PDA

Se full versjon : Mobbing og trakassering

Cavatina
16-02-04, 03:15
Hvorfor er det lov å mobbe og trakassere folk for deres utseende?

Altså, jeg var på bensinstasjonen igår for å ordne noe post. Og så fikk jeg vite fra helt ukjente hvor jævlig stygg jeg er!
Husker ikke ordrett hva som ble sagt, men "fy faen, se der a, fy faen noe så feit, ohhhh, de smellfeite låra!"
Jeg sa ikke noe, bare gjorde det jeg skulle og dro hjem. Men jeg ble både sint og såret.

Hvilken rett har de til å mobbe meg? Jeg hadde ikke gjort dem noenting, jeg gjorde jo ikke annet enn å gå inn på stasjonen og hente ut posten min.

Om en kaller en mørkhudet person for svarting eller pakkis, eller en kineser for guling, da er det rasisme og forbudt ved lov. Men å mobbe en person for vekta, det er lovlig! Hvorfor?

Jeg vet det er en utbredt oppfatning om at overvektige er dumme, ekle, late mennesker uten viljestyrke som "ikke vet sitt eget beste" etc.
For de fleste overvektige jeg kjenner, stemmer ikke dette.

Forøvrig finnes det så mange årsaker til overvekt at det blir fullstendig galt å dømme folk kun for deres utseende. Selv er jeg overvektig som følge av to sykdommer i tillegg til at jeg er genetisk disponert for overvekt. Jeg er ikke alene om å ha det slik, og jeg sier ikke dermed at det ikke er mulig å gjøre noe med det. Mange sliter med vekta pga. spiseforstyrrelser, medisinbruk etc. og forskningen er kun i startgropa når det gjelder å avdekke alle årsakene.

Selvfølgelig er feil kosthold og livsstil en årsak hos mange, men slett ikke hos alle. Er det en sykdom som ligger til grunn for vekta, må man sette igang behandling for denne før vekta kan reduseres.

Nåja, jeg trøster meg med at jeg ihvertfall har vett nok til å dra opp buksa ordentlig. Det hadde ikke mobberen, bukserævva hans subba jo nesten i gulvet. :P

Sorepheus
16-02-04, 08:10
Er det ikke av og til irriterende når man selv er alt for god til å finne på slike kjappe meldinger som "Nåja, jeg trøster meg med at jeg ihvertfall har vett nok til å dra opp buksa ordentlig. Det hadde ikke mobberen, bukserævva hans subba jo nesten i gulvet." når man først er kommet hjem, slik er jeg og :|

pip
16-02-04, 12:24
Om en kaller en mørkhudet person for svarting eller pakkis, eller en kineser for guling, da er det rasisme og forbudt ved lov. Men å mobbe en person for vekta, det er lovlig! Hvorfor?

Det er like dumt, like ille, og like dårlig oppførsel.

Men de folka er bare opptatt etter å finne noe de kan slenge på.

'Hadde det ikke vært vekta, hadde det vært noe annet.

Jeg har ikke lyst til å brodere ut her hva jeg har fått slengt etter meg, men det har vært samme situasjon, og helt andre ting.

Og det kan gjøre vondt, og mest vondt når det er noe som i utgangspuntet er sårt.

TajMahal
16-02-04, 12:43
Idiotiske mennesker som ikke har mer vett i hodet! Slik oppførsel gjør meg rasende. :ond:

HILDE
16-02-04, 13:21
Orker ikke å utdype min forakt for slike mennesker.

spindis
16-02-04, 14:10
Huff, ikke artig Cavatina. Jeg har selv fått slengt slike komentarer etter meg. :trøster:

Sexy Sadie
16-02-04, 14:16
Fatter ikke hva det er med slike man skulle tro var voksne mennesker.

TajMahal
16-02-04, 14:20
Fatter ikke hva det er med slike man skulle tro var voksne mennesker.Jeg har ingen tro på at dette var voksene mennesker. Men like forkastelig likevel.

Cavatina
17-02-04, 04:08
Fatter ikke hva det er med slike man skulle tro var voksne mennesker.Jeg har ingen tro på at dette var voksene mennesker. Men like forkastelig likevel.

Deres fysiske alder lå vel på ca 18+ iom. at de kjørte bil.
Den mentale alderen derimot, vet jeg ikke...

Sorepheus
17-02-04, 07:11
Nøkler ... :luring:

magnus
17-02-04, 11:29
Idiotiske mennesker som ikke har mer vett i hodet! Slik oppførsel gjør meg rasende.
:nemlig:

The Cryptic
17-02-04, 12:14
:roll: Slik mobbing er som kjent ikke forbudt ved lov, men dersom man utøver et snev av oppegåenhet burde lovforbud naturligvis være unødvendig også.
Idioter... Godt at du har mental styrke til å overse slike duster Cavatina

gyrken
17-02-04, 12:25
Jeg hadde nok dura bort til dem og gitt dem en lekse hvis de var i 18-årsalderen. Etter at jeg begynte å jobbe som lærer går jeg rundt og kjefter på ungdommer over alt. Yrkesskade. :knegg:

Zelda
19-02-04, 14:38
:fiskihue: -kjøp en fisk neste gang

Ling
19-02-04, 17:42
Skal slettes.

Bellis
21-02-04, 01:44
Gå bort til de og se de dypt inn i øynene og si: Det er greit at jeg har litt for mye på kroppen. Men det er en stor forskjell på oss, du er stygg men jeg kan slanke meg.

Men det er vel kanskje ikke lurt å synke ned til det nivået de ligger på.

Stå på og hev deg over slik møkkaprat. De skulle hatt bank.

Araregiel
21-02-04, 15:09
Drit i dem. De har ikke noe bedre å ta seg til. Hadde det vært meg så hadde jeg gått bort til folka og sagt "du er ikke akkurat et glansbilde å se på du heller!"

Evt. be de dra til helvete for å spise møkk. Pent der.

Salvi
21-02-04, 16:19
Jeg tror nok at i endel tilfeller får mobberne større kick av å få respons.

Mr.Man
22-02-04, 15:14
Man må bare lære seg å ignorere slike ting, og være glad for de fortrinn man selv har og fokusere på de. Akkurat der og da er det nok de som driter seg ut for evt. andre tilhørere. Det er de som blir sett ned på. Ihvertfall ville jeg sett ned på slik oppførsel.

nick
22-02-04, 22:18
Jeg hadde nok dura bort til dem og gitt dem en lekse hvis de var i 18-årsalderen. Etter at jeg begynte å jobbe som lærerinne går jeg rundt og kjefter på ungdommer over alt. Yrkesskade. :knegg:

:kjefter:

gyrken
23-02-04, 00:29
Lærer! :snurt:

KASPARA
23-02-04, 01:02
Dette er ikke noe nytt fenomen,min mor haltet og vi barn fikk slengt etter oss
at vi skulle hjelpe henne med stokken.Hun ble kaldt for Haltesiri,dette var voksne mennesker som ropte dette etter både oss barn og henne.

nette
23-02-04, 11:20
Gå bort til de og se de dypt inn i øynene og si: Det er greit at jeg har litt for mye på kroppen. Men det er en stor forskjell på oss, du er stygg men jeg kan slanke meg.

Men det er vel kanskje ikke lurt å synke ned til det nivået de ligger på.

Stå på og hev deg over slik møkkaprat. De skulle hatt bank.

Det der var godt skrevet. Synes også dette hadde vært en passende kommentar. Noen vet simphelten ikke når de skal passe kjeften sin!