PDA

Se full versjon : Bordeller i Oslo

Sorepheus
18-02-04, 17:32
Det er mye snakk om dette med horeri i det siste og nå har det og blitt avgjort en prøveordning med kjøreforbud i horestrøket i Oslo. I forbindelse med Club 7 bråket i Trondheim og den tilsynelatende fordomsfrie holdningen til media ovenfor slike saker kan en begynne å lure på om det ikke går mot et Red Light distrikt i Oslo, i likhet med de fleste større europeiske byer. Jeg husker fra min tid i Unge Høyre at det var enkelte, men langt fra alle, som fremhevet statlig kontrollert bordellvirksomhet. Egentlig var det bare to som diskuterte det, den ene mente at staten burde ta hånd om bordellene for sikre helsen, og den andre mente det burde være privat drift, hører med til historien at det ble noe taust av debatten.

Jeg spurte en dame fra Amsterdam som bor i Oslo hva hun mente om Red Light distriktet i Amsterdam og hun sa noe slikt som "it's fine by me, so that crazy rappiest can go and do it there, in stead of me being afraid on the streets"

Sexy Sadie
18-02-04, 17:35
Da vil jeg også ha ett bordell hvor også kvinner er velkomne for å få tilfredsstilit sine lyster...

Etter litt betenkningstid;Nei, den dagen jeg må betale for sex: Den dagene er det bare over.

Sorepheus
18-02-04, 17:36
Homobordeller og mannsbordeller er og vanlig i Amsterdam.

Sexy Sadie
18-02-04, 17:36
Jeg gidder ikke å betale for sex. Det er storparten en "herreting".

Sorepheus
18-02-04, 17:38
Uansett hører jeg til den del av befolkningen som aldri har betalt for sex, det er kun en observasjon.

Sexy Sadie
18-02-04, 17:43
Hva er det får folk egentlig til å gå til det skritt å oppsøke prostituerte å kjøpe sex?
Sex bør jo være ett produkt av gjensidig tenning, eller er det noe jeg har ikke har fått med meg her?

Sorepheus
18-02-04, 17:45
Er jo ikke alle som har kroppen til slikt da...

Sexy Sadie
18-02-04, 17:47
Er jo ikke alle som har kroppen til slikt da...

Så stygge menn har også krav på ett sex-liv?

Sorepheus
18-02-04, 17:53
Synes da det, men kort sagt er det vel slik at de fleste som begår horeri er relativt mye på druen, gjerne under gruppepress..

Sexy Sadie
18-02-04, 17:56
Synes da det, men kort sagt er det vel slik at de fleste som begår horeri er relativt mye på druen, gjerne under gruppepress..

Det er ikke så godet med sexpress.
men tilbake til diskusjonen om Bordeller i Oslo.
Hvordan skulle staten kontrollere denne virksomheten uten å bli tiltalt for hallikvirksomhet?

Sorepheus
18-02-04, 18:00
Jeg har ikke lyst til å forfekte noe standpunkt i denne debatten, men siden du spør så er det vel mer slik at staten aktivt går inn i bordellene og sjekker helse, psykiske tilstander og arbeidsforhold. Problemet er økende så vidt meg bekjent, med en større influks av utenlandske prostituerte ihvertfall i henhold til den norske prostituerte intervjuet på NrK i går kveld.

The Cryptic
18-02-04, 18:10
Jeg husker fra min tid i Unge Høyre at det var enkelte, men langt fra alle, som fremhevet statlig kontrollert bordellvirksomhet.

Husker også godt den tiden. Det var da det var det moro å sitte på OUHs kontorer med et glass rødvin eller så og diskutere så fillene føk :)

The Cryptic
18-02-04, 18:11
Og ja, jeg støtter drift av bordeller i ordnede former. Det virker i Amsterdam (og de fleste andre steder), så hvorfor ikke her?

Ling
18-02-04, 18:23
Skal slettes.

The Cryptic
18-02-04, 18:27
:rofl:

Sorepheus
18-02-04, 18:28
Det samme som på helsestasjon for ungdom tipper eg... :?:

Sexy Sadie
18-02-04, 18:51
Det er et styre jeg ikke har så veldig lyst til å sitte i....

Zelda
18-02-04, 19:53
Jeg har gått gjennom red light district i amsterdam... Dagtid altså.
:kul: Jeg tror det kan ha noe for seg. De prostituerte har et sikkerhetssystem i en bordell, slipper halikk, folk (menn...) som ellers ville ha voldtatt på måfå, folk som ikke har noen andre å dele den private delen av livet sitt med...
Og så er det vel sikkert et system for å passe på at de prostituerte ikke sprer sykdommer..

Jeg stemmer FOR :takk:

Ling
18-02-04, 19:59
Skal slettes.

Zelda
18-02-04, 20:02
Av to onder...

Mr.Man
18-02-04, 20:33
Hvordan skulle staten kontrollere denne virksomheten uten å bli tiltalt for hallikvirksomhet?
Da må man isåfall lage et horemonopol alá vinmonopolet. Det er jeg for. Prostitusjon under fornuftige rammevilkår er jeg for. Spesielt fordi man forhåpentligvis vil ødelegge det grå markedet som disse østeuropeiske bandene nå kontrollerer.

Sexy Sadie
18-02-04, 20:36
Da må man isåfall lage et horemonopol alá vinmonopolet. Det er jeg for. Prostitusjon under fornuftige rammevilkår er jeg for. Spesielt fordi man forhåpentligvis vil ødelegge det grå markedet som disse østeuropeiske bandene nå kontrollerer.

Vinmonopolet har ikke akkurat hindret spritens frie omløp
akkurat.

Ling
18-02-04, 20:42
Skal slettes.

Mr.Man
18-02-04, 20:43
Vinmonopolet har ikke akkurat hindret spritens frie omløp
akkurat.
Nei, ødelegge var vel kanskje et sterkt ord. Men noen prostituerte vil ihvertfall få et bedre liv.

Sexy Sadie
18-02-04, 20:59
Nei, ødelegge var vel kanskje et sterkt ord. Men noen prostituerte vil ihvertfall få et bedre liv.

Synes politiet bør sette inn litt mere krefter for å få bukt med denne handelen med mennesker over grensene ja.

Zelda
19-02-04, 13:18
Jeg har gått gjennom red light district i amsterdam... Dagtid altså.
:kul: Jeg tror det kan ha noe for seg. De prostituerte har et sikkerhetssystem i en bordell, slipper halikk, folk (menn...) som ellers ville ha voldtatt på måfå, folk som ikke har noen andre å dele den private delen av livet sitt med...
Og så er det vel sikkert et system for å passe på at de prostituerte ikke sprer sykdommer..

Jeg stemmer FOR :takk:

Korleis ville du følt deg om læreren spurte deg når du var liten: Kva jobber foreldrene/mor di med da?
Og du visste att mor di jobba som hore på bordell.

Er ikkje så sikker på att eg er for det der med bordeller eg.

Er mange jobber man kan skjemmes over. Tom respektable jobber. Poenget var jo ikke fra barns synspunkt, det var utenfra. Prostitusjon kommer ALLTID til å eksistere i en eller annen form. Da er det bedre at det er så trygt og bra som mulig.

Ling
19-02-04, 16:38
Skal slettes.

Zelda
20-02-04, 11:31
Er ikke det temmelig åpenlyst?
For det første blir ikke prostitusjon kalt verdens eldste yrke for ingenting. Sex er nå engang måten man reproduserer seg på, og mange :twisted: finner glede ved handlingen. Grunnleggende informasjon, ikke sant?

For det andre er ikke de FLESTE prostituerte så veldig interessert i å ta seg av et barn. Ikke fordi de ikke liker dem, men nettopp pga livssituasjonen sin.

For det tredje, og antakeligvis det du tenkte på; man kan bli påvirket av foreldrenes arbeid, selvsagt, og det kan bikke både til det positive og det negative. Det er vel liten tvil at prostituert mor (eller far) vil øke risiko for mobbing mm, men poenget mitt var at uansett er det opp til en selv om det skal påvirke livet i god eller dårlig retning.

>Er mange jobber man kan skjemmes over. Tom respektable jobber. <
Presteunger har fått gjennomgå. Eller friket ut.
Vet om tilsvarende med både barn av lærere og lensmann..

Men som sagt, siste svar var basert på en utenforståendes synsvinkel og ikke fra et barns'..

Bellis
20-02-04, 22:46
Jeg sier ja til bordeller. Det må da være greit å samle alle under "ett hus". Da får de kanskje ordna arbeidsforhold. Slipper å være redd for mishandling, ran osv.

Mennene kan være trygge for å ikke bli rana og slått av halliker osv.

Nå fant faren min ei bruktimportert på ett bordell i oslo da, så jeg er vel kanskje innhabil ;)
(han har vært lykkelig gift med henne i 2 år nå)

snuppisnella
20-02-04, 22:47
Jeg gidder ikke å betale for sex. Det er storparten en "herreting".

Hvorfor behøver man å betale for sex når mennnen står i kø når man går ut på byen... :mrgreen:

Ling
20-02-04, 23:15
Skal slettes.

gyrken
20-02-04, 23:20
Eg har forståelse for, og synes forsåvidt det er greit i spesielle tilfeller. Foreksempel ein del funksjonshemmede som har små utsikter for å få knulle på anna måte.

Jeg synes ikke sex er en menneskerettighet.

Zelda
21-02-04, 00:34
Eg har forståelse for, og synes forsåvidt det er greit i spesielle tilfeller. Foreksempel ein del funksjonshemmede som har små utsikter for å få knulle på anna måte.

Jeg synes ikke sex er en menneskerettighet.

Enig i det. Og "sex på blå resept" blir for søkt her. Da kan jo de som føler trang til å hjelpe den gruppa starte en støttegruppe for dem, og gjøre en god gjerning på den måten