Se full versjon : Din ærlige mening
Saken er:
Dagmamma, passer søskenpar på 3 & 5
Bor landlig, med barn fra fire og opp i nabohusene.
Dagmammaungene leker med disse
- i hagen til dagmamma, eller i nabohagene.
Dagmamma ikke alltid ute, men følger selvsagt med, og har dialog med barn/voksne som befinner seg ute.
Mor til dagunger liker ikke at ungene leker med naboungene. Eller sagt med andre ord - de har forbud mot å leke med naboungene.
Dagmamma usikker på hvordan takle dette.
Din mening?
Hvis moren ikke liker dette får hun finne seg en annen dagmamma..
Hvorfor vil ikke moren at barna leker med naboungene?
Det må jo være en grunn et sted.
Reagerer som de andre her. Hvorfor i alle dager får de ikke leke med de andre barna?
Hvis moren ikke liker dette får hun finne seg en annen dagmamma..
Enig.
Jeg hadde blåst en lang masj i hva mamma'n mente.
Hvis det ikke hadde passet henne, så fikk hun ordne annen barnepass!
Altså; hvordan kan dere si at moren får finne en annen dagmamma uten å vite alle fakta?
For alt dere vet er foreldrene til naboungene kriminelle druggier som har unger uten oppdragelse som vil ha meget dårlig innflytelse på evt andre barn. :snill:
Sexy Sadie
29-01-04, 19:02
Har mor gitt noen grunn til at barna ikke får leke med naboungene?
For min del skal det ekstreme ting til før barna mine ikke får lov å leke med andre unger. Kan egentlig ikke tenke meg noen grunn som er god nok.
Er ikke grunn god nok at ungene er komplette drittunger?
Sexy Sadie
29-01-04, 21:39
snedig hvordan foreldre alltid omtaler andres barn som drittunger....
Altså; om jeg skal definere en drittunge, så vil jeg si at det først og fremst er foreldrene som er skrudd i huet og av den grunn så er ungene ikke mors beste barn.
Gjerne LANGT fra mors beste barn.
De finnes, dessverre og det er foreldrenes feil.
Det er dermed ikke sagt at man sier at ANDRES barn er drittunger.
Mine er det ikke, naboens er det ikke. De fleste har ikke slike barn, for de fleste foreldre, tror jeg, er noenlunde oppegående mennesker som vet hva OPPDRAGELSE er!
Jeg har aldri forsøkt å forby barna mine å leke med noen og kan ikke se for meg at det vil skje heller. Foreldrene mine har alltid forsøkt å bestemme hvem jeg skulle være sammen med og ikke. Virket det? Neida!
Datteren min får ikke leke med nabogutten.
Han er en slem liten jævel.
Har skadet henne et par ganger, så nå formanes hun om å holde seg unna.
Funker så langt.
Chic: er dette en hypotetisk sak eller gjelder det deg?
Jeg klarer liksom ikke ha noe mening om dette før jeg vet grunnen til at de ikke får leke med nabobarna...
:forvirret:
Hvorfor får ungene gå rundt i nabolaget uten oppsikt? Tror ikke jeg ville satt pris på det dersom jeg "lånte" bort barnet mitt.
Jeg må nok også si som de andre. Hvorfor får ikke barna leke med naboungene?
Kommer alt an på grunnen her ja.
Om denne mamma`n kanskje vet eller ser noe som dagmamman ikke vet eller ikke ser.
Vi har en gutt i nabolaget som jeg veldig seriøst vurderte å nekte jenta mi å leke med.
Heldigvis så innså hun selv etterhvert at denne gutten gjorde mye som ikke var helt bra, så hun trakk seg unna han for egen hjelp.
MrsC: Unger gjør oftest det. ;)
Lurer jeg også - hvorfor får ikke ungene leke med naboungene?
Det var det jeg lurte på jeg å - hvorfor dagungene ikke fikk leke med naboungene.
Naboungene er ok unger, ikke slemme eller spesiellt rampete.
Mor var skeptisk fordi dagmamma ikke var ute med ungene hele tiden, selv om det kun var snakk om fem minutter nå og da, og da som regl mens det var andre voksne ute.
Hadde dere tillatt en femåring (med en treåring på slep, noen ganger) å være ute uten oppsyn nå og da? I hagen eller nabohagen?
Selvsagt.
Her er da ungene ute i hagen uten oppsyn støtt. (5+2)
Men jeg hører dem om de prøver stikke, porten knirker.
Om mor og far til de barna jeg passet ikke var venner med noen i nabolaget ville jeg aldri ha holdt barna borte fra andre barn bare for det.Synes ikke noe om at slike voksen konflikkter skal gå ut over barn.Har foresten erfart at det ikke nytter å nekte barn og være i lag med andre,de må finne ut av det sjøl.
Det jeg lurer på er om mora til ungene har på en eller annen måte har fått forståelse av at når ungene leker ute er dagmamma bare inne hele tiden (selv om det nødvendigvis ikke stemmer). Jeg ville nok ikke reagert på den måten, men heller forsikret meg om at ungene ikke var helt uten tilsyn. Må da være til beste for ungene at de har leke kamerater. Både i henhold til sosial trening såvel som at de får holde på ute. Når jeg var dagmamma var jeg nok mer hønemor mot dagmammaungene enn jeg var mot mine egne. -Altså var ute med de hele tiden når de var ute, selv om jeg ikke akkurat fotfulgte de til enhver tid. Hvis jeg var den dagmammaen, ville jeg nok prøvd å lage til en litt koselig samtale og få alle kortene på bordet, og gitt skikkelig beskjed om at de voksne der samarbeidet om å følge med ungene om en måtte gå inn i noen minutter..
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.