Se full versjon : Melodien forsvinner ikke.
Sexy Sadie
27-01-04, 01:08
Det er nesten ikke grenser for hva musikkkan gjøre med mennesker.Det lille barnet husker omtrent aøt av musikk som blir stappet i ørene.Gir man barn ekstraundervisning i musikk for de forsterket deres empat, lærer hurtigere og det styrker hukommelsen deres.
Absolutt gehør har ikke noe med musikalitet å gjøre men den forteller noe om musikalsk erindring, når man husker en eksakt tonehøyde.
Folk har det travelt med å gi barna riktig fot tøy, stappe i dem riktig mat, klær av bomull; men bør man ikke være like bevisst det som ikke kan sees, måles og veies?
Barna husker jo hvilken musikk de har lyttet til.
Enig!
Musikk er viktig for barn og de bruker det mye både i barnehage og skole.
Mellomsten vår sin første sang var "Sweet home Alabama".
Minsten nektet å høre på noe annet enn Kent da han startet oppdagelsesferden i en annen musikkverden enn barnesangene.
Sexy Sadie
27-01-04, 15:14
Steinbra.
Vår mellomste digger Ketchup-sangen. Vi tipper han er homo.
Jeg spilte en gang inn en cd selv som jeg ga i julegave til et par som ventet barn. De spilte cd'en ganske mye mens barnet ennå lå i magen, og etter fødselen var det den cd'en de måtte spille for å få ungen til å roe seg og sovne. Jeg vet at det paret ble ganske lei den musikken etterhvert... :D
Da jeg var liten hadde vi en flott lege, doktor Hurte, dessverre død av alderdom for en stund tilbake siden. Han sjekket alltid alt, respirasjon, allergier, vekt, muskler etc., fjernet mandlene mine under narkose og, men det er annen historie. I hvert han sjekket hørsel og, jeg måtte sitte i et lite rom (med vindu) med headset på og gi tegn hver gang jeg hørte en tonefrekvens, både lave toner, høye toner og lydstyrke.
Vår mellomste digger Ketchup-sangen. Vi tipper han er homo.
Åh, den liker naboen vår også.
*lager meg nye bilder av naboen*
The Cryptic
28-01-04, 02:50
Da jeg var liten hadde vi en flott lege, doktor Hurte, dessverre død av alderdom for en stund tilbake siden. Han sjekket alltid alt, respirasjon, allergier, vekt, muskler etc., fjernet mandlene mine under narkose og, men det er annen historie. I hvert han sjekket hørsel og, jeg måtte sitte i et lite rom (med vindu) med headset på og gi tegn hver gang jeg hørte en tonefrekvens, både lave toner, høye toner og lydstyrke.
:hm: Manglet det et eller annet her mon tro, eller er jeg bare trett?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.