Se full versjon : For streng straff
"- Samantha hadde en liten sekk på ryggen og ble spurt av en betjent hva hun hadde i den. Hun lo og sa «Jeg har en bombe». Hun ble umiddelbart påsatt håndjern og plassert i arresten, forteller en politimann ved Miami International Airport til avisen The Sun."
http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article175473.ece
Hun fikk bortimot 56.000,- i bot for den kommentaren, men fordi hun ikke kan betale, må hun tilbringe 6 måneder i et amerikansk fengsel. Dette synes jeg ærlig talt er en for streng straff!
Greit nok at det skal være en straff for å komme med slike kommentarer og tulle om bomber, men dette synes jeg er for drøyt.
The Cryptic
20-01-04, 15:06
:roll: Flyplassene er idag de moderne nasjoners vindu mot verden. Etter innskjerping av sikkerhetstiltakene på de fleste flyplasser verden over bør det ikke lengre være ukjent for noen at kommentarer om den generelle sikkerhet blir tolket svært alvorlig.
Miami International Airport er en svært høyt trafikkert flyplass, og har tilfeldigvis base i en stat med høyt innslag av organisert kriminalitet. Man kan gjerne synes synd på Samantha som individ, men dersom hun hadde åpnet øynene i check-in skranken ville hun sett følgende skilt: "Jokes about security is the one thing we won't laugh. Offenders will be prosecuted". Jeg er litt usikker på hvilke av de ordene hun ikke forstod, og stiller derfor spørsmålet:
Det må da gå an å være morsom uten å spøke med en bombetrussel på et offentlig sted, hvor det attpåtil er satt opp varselsplakater om dette?
Dersom politibetjentene ikke hadde tatt henens spøk alvorlig, og hun faktisk hadde hatt en bombe, hva tror du da konsekvensene hadde blitt?
Politiets oppgave ved flyplassene er først og fremst å sørge for dem almenne sikkerhet. Det er en så alvorlig oppgave at man ikke kan le av den og komme unna med noen hundrelapper i bot. 6 måneder var vel kanskje i overkant, sett i forhold til botens størrelse, men en skikkelig straff fører kanskje til at hun tenker seg om en ekstra gang før hun har det morsomt med bombetrusler på en internasjonal flyplass på sin neste reise.
Farens kommentar til saken synes jeg forresten var kjempesøt " Men hun ser knappest nok ut som noen Osama bin Laden" :lol: Jeg forstår hvor hun arvet sitt noe manglende intellekt fra. Tenk om det var såvel at bare de som så ut som Osama bin Laden var terrorister. :roll: igjen. Det er heldigvis ikke forbudt å være dum, men avogtil må man ta konsekvensene av det også.
Jeg synes nok det var i strengeste laget, men spørsmålet er hvor langt man skal gå for å beskytte folk mot sin egen dumhet. En annen ting er at hadde hun vært terrorist, hvor stor hadde sannsynligheten vært for at hun faktisk sa hun hadde en bombe i sekken?
Teit jentunge, teit politi.
Synes dama er rimelig umoden når hun prestere å komme med et slik svar.
For de som vil utfordre skjebnen kan sende en mail til: president@whitehouse.gov og fortelle om at de ikke liker USA på noen måte og at de skal gjøre noe med dette! Hva du skal gjøre må du ikke fortelle, da blir du tiltalt.
Svaret du får kan være en advarsel, hvis du er heldig.
Selvsagt sender du en mail tilbake og forteller at det hele var en spøk! :roll:
Å, så gøy!
Det må testes!
forøvrig skal jeg aldri dra til USA. Idioter!
The Cryptic
20-01-04, 18:28
Hehe... Skjønt, de har faktisk begynt med plastkniver på endel strekninger
Ser for meg Piates of the c... og piraten er nede på kaia, stoppes av soldater og blir spurt hva han gjør der. "Rekvirere skip, plyndre, voldta (mm) til krampa tar meg" Og spørsmålet er jo om han sa det på tull eller fordi han visste de ikke ville tro ham uansett..??
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.