PDA

Se full versjon : Den beste Disney-historien?

medica
17-02-04, 02:40
Hvilken Disney-historie er din favoritt?

Jeg holder for min del en knapp på Mikke Mus i fremmedlegionen selv om jeg vanligvis foretrekker Barks-historier. I denne historien er Mikke undercover som fremmedlegionær og møter en usedvanlig sadistisk Svarte-Petter. Denne historien er veldig dyster til å være Disney.

Ellers liker jeg en gammel Donald-historie som stod i Donald på 70-tallet. Den heter Rive-raceren. Donald er en lovprist bygningsriver som får bygningene til å falle sammen i pene bunker. Selvfølgelig går det galt til slutt, og Donald flykter til Langtvekkistan.

Noen andre favoritter er Vikinghjelmen, Firkanteggene og Onkel Skrue i Skottland.

Hva er dine favoritter?

pip
17-02-04, 10:28
Det ringer en bjelle langt inne når du nevner denne historien.

Densom gjorde størt inntrykk på meg var en cowboyhistorien der noen drev og stjal hester, og Ole, Dole og Doffen oppdaget hvordan de malte hestene om.

medica
17-02-04, 12:26

Densom gjorde størt inntrykk på meg var en cowboyhistorien der noen drev og stjal hester, og Ole, Dole og Doffen oppdaget hvordan de malte hestene om.
Var det den med de skurkene som fjernmerket hestene med laser? Jeg tror det er den som heter Donald Duck i Ville Vesten.

spindis
17-02-04, 12:45
Det er nok firkant eggene som er min favoritt. Utrolig bra tegnet og en utrolig historie også. Har ellers Cal Barks som favoritt.

pip
18-02-04, 13:03

Var det den med de skurkene som fjernmerket hestene med laser? Jeg tror det er den som heter Donald Duck i Ville Vesten.

Nei, det var før lasernes tid. De malte dem på loven, solgte dem, stjal dem på nytt, malte dem, solgte dem osv osv. Tror jeg da. Det begynne rå bli lenge siden.

Sexy Sadie
18-02-04, 16:03
Jeg husker ikke så mange Donaldhistorier, men den versjonen av Ringenes Herre som kom i pocketform for ca ett år tilbake var morsom.

Sorepheus
18-02-04, 17:17
Donald Pocket har jeg kasser av på loftet, særlig gode historier er det i nr. 80-100, Tidsmaskinreisene til Mikke og Langbein, landet som forsvant o.l. er brabra... Ellers er jo seff Don Rosa kongen over disney historier.

Bellis
20-02-04, 23:10
Jeg har masse disneyfilmer her hjemme. Det er veldig mange som er morsomme. Men er det noen filmer jeg ler ekstra godt av, så er det de med timon og bumbaa. De har noen råe kommentarer som jeg ler meg skakk av. Men det er jo min mening da ;)

Sorepheus
21-02-04, 00:01
Skjønner jeg er rimelig ute av disney verdenen for tia, for jeg har ikke den ringelste anelse om hvem timon og bumbaa er... :|

Zelda
21-02-04, 00:50
Pumba, ikke bumbaa!
Bellis!

Bellis
21-02-04, 00:53
Pumba, ikke bumbaa!
Bellis!

Oppps en liten skrivefeil. :flau:

Godt jeg har deg som kan passe på meg :kos:

Bellis
21-02-04, 00:55
Skjønner jeg er rimelig ute av disney verdenen for tia, for jeg har ikke den ringelste anelse om hvem timon og bumbaa er... :|

De var med i filmen Løvenes Konge. Etterpå kom det korte filmer med de i hovedrollen.

Sorepheus
21-02-04, 00:57
Oje, Ren og Stimpy har noe bedre kommentarer og ser nesten makne ut .. Løvenes Konge tror jeg var den siste disney filmen jeg så..

Bellis
21-02-04, 01:35
Oje, Ren og Stimpy har noe bedre kommentarer og ser nesten makne ut .. Løvenes Konge tror jeg var den siste disney filmen jeg så..

De vet såklart ikke jeg hvem er. :|

Sorepheus
21-02-04, 01:37
To gærninger, en katt og en hund som finner på de sprøeste sprell.. Katten en psykopatisk makthungrig gærning, og hunden den lydigste av de lydigste med en iq på ca. 10 ...

Bellis
21-02-04, 01:58
To gærninger, en katt og en hund som finner på de sprøeste sprell.. Katten en psykopatisk makthungrig gærning, og hunden den lydigste av de lydigste med en iq på ca. 10 ...

Å ja litt mer i iq en meg det. Fra spøk til revolver. Er det disney eller er det en tegnefilm som går på cartoon eller fox kids.

Sorepheus
21-02-04, 02:34
Er ikke disney...

spindis
21-02-04, 09:52
Jeg husker ikke så mange Donaldhistorier, men den versjonen av Ringenes Herre som kom i pocketform for ca ett år tilbake var morsom.

Ja den er bra. Med de skumle flapposaurene. :knegg:

medica
21-02-04, 19:23
Pumba, ikke bumbaa!
Bellis!
Pumbaa.

http://us.imdb.com/title/tt0110357/

Zelda
21-02-04, 20:53
Men jeg syntes nå Shrek var søt og jeg da:)
Likte Tarzan før, men den Disney Tarzan greier jo ikke å stå på beina, får helt hetta jeg.

Mr.Man
22-02-04, 14:51
Det er nok firkant eggene som er min favoritt. Utrolig bra tegnet og en utrolig historie også. Har ellers Cal Barks som favoritt.
Enig. Firkantland er konge. Er det laget film av den forresten?