Se full versjon : Fredag i dag!
Jeg sitter her med kaffekoppen og pleier mitt lett bakrusbefengte legeme. I går kveld var jeg på innspilling av Nytt på nytt med medicus, Macumba og hennes søte venninne. Det var morsomt, og jeg tror Sarah Natasha Melbye er ganske sprelsk. Etterpå havnet vi på Mikrobryggeriet og drakk Steamers til de stengte. Det ble en Talisker også. :full:
I kveld skal jeg slappe av og bare være pudding foran PC og TV. Det blir kanskje et par øl eller et glass vin til maten, men jeg tror jeg skal ta det veldig rolig. :nemlig:
Hvordan er det med deg? Skal du vegetere foran TVn? Skal du spise Grændis og se på Ivar Dyrhaug? Eller skal du ut på byen og drekke deg dritings? Fortell!
I dag skal jeg gjøre det samme som deg.
Jeg skal se Nytt på nytt igjen, Skavlan og Six feet under.
Og sitte foran PC.
For en gangs skyld skal jeg stå for fredagsmaten.
I morgen derimot skal jeg på Gamla og se på en kompis som har konsert.
Jeg skal på kino og se Kaptein Sabeltann! :roll:
The Cryptic
06-02-04, 16:37
Skal på konsert på Rockefeller / John Dee samt drikke øl
Imorgen skal jeg ha fest, og på søndag skal jeg spille konsert selv, med påfølgende
øldrikking må vite. Sukk. Det blir en hard helg, men det er jo greit å få litt trening før treffet også :D
Det høres ut som en tøff helg, Cryptic! Det er bra det er jobbuke mellom helgene slik at du får slappet litt av. :snill:
Jeg skal på kino og se Kaptein Sabeltann! :roll:
Ta med deg en pute, for du kommer til å kjede rævva av deg. Det var en dårlig film. Historien er en modifisert versjon av kjuttavika. Det er vel ikke akkurat første gangen Formoe gir ut noe for 2. eller 3. gang i ny forpakning. Skikkelig ripoff!
The Cryptic
06-02-04, 17:06
Det høres ut som en tøff helg, Cryptic! Det er bra det er jobbuke mellom helgene slik at du får slappet litt av. :snill:
Blir ikke så mye avslapping da heller, er travelt opptatt på Nettkaféen :)
The Cryptic
06-02-04, 17:07
Hva spiller du, Cryptic?
Fiolin faktisk, i et symfoniorkester. 21. året som felegnukker nå :snill:
Tøft! Hvilket symfoniorkester? Hvilke stykker liker du best å spille?
Du fremviser en imponerende arbeidsvilje!
The Cryptic
06-02-04, 17:14
Du fremviser en imponerende arbeidsvilje!
:takker: til medica
The Cryptic
06-02-04, 17:21
Spiller i et såkalt semiprofesjonelt orkester, dvs. en blanding av amatører som meg, og profesjonelle musikere som dog ikke kom helt opp til Filharmonien :-) (selv om enkelte av dem vikarierer der fra tid til annen). Det er naturligvis mest for gøy, men det høres bra ut også.
Foretrekker vel å spille romantisk musikk (som i romantisk periode); Beethoven, Tschaikowsky etc., men trives også godt med litt nyere musikk slik som Sæverud, Prokofiev, Tveitt osv. osv. Liker igrunnen det meste jeg så lenge det ikke er helt borti staur og vegger.
Spilte en symfoni av en ung norsk komponist engang, (Ultimafestivalen 1998), "Symfoni for lite orkester og ballong med kam". Det ble i særeste laget for meg kan man si... :D
21 år som felegnukker kaller ikke jeg amatør.. Du kan ikke mene det. The Cryptic.
The Cryptic
06-02-04, 18:08
Ettersom jeg ikke tjener penger på dette er jeg per definisjon amatør. At jeg sikkert er en bedre amatør enn de som begynte å gnukke fiolin forrige uke, det får så være :D
Sexy Sadie
06-02-04, 19:41
Hva spiller du, Cryptic?
Da kjenner du til Jacha Heifetz?
Hva spiller du, Cryptic?
Stilig!
Kom til å tenke på han trompeteren i Berlinersymfonien. Etter 25 år la han plutselig ned instrumentet og sa "Dette gidder jeg faen ikke mer" og gikk. Han begynte visstnok å kjøre drosje...
Fiolin kan være grusomt å høre på (QXL), men etter å ha hørt spesielt Yehudi Menuhin er jeg blitt rimelig fascinert av dette instrumentet. :)
Jeg skal sitte forran pcn og spille TP og drikke øl!
Syns Sabeltann var koselig, jeg. :snill:
Kabelsatan, som ungen til en kompis sier... :mrgreen:
Sexy Sadie
06-02-04, 23:05
Kabalsatan.
den var jo god da.
:ler: Den var jævlig god!
Sexy Sadie
06-02-04, 23:24
Jeg skal snart bortover til min elsker.
Masser av vakker fiolin musikk. Eineaste bakdelen med fiolinen er att det ser så dumt ut når fiolinister prøver å lage rockesceneshow.
Nigel Kennedy er jo litt kul, da!
Skal ut i kveld / natt, men har egentlig ikke så mye lyst akkurat nå, bare føler jeg må. Byen er ofte så tragisk, hvorfor man ikke kan sitte hjemme å drikke i lystig lag og damene bare kan finne brødsmulene og plutselig ringe på har jeg aldri skjønt.
Jeg skal snart bortover til min elsker.
som om du trengte informere! :sur:
Jeg ser på min elsker nå.
Det ser ut til at han tenker på alt annet enn elsking nå.
En filosof, skjønt de beste filosofer tenker på sex og.
Jeg ser på min elsker nå.
Det ser ut til at han tenker på alt annet enn elsking nå.
:roper: Kom hit!
Spiller i et såkalt semiprofesjonelt orkester, dvs. en blanding av amatører som meg, og profesjonelle musikere som dog ikke kom helt opp til Filharmonien :-) (selv om enkelte av dem vikarierer der fra tid til annen). Det er naturligvis mest for gøy, men det høres bra ut også.
Foretrekker vel å spille romantisk musikk (som i romantisk periode); Beethoven, Tschaikowsky etc., men trives også godt med litt nyere musikk slik som Sæverud, Prokofiev, Tveitt osv. osv. Liker igrunnen det meste jeg så lenge det ikke er helt borti staur og vegger.
Spilte en symfoni av en ung norsk komponist engang, (Ultimafestivalen 1998), "Symfoni for lite orkester og ballong med kam". Det ble i særeste laget for meg kan man si... :D
Det er gøy å spille sammen med andre!
Har spilt i orkestre i mange år jeg også. Ikke symfoniorkester da, men trekkspillensemble med hovedvekt på klassisk musikk.
Vi hadde også samtidsmusikk på repertoaret, og der var det mye rart. Riktignok ikke ballong med kam, men fabrikkpipa på Aker verft var en av "ingrediensene" da vi var med og fremførte "Festabelavløpning" av Tor Halmrast under åpningen av Aker Brygge for mange år siden.
Et kjempesvært orkester hvor dirigenten dirigerte med fiskestang har jeg også vært med på, det var i Sverige for ørten år siden. Har spilt i 29 år nå, så jeg har fått være med på en del. ;)
Søndag førstkommende skal jeg være med og starte band, vi er fire som skal prøve oss på litt folkemusikk og diverse. Det gleder jeg meg til! :D
The Cryptic
09-02-04, 10:09
Da kjenner du til Jacha Heifetz?
Klabert.
Det hersker forøvrig faktisk enda litt usikkerhet om hvordan han klarte å få så mye lyd ut av et så lite instrument. En av de store virtuoser :misunnelig:
The Cryptic
09-02-04, 10:16
Kom til å tenke på han trompeteren i Berlinersymfonien. Etter 25 år la han plutselig ned instrumentet og sa "Dette gidder jeg faen ikke mer" og gikk. Han begynte visstnok å kjøre drosje...
Gutta i Berlin har jo et sinnsykt arbeidspress, så slikt kan jo skje selvfølgelig, skjønt fra profesjonell musiker med en lovende fremtid til taxisjåfør ikke akkurat er vanlig :)
Fiolin kan være grusomt å høre på (QXL), men etter å ha hørt spesielt Yehudi Menuhin er jeg blitt rimelig fascinert av dette instrumentet. :)
:nemlig: Han har (vel, hadde iallefall) en helt utrolig myk og vakker tone. Ikke mye skoleorkesterlyd derfra nei :)
The Cryptic
09-02-04, 10:22
Masser av vakker fiolin musikk. Eineaste bakdelen med fiolinen er att det ser så dumt ut når fiolinister prøver å lage rockesceneshow.
"Fiolinmusikk" Tingeling, "fiolinmusikk" :)
Jeg er enig i at fioliner kanskje ikke er spesielt passende til dagens rockesceneshow, og får litt "mark" av synthfioliner og denslags. På den annen side har jeg heller ikke så veldig sans for tunge el-gitarer som skal prøve seg på Beethovens fiolinkonsert, for å nevne et motsatt eksempel.
Hvert instrument til sitt bruk sier nå jeg ja :nemlig:
The Cryptic
09-02-04, 10:36
Vi hadde også samtidsmusikk på repertoaret, og der var det mye rart. Riktignok ikke ballong med kam, men fabrikkpipa på Aker verft var en av "ingrediensene" da vi var med og fremførte "Festabelavløpning" av Tor Halmrast under åpningen av Aker Brygge for mange år siden.
:lol: Var forøvrig å så på "Til værelse" eller noe slikt med Indra Lorentzen som danser til musikk av Halmrast på Balckbox for mange år siden. Rimelig sære greier...
Et kjempesvært orkester hvor dirigenten dirigerte med fiskestang har jeg også vært med på, det var i Sverige for ørten år siden. Har spilt i 29 år nå, så jeg har fått være med på en del. ;)
Fiskestang ja, lurer jo nesten på hvor det hele skal ende :D
Søndag førstkommende skal jeg være med og starte band, vi er fire som skal prøve oss på litt folkemusikk og diverse. Det gleder jeg meg til! :D
Høres gøyalt ut det. Ønsker lykke til
The Cryptic
10-02-04, 15:08
Takk Tingen. Innleggsplassen her på kaféen kan jommen brukes som tavle også, og 112 ganger var imponerende. For du har naturligvis ikke brukt CTRL-C / CTRL-V må vite? :D
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.