PDA

Se full versjon : Pensjonskassen

Sorepheus
14-01-04, 03:33
Fikk med meg debatten om pensjonskassen, det som slo meg der var at politikerne er makthungrige, ferdig med det, de ønsker å innskrenke pensjonskostanadene så de alene kan være ansvarlig for "byggingen av landet," mer penger å rutte med for statsforvalterne gir dem og mer penger, som de av en eller annen grunn stadig insisterer på å se på som sine egne.

Min løsning? Sats på oljefondet, øs inn penger der, og jeg betaler med glede mer skatt for å sikre de eldre et skikkelig tilbud, i mellomtiden må vi satse mer på forskninga så vi har noe annet å leve av etter oljealderen.

BTW: Noen som har tenkt på at det vesten gjorde for å bli så steinrik som vi er for øyeblikket var å skippe en generasjon? En generasjon ble "pisket og pint" i det håp om at de ville få det bra når de ble gamle, spørs nå om oss "68'ere" gidder å jobbe så mye, vi får finne opp flere maskiner to do the dirty work eller bli litt mer jordnære igjen.

Ling
14-01-04, 03:42
Skal slettes.

Sorepheus
14-01-04, 04:11
En ting har jeg i hvert fall lært i politikken, ingenting er rent hypotetisk... set up and payoff... skjønt enig at ingen vet heilt hvordan framtia blir, for tiden ser jeg bare mørke skyer på horisonten, men og en del lysmomenter bortenfor der.

medica
14-01-04, 14:46
Jeg synes vi bør bruke en god del av oljefondet på forskning og utvikling, slik at vi har teknologi vi kan tjene penger på når oljen er oppbrukt.

The Cryptic
14-01-04, 14:49
Støtter sistnevnte taler (medica) jeg. Norge har jo klart å bli oljerikdommens svar på de gamle bananrepublikkene, og våre politikere har vist at de heller ikke er kapable til å forvalte en enorm rikdom og ressurs. Sukk... Lurer på hvorfor politikerforakten stadig stiger jeg :twisted:

pip
14-01-04, 21:16
Lurer på hvorfor politikerforakten stadig stiger jeg :twisted:

Fordi vanlige folk er en gjeng bedreviterske tullhøner

Ling
14-01-04, 21:43
Skal slettes.

pip
14-01-04, 21:46
Ein ting er eg rimelig sikker på i framtida: Det kommer til å fortsette å være politikerforakt ;)

Jepp, altid og til alle tider.

Akkurat som tenåringer som snakker dritt om foreldrene sine. " de er så dumme. de skjønner ingen ting. de er så på bertur" osv osv

Ling
14-01-04, 21:48
Skal slettes.

pip
14-01-04, 21:50
jepp

Ling
14-01-04, 21:59
Skal slettes.

pip
14-01-04, 22:01
Ok, ok, ok, du har overbevist meg!

Som forvokste, bortskjemte dritt-tenåringer, da?

:D

Ling
14-01-04, 22:02
Skal slettes.

Mr.Man
15-01-04, 03:02
Jeg synes ikke politikerne er helt på jordet når de snakker om å slå sammen folketrygden og oljeformuen til en gigantisk folketrygd. Denne kan man jo investere og få til å yngle. Jo større pott, jo mer kan man tjene på den. Samtidig vil stortinget miste muligheten til å bruke oljepengene på masse SV/FRP-ting, og det kan jo være positivt å slippe denne diskusjonen om hvorvidt vi skal bruke oljepengene eller ei.

nette
15-01-04, 05:39
Synes hele forslaget er tullete.

Ling
15-01-04, 15:23
Skal slettes.

Sorepheus
15-01-04, 17:20
Jupp, er en form for u-hjelp kan en si... :flau: