Se full versjon : Brødbakemaskin - oppskrift etterlyses
Jeg har fått en splitter ny bakemaskin, og nå er jeg ute etter gode oppskrifter på brød. Det bør være middels grovt og det skal ikke inneholde sirup (puke).
På forhånd takk. :)
Litt mel, litt gjær, litt salt og melk. Tadaaaa, brød.
Fra spøk til allvar, jeg kan ikke det spøtt om baking av brød.
Tenkte jeg det ikke. Hva slags husmor er du egentlig spindis? :overlegen:
Husmor? Husmødre har de på rimi. De som baker brød og lar meg få kjøpe. De lager kjøttkaker og syltetøy også. :informerer:
Husmor? Husmødre har de på rimi. De som baker brød og lar meg få kjøpe. De lager kjøttkaker og syltetøy også. :informerer:
:ringer barnevernet:
Hmf :snurt: Jeg må jo varme opp maten når jeg kommer hjem. Må tilogmed smøre skiver.
For et slit. Du trenger en ferie i Oslo rundt 28. februar. :snill:
Ja jeg trenger ferie, og den blir i Oschlo bare ca en mnd senere. Om jeg får fri fra jobben. :ber:
:lol: Jeg har en oppskrift på fint brød (loff) Men man kan bytte på når det gjelder mel. F.rks. sammalt osv. 3 1/2 dl. væske (melk,vann) 2 ss. olje 9 dl. hvetemel (halvparten grovt mel), 2 ss. sukker, 2 ts. salt og en pose tørrgjær. Lykke til.
Nå er det vel forskjell på brødbakemaskinene, størrelse og sånn. Er jo alltid basisoppskrifter som følger med. Har laget så mange brød på maskinen at jeg kikker aldri på oppskriften. Blir nesten alltid vellykkede. Dette fungerer bra som standard brød på min maskin:
4 dl vann
2 ss olje
1-2 ts salt
2-3 ts sukker
10 dl mel
Halv pose tørrgjær.
Pleier å ha halvparten fint hvetemel, 25 % sammalt grovt og 25 % sammalt fint. Kornsort varierer.
Bruker du helkorn tror jeg dem skal ligge litt i vann først.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.