Se full versjon : Intersolære motorer kanskje nærmere enn vi tror?
Dagens raskeste interplanetære motorer er ione-generatorer, Dvs. xenongass som blir elektrofisert av microbølge og skaper sakte med stabil lang framdrift.
Spørsmålet jeg imidlertid reiser er at gitt at vi finner ut hva mørk materie (det som utgjør 90% av universets sammensetning) vil være mulig å lage "bøyde microbølger" eller "reverserte microbølger" som faktisk kan ionisere mørk materie.
Det foregår intens forskning på mørk materie, de første bildene er allerede på plass, men ingen vet sammensetningen av mørk materie, nye romteleskoper med det formål å finne mørk materie sin sammensetning via ny teknologi (X-ray o.l.).
Finner vi mørk materies sammensetning kan kjappe motorer som bruker mørk materie som basis for framdrift være en realitet, forhåpentligvis vil da intersolære motorer være mulig.
Sexy Sadie
13-02-04, 17:57
spennende. :P
Singularity
13-02-04, 19:38
Dagens raskeste interplanetære motorer er ione-generatorer, Dvs. xenongass som blir elektrofisert av microbølge og skaper sakte med stabil lang framdrift.
Spørsmålet jeg imidlertid reiser er at gitt at vi finner ut hva mørk materie (det som utgjør 90% av universets sammensetning) vil være mulig å lage "bøyde microbølger" eller "reverserte microbølger" som faktisk kan ionisere mørk materie.
Det foregår intens forskning på mørk materie, de første bildene er allerede på plass, men ingen vet sammensetningen av mørk materie, nye romteleskoper med det formål å finne mørk materie sin sammensetning via ny teknologi (X-ray o.l.).
Finner vi mørk materies sammensetning kan kjappe motorer som bruker mørk materie som basis for framdrift være en realitet, forhåpentligvis vil da intersolære motorer være mulig.Hvor har du lest dette?
Har bare samlet bits and pieces fra diverse forskningsfelt.
Singularity
13-02-04, 23:10
Har bare samlet bits and pieces fra diverse forskningsfelt.Men hvordan samle opp denne? Og hvordan unngå å kollidere med den?
Huh? Tviler på at noen ikke har vært innom ideen i hvert fall, virker jo så åpenbart. De undersøker mørk materie og samtidig er på leting etter raskere framdrift i space. Men det som virkelig ville sette i sving romutforskningen var om vi fant opp en framdrift som billig kan nå 2450 km/t (hastigheten som trengs for å komme ut av jordens gravitasjonsfelt). Da ville vi hurtig se månebaser, marsbaser og enorme romstasjoner. Dagens raketter koster opp mot 100 millioner å sende opp.
Jeg stiller meg i kø. -Til sightseeing i universet.
Dét hadde vært noe det!
Yeah, men hovedproblemet med lange romferder med mennesker ombord er strålinga i universet, det er stor sannsynlighet at en vil få kreft av å reise frem og tilbake til Mars f.eks. Universet er like ulumsk som havet.
Er derfor det skal sendes gammlinger. Med lavere celledelingstempo tåler dei betydelig lenger opphald i rommet :)
Neste realityserie av astronautene blir kansje ein kloning med eldrebølgen.
Eldreastronautene :opptommel:
Yeah, men hovedproblemet med lange romferder med mennesker ombord er strålinga i universet, det er stor sannsynlighet at en vil få kreft av å reise frem og tilbake til Mars f.eks. Universet er like ulumsk som havet.
Vet du, jeg tar risken gitt.
Tingeling: Space Cowboys??
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.