Se full versjon : gyrken kjører bil
I dag hadde jeg en interessant biltur.
Etter eksamen kjørte jeg hjemover fra Bekkestua. Hodet var fremdeles fullt av eksamen, og litt åndsfraværende fant jeg frem 15 kroner til bompengeringen i god tid før bommen. Bommen på Skøyen var som vanlig travel, masse trafikk. Jeg stoppet, slengte pengene i boksen og ventet. Da lyset ikke ble grønt kom jeg på at de har hevet prisen etter nyttår. 20 kroner koster det nå. :roll:
Det var allerede flere biler bak meg, og jeg begynte lettere stressa å lete etter fem kroner til jeg kunne slenge på. Omsider fant jeg dem. Da var det flere som tutet bak meg. Et problem var at mens jeg hadde ventet på grønt lys hadde jeg latt bilen trille en meter fremover, og nå måtte jeg ut av bilen for å putte på de siste fem kronene.
På dette tidspunktet var jeg stressa. De bak meg tutet og viste finger. Så jeg hoppet ut av bilen, slengte myntene i kassa og snudde meg for å gå inn i bilen igjen. Men der var ingen bil!
Til min store forskrekkelse ser jeg bilen vår som er i ferd med å kjøre avgårde på egenhånd, med døren på førersiden åpen.
Vår bil med automatgear sto i Drive og håndbrekket var ikke på..
Bare en ting å gjøre. Jeg løp etter, registrerte at lyset på ble grønt idet bilen kjørte forbi, og etter noen meter til klarte jeg å slenge meg inn. Selvsagt havnet jeg skjevt og lente meg mot rattet. Tuuuuut. De som ikke hadde fulgt med fra før, fikk ihvertfall rettet oppmerksomheten mot meg da, der jeg hang halveis ute av bilen og strevde med å komme meg på plass og styre samtidig.
Jeg kjørte ganske raskt derfra. :flau:
Jeg ler høyt akkurat. Det gjør jeg ikke så altfor ofte.
Bra att dette endte bra. Att bilen ikke hadde trillet for langt så den hadde kræsjet. Håper ellers att du føler eksamen har gått bra.
Eksamen gikk på et vis. Jeg har helt klart gjort det bedre, men jeg står ihvertfall. Mer kan man vel strengt tatt ikke vente når man ikke har tid til å lese nok.
Jeg ler høyt akkurat.
Hmf. Hva med litt medfølelse? Er det for mye forlangt? Hæ? :snurt:
Jeg hadde vært en av de som tutet, viste finger og rekte tunge. :snill:
Empati er min sterkeste side.
Har du merket hvor hissige folk er i bompengeringen? Jeg er det selv også. Når noen ikke har pengene klar, men blir stående leeeenge mens de leter - så sitter jeg bak og hisser meg opp og kaller dem alt mulig stygt.
Men neste gang skal jeg ta det litt roligere. Tror jeg. ;)
Også skal jeg kjøpe abonnement!
Eksamen gikk på et vis. Jeg har helt klart gjort det bedre, men jeg står ihvertfall. Mer kan man vel strengt tatt ikke vente når man ikke har tid til å lese nok.
Det viktigste er att du står når du ikke fikk tid til å lese nok.
Jeg hadde lagt meg på hornet etter 2 sek. og blitt liggende til hun flyttet seg. Sånne burde holde seg i manuelt-køen!
Jeg hadde lagt meg på hornet etter 2 sek. og blitt liggende til hun flyttet seg. Sånne burde holde seg i manuelt-køen!
Du vet at jeg alltid er rask i bompengeringen. Har pengene klare og somler ikke. Men pga eksamensstresset glemte jeg helt at de har satt opp prisen. Jeg skal ikke glemme det igjen! :sverger:
Både jeg og MM gremmes over gyrken, merker jeg.
Både jeg og MM gremmes over gyrken, merker jeg.
:deppa:
Gremmes du også, medica? :ivrig:
Dette er typisk.
Master som er mann tenker på bilen.
Tingeling som er en følsom sjel tenker på meg og har empati.
Mac og medica er bare ute etter billig moro.
:oppsummerer:
Gremmes du også, medica?
Jeg tror ikke jeg hadde gjort det bedre selv, men jeg har tatt konsekvensen av det og kjører ikke bil.
:rolf: Ehem, håper du har kommet deg etter denne traumatiske opplevelsen nå gyrken.
Oj. Sakkars deg. Teite folk som tuter. Og ganske så imponerende reddning av bilen, spør du meg.
Jeg har ei venninde som ikke kan gå. Hun kasta feil en gang, og kunne rett og slett ikke få frem den pengen som havna under bilen. Da kom det ut en kar fra bilen bak, og ga henne ekstra penger.
Men hun kjører alltid rundt med masse mynter nå!
Uff, så flaut, og mange mannfolk tenkte nok "typisk kvinnfolk". :LOL:
Denne flausen er for stor til egentlig å kommentere.
Alltid flaut når sånt noe skjer. Men du klarer nok å le av episoden om en stund! Du er sikkert ikke den eneste med traumatiske opplevelser ved bommen! :D
The Cryptic
17-01-04, 04:31
:roll: Damer og bil altså... Støtter mistermannen jeg, skjønt jeg vet ikke om jeg hadde ventet hele 2 sek. :twisted:
Forøvrig er jeg glad for at alt gikk bra tilslutt :empatieksperten:
:sur:
I går kjørte jeg feilfritt gjennom ringen to ganger. Det gjelder å komme seg raskt opp på hesten igjen etter slike traumatiske opplevelser.
Jeg innser også at jeg må få somlet meg til å kjøpe klippekort.
The Cryptic
17-01-04, 22:58
Gratulerer. Klippekort er en sikker vinner ja. Anbefales på det sterkeste.
*ler så tårene spruter*
Er nok endel som fikk en kvinnfolk-bak-rattet historie å fortelle i dag!
Satt med haka nede på knærne da jeg leste!!! :lol:
Fy fader for en opplevelse! :lol:
:ler: Heldigvis er det kameraer på sånne bomstasjoner. Den der blir nok en hit på neste fest i bompengeselskapet. Hehehe.... ;)
I sommer streiket fjernkontrollen til bilalarmen mens vi var på bystranda. Jeg skulle (heldigvis) ikke hjem den ettermiddagen, men det skulle dama. Etter utallige trykkeforsøk på alarmknappen var det ingen reaksjon. Til slutt var det ingen annen utvei enn å åpne dørene med nøkkelen - og selvsagt til full alarm. Resultatet ble at hun måtte kjøre gjennom byen og hjemover med alarmen på. Alarmen går på og av, og da hun kommer til siste krysset blir det selvsagt rødt. Det er stille. Det kommer biler ved siden av og rundt henne, da alarmen igjen setter i gang. Fra bilene ser hun de sier "Se, den jævla blondinen kjører med alarmen på!"
:lol: Var glad jeg skulle på byen den kvelden...
Jeg skulle passere en buss i Trondheim en gang for noen år siden.
Da jeg kjørte langs siden på den, bestemte den seg for å svinge ut i veien.
Jeg hadde valget mellom å kræsje med møtende bil, eller skli langs siden på bussen.
Jeg skled langs bussen.
Vi stoppet for å skrive skademelding, og jeg måtte inn i bussen for å gjøre det.
Bussen var stappfull, og Mac, 18 år, skalv som et aspeløv.
Et par uker senere var jeg på Valentinos i Trondheim.
Et par jenter kom bort til meg og spurte: "Var det du som kræsja med bussen i Olderdalen?"
Mac: "Ja."
Jentene pekte på en gjeng på minst 10 stk. og sa "Vi satt på. Alle vi."
Så fniste de og gikk.
:sur:
Jøss mac, har du vært på valle?? :knegg:
Jeg bodde på Valle. :knegg:
Husker vi syntes det var plassen for alle rånerne. :knegg: Er du råner? :sjokk:
Nei, jeg syntes også det var rånete, men det var billig øl.
Jentene pekte på en gjeng på minst 10 stk. og sa "Vi satt på. Alle vi."
Så fniste de og gikk.
:ler: Gikk du et annet sted den kvelden?
Ja. Etter at jeg døde av skam.
Etter at jeg døde av skam.
Det var lurt av deg. Da fikk de sikkert så mye å snakke om at de glemte hele bussulykken.
The Cryptic
26-01-04, 16:00
Joda, kjør ivei, og del dine opplevelser med oss her på kaféen. Vi skal utvise støtte og empati vi :D
The Cryptic
26-01-04, 16:56
:rofl: Kan tenke meg det var to forvirrede gamlinger som ikke helt skjønte hvordan ting og tang hang sammen :D
:ler:
Hva synes du om det da tingen? Blir du flau eller er det helt greit?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.