PDA

Se full versjon : Kakeglade lærere fikk uventet hasjrus

Master
12-02-04, 17:25
Kakeglade lærere fikk uventet hasjrus

Ti lærere ved et tysk gymnas fikk en uventet opplevelse, da de denne uken forsynte seg av en kake noen hadde satt fra seg utenfor lærerværelset. Kaken inneholdt nemlig en solid mengde hasj.

Pedagogene åt med god appetitt, men flere av dem klaget kort tid etterpå over at de følte seg svimle og hadde problemer med å konsentrere seg. De ble sendt til sykehus, mens politiet innledet etterforskning av det som juridisk sett kan være grov legemsfornærmelse.

Etterforskningen hadde inntil torsdag ikke brakt på det rene hvem som hadde bakt kaken og plassert den i skolekorridoren i Lüneburg i den nordtyske delstaten Niedersachsen. På kaken lå det en lapp med ordene "tusen takk, og håper det smaker".

-Det oppsto en relativt dramatisk stemning, sier rektor Peter Homburg om tilstandene på lærerværelset etter at kaken var spist.

-En av lærerne hadde følelsen av at han ikke helt kunne stå på beina, tilføyer han.

Rektor Homburg opplyser at lærerne var i god tro, da de forsynte seg av kaken. Elevene og deres foreldre baker med jevne mellomrom kaker som selges på gymnaset i Lüneburg, til inntekt for stråleskadde etter atomkraftkatastrofen i Tsjernobyl i Ukraina i 1986.

(NTB 12.02.04 kl. 15:02)

The Cryptic
12-02-04, 17:48
:rofl: Omtrent som å se på fulle høns ramle rundt tenker jeg. Var nok litt av et syn, da de kom dinglende ut etter et særs hyggelig, dog anderledes, kakeparty :D

Sexy Sadie
12-02-04, 22:54
Den historien satte meg på en idè...

pip
13-02-04, 00:29
Jeg trodde det var gyrk som hadde tattmed seg en kake på lærerverelset, jeg, når jeg leste overskriften.

Sexy Sadie
13-02-04, 00:32
Det kan jo være at det likevel var henne. :lol:

medica
13-02-04, 02:59
Hysterisk morsomt!

Milkshake
13-02-04, 15:34
Grådige lærere. Kake, kake... :banan:

Heldige var de som ikke fikk i seg noe dødelig.

Zelda
18-02-04, 01:38
Burde ha tenkt den der vi også... Men vi fant nå på mye annet vi da.
:roll:

Master
18-02-04, 01:46
Her er fortsettelsen av historien:

Tatt etter hasjkakebaking

En 19-åring er tatt etter at ti lærere ufrivillig spiste hasjkake.

Mannen har innrømmet at det var han som bakte hasjkaken, som sendte 10 av de 65 lærere ved Harder videregående skole i Tyskland til sykehus. Skolen samlet inn kaker som skulle skaffe inntekter til barn i Tsjernobyl. Dermed var det ingen som reagerte da det sto en stor og flott sjokoladekake på lærerværelset i store frikvarter.

19-åringen ble arrestert av politiet etter et anonymt tips. Han har lovet å komme med en unnskyldning foran hele skolen, og slipper dermed straffeforfølging.

Rektor Horst Hombug ved Herder videregående skole sier til nyhetstjenesten Ananova at 19-åringen er en mønsterelev og har plettfri vandel ved skolen. Han er bare noen uker unna avsluttende eksamener.

Hasjkakebakeren selv sier at han først mente dette ville være en morsom spøk, men angrer bittert i ettertid. Han blir verken straffeforfulgt eller utvist fra skolen, men må utføre samfunnstjeneste ved et sykehus og betale bot til politiet.

Ling
18-02-04, 07:14
Skal slettes.

The Cryptic
18-02-04, 15:42
Da kan det hende at det er flere enn lærerne i byen som får en ekstra piff til søndagskaffen :lol:

Bellis
20-02-04, 21:38
Han burde vært premiert for oppfinnsomhet. :twisted:

gyrken
20-02-04, 21:43
Jeg blir så sinnsvakt fristet til å lage en kake og sette på lærerværelset der jeg jobber. Kunne blitt en gjeng interessante kollegaer etterhvert. :knegg: Det verste er at de eter jo alt som blir stilt opp på benken uten å spørre hvor det kommer fra, enten det er kaker eller middagsretter fra skolekjøkkenet.

Araregiel
20-02-04, 21:51
Jeg tror ikke noen lærere hadde turt å smake på en kake jeg hadde lagt utenfor læreværelset.

Kanskje en grunn til at jeg begynte å gi naturfaglæreren på gamle skola merkelige steiner på boks i kaffen hans?

:ond:

gyrken
20-02-04, 21:57
Jeg tror ikke noen lærere hadde turt å smake på en kake jeg hadde lagt utenfor læreværelset.

Den må selvsagt inn på lærerværelset og settes på fat i kjøkkenavdelingen. Da forsvinner den garantert. Lærere er kakegale!

På jobben min har hvert team ansvar for noen kake-fredager hver. En gang var det et team som hadde glemt hele greia. Det ble nesten krig! Helt seriøst altså, 25 voksne mennesker sto på lærerværelset og skreik til hverandre. De resterende 25 satt enten og så på.. eller de lusket sjokkert hjem for å ta en brødskive (som meg).

Dette er folka som oppdrar den fremtidige generasjon! :knegg:

Araregiel
20-02-04, 22:36
Kakamonster! Jei err.

Ling
20-02-04, 23:32
Skal slettes.

Zelda
21-02-04, 00:42
Tror etter nærmere ettertanke at det hadde virka. Hadde lærere med dårlige nerver, alkoholproblemer -de fleste så blåst at de hadde ikke merka forskjell...

Macumba
21-02-04, 01:32
Nå fikk jeg lyst på kake.

Araregiel
21-02-04, 14:51
Spesiallaget av meg, Macumba?

I'll do anything for you!