03:41
Skulle nesten til å skrike til våpen karar, men det er vel ikke akkurat passende ...
Ønsker dem langt fra lykke til, ytringsfrihet kan ikke gå på bekostning av de enda mer edlere prinsipper.

Tror hele saken blir forbigått i stillhet, tviler på at de klarer å stifte et politisk parti, selv hasjrøykerne klarer ikke det for tia, så hvordan i skulle det være mulig for en gjeng fillehuer i Vigrid? Resultatet blir vel mer rekrutering til Blitz, AFA m.fl. og det gjør meg slettes ingen ting.

gyrken
13-01-04, 08:15
Hvis de skulle klare å samle de nødvendige underskrifter, vil det være en trist dag. Men jeg tviler nå på det.

anonym
13-01-04, 09:33
Fyren er jo splitter pine gal.
Lar de mentale pasienter stifte politiske partier altså?

HILDE
13-01-04, 10:00
Det gjenstår å se, anonym!
*Tviler sterkt på at dette blir noe av*

The Cryptic
13-01-04, 10:30
Kravet fra Kommunaldept. er 5000 signaturer fra myndige personer. Hvorvidt de er mentale pasienter eller ikke er meg bekjent ikke departementets anliggende :D

The Cryptic
13-01-04, 10:30
Skulle nesten til å skrike til våpen karar, men det er vel ikke akkurat passende ...
Ønsker dem langt fra lykke til, ytringsfrihet kan ikke gå på bekostning av de enda mer edlere prinsipper.

Tror hele saken blir forbigått i stillhet, tviler på at de klarer å stifte et politisk parti, selv hasjrøykerne klarer ikke det for tia, så hvordan i skulle det være mulig for en gjeng fillehuer i Vigrid? Resultatet blir vel mer rekrutering til Blitz, AFA m.fl. og det gjør meg slettes ingen ting.

Nja, fillehuer er fillehuer synes jeg, uansett poltisk tilhørighet. Vold som diskusjonsmiddel er i et samfunn med ytringsfrihet uansett et onde

anonym
13-01-04, 10:41
Kravet fra Kommunaldept. er 5000 signaturer fra myndige personer. Hvorvidt de er mentale pasienter eller ikke er meg bekjent ikke departementets anliggende :D

Nei, man har jo bondevik på tronen.

The Cryptic
13-01-04, 12:20
:rofl:

Sexy Sadie
13-01-04, 16:26
Denne Tore skulle hatt bank.

The Cryptic
13-01-04, 17:46
Det tror jeg da han hara fått litt av gjennom tidene også :D

Da han selv lærte å benytte øks (for jeg antar at ikke bare de nyrekrutterte må lære dette) gikk det nok hardt for seg kan jeg tenke meg. Dessuten har det vært en og annen sak hvor en eller annen fyr i den motsatte enden av den politiske skala har rettet et par hardtslående argumenter mot ham. Nå har jeg forsåvidt ingenting tilovers for slikt, men vold avler nå engang vold, iallefall på dette nivået

Sexy Sadie
13-01-04, 18:17
Det tror jeg da han hara fått litt av gjennom tidene også :D

Da han selv lærte å benytte øks (for jeg antar at ikke bare de nyrekrutterte må lære dette) gikk det nok hardt for seg kan jeg tenke meg. Dessuten har det vært en og annen sak hvor en eller annen fyr i den motsatte enden av den politiske skala har rettet et par hardtslående argumenter mot ham. Nå har jeg forsåvidt ingenting tilovers for slikt, men vold avler nå engang vold, iallefall på dette nivået

Er ikke TT utøver av enkelte asiatiske kampsporter?

The Cryptic
13-01-04, 19:53
.. .eller selvforsvar som han bedyrer å kalle det. Riktignok har de fokus på å utøve det i angrepsøyemed, men de hevde da iallefall selv at det kun er nyttig når man blir angrepet av "lite tolerante personer" :)

Sexy Sadie
13-01-04, 20:06
.. .eller selvforsvar som han bedyrer å kalle det. Riktignok har de fokus på å utøve det i angrepsøyemed, men de hevde da iallefall selv at det kun er nyttig når man blir angrepet av "lite tolerante personer" :)

Den er nesten morsom når den kommer ifra ham.

The Cryptic
13-01-04, 20:29
Joda, noen av kommentarene hans er nærmest gullkantede. Slik sett er det jo en morsom skrue :D

Sexy Sadie
13-01-04, 20:30
Joda, noen av kommentarene hans er nærmest gullkantede. Slik sett er det jo en morsom skrue :D

Hvordan ser han egentlig ut?
Er han stor og gråhåret?

The Cryptic
17-01-04, 06:05
Er han stor og gråhåret?

Eh, stor kan man vel knappet kalle ham. Ser litt ut som en ung bestefar i filmatiseringen av en Anne-Cath Vestly-bok eller noe slik. Tenker han er ca. 185 cm og ca. 85 kg. Gråstenket i håret, og alltid smilende.
Fra Vigrids hjemmesider har jeg funnet denne figuren til ære for SS :)

Chic
17-01-04, 10:04
The Cryptic - denne karen ser jo riktig så koselig ut.
Men, jeg hadde nok mistet alle illusjoner, når han hadde åpnet munnen for å spre sitt "gode" budskap.

Nekter forressten å tro at det finnes hele 5000 fans av denne mannen, så noe Vigridparti får vi vel neppe se noe til.

Sorepheus
17-01-04, 18:00
Hvis de skulle klare å samle de nødvendige underskrifter, vil det være en trist dag. Men jeg tviler nå på det.

Vi kan jo alltids rappe dem og brenne/levere fotokopi til PST... :mrgreen:

Sorepheus
17-01-04, 18:01

Nja, fillehuer er fillehuer synes jeg, uansett poltisk tilhørighet. Vold som diskusjonsmiddel er i et samfunn med ytringsfrihet uansett et onde

Yo, er Ghandi-aktivist selv, løfta ikke mer en jointen i '99 ...

Sorepheus
17-01-04, 18:03
Er han stor og gråhåret?

Eh, stor kan man vel knappet kalle ham. Ser litt ut som en ung bestefar i filmatiseringen av en Anne-Cath Vestly-bok eller noe slik. Tenker han er ca. 185 cm og ca. 85 kg. Gråstenket i håret, og alltid smilende.
Fra Vigrids hjemmesider har jeg funnet denne figuren til ære for SS :)

Steike der fikk jeg assosiasjoner til en "prest" i jehovas vitner..

The Cryptic
20-01-04, 04:31
Yo, er Ghandi-aktivist selv, løfta ikke mer en jointen i '99 ...

Yo man :joint:

The Cryptic
20-01-04, 04:32
The Cryptic - denne karen ser jo riktig så koselig ut.
Men, jeg hadde nok mistet alle illusjoner, når han hadde åpnet munnen for å spre sitt "gode" budskap.

Nekter forressten å tro at det finnes hele 5000 fans av denne mannen, så noe Vigridparti får vi vel neppe se noe til.

Nja, aldri si aldri. Det er iallefall registrert over 200 medlemmer på landsbasis :lol:

Chic
20-01-04, 10:02
Nja, aldri si aldri. Det er iallefall registrert over 200 medlemmer på landsbasis :lol:

Heldigvis langt mellom 200 og 5000

:puster lettet ut:
:D

Ling
20-01-04, 10:10
Skal slettes.

care
20-01-04, 11:42
Mitt spørsmål til eder er i denne saken som følger:
Tror dere historiefornekteren TT med sine rekrutterte medlemmer fra byens løse fugler, hvor vold på lang vei overgår dialog og samtaler, er i stand til å danne et lovlig politisk parti?
(jada, jeg vet at spørsmålet kan synes negativt formulert, men innholdet er meg bekjent fakta. Evt. korrigeringer mottas følgelig med takk)

En ting vet vi med sikkerhet. Historien kan gjenta seg. Jeg tror vi skal ta disse gruppene på alvor og ha dem under oppsikt. Om noen år ja, da tror jeg at de vil få god nok oppsluttning. :forvirret:

The Cryptic
20-01-04, 15:12
Er ikkje langt mellom 200 og 5000 dersom TT er like flink med medlemslister som målungdomen

Hehe. Kan vel være at det bllir tvangsinnmeldt endel kjæledyr ganske fort for å sikre medlemstallet, og for ikke å glemme den fantastiske partistøtten

The Cryptic
20-01-04, 15:17
Nja, for at TT skal få noen særlig oppslutning, selv om noen år, bør han vel melde seg på et par tale- og debattkurs snarest. Det norske folk har ikke tradisjonelt så mye til overs for en som babler ivei om koblingen mellom norrøn mytologi og "de farlige innvandrerne som overtar landet vårt". Jeg tror gjerne en veltalende person vil kunne få står oppslutning, selv med et svært kritisk syn på dagens innvandringspolitikk, men jeg tror ikke TT er denne personen. Hans forgjengere av samme kaliber, som f.eks. Jack Kjuus, klarte ihvertfall ikke å samle massene

Zelda
19-02-04, 13:24
Er ikkje langt mellom 200 og 5000 dersom TT er like flink med medlemslister som målungdomen

:opptommel:

Sexy Sadie
19-02-04, 13:25
vi får be til Gud om at så ikke skjer.

The Cryptic
19-02-04, 14:38
Eller til Tor kanskje, tror det har større betydning for Vigrid-typene :)