PDA

Se full versjon : Telemarkbataljonen

Sexy Sadie
19-02-04, 13:24
Hygger seg med å renne rundt i boligfeldt med ladde våpen og skyter hunder for gøy. Hva slags ukultur er ikke det da?
Er våre militære Elitekorps befolket av skyteglade tapere?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/19/391352.html

Fritz
19-02-04, 15:50
De skytes neppe for gøy, men jeg skal være enig i at den "moro" videon deres er bra usmakelig.

magnus
20-02-04, 00:49
Får håpe og tro de finner ut av hvem dette er. Sjansene for det må jo være rimelig gode.

Fritz
20-02-04, 10:05
Hylekoret i forbindelsen med ned plaffingen av noen fillebikkjer ser ut til å ta helt av.
Det mest fasinerende er det faktum at det også er skutt endel Albanere der nede, med det er det visst ingen som bryr seg om.. :ondtglis:

magnus
20-02-04, 14:35
Apropos dyremishandling: http://www.fedrelandsvennen.no/Nyheter/Vest-Agder/kristiansand/article.jhtml?articleID=192817

Jeg mener enkelte mennesker mangler noe fundamentalt. Nå er ikke dette det verste tilfellet jeg har sett, men de som gjør dette tror jeg faktisk mangler ett eller annet. Kanskje en form for mangelfullt utviklede sjelsevner.

Kan det være barn? Har hørt at enkelte barn utvikler empati svært sent. I så fall er det en unnskyldning.

Cavatina
20-02-04, 18:12
Det er mange år siden nå, men jeg glemmer aldri han som slepte bikkja si etter bilen på veien utenfor her. Det var ikke noen engangshendelse, det skjedde flere ganger i løpet av ei uke og jeg så dem hver dag akkurat for sent til å løpe ut og stoppe drittsekken. Bikkja var bundet fast bak bilen og hundeeieren kjørte avgårde med den stakkars labradoren hengende på slep.

Det ble heldigvis slutt etter at jeg tipset lokalavisen og de laget et stort oppslag om det. "Lat hundeeier tauer bikkja etter bilen" var overskriften, og fotografens hund var avbildet bundet fast til bilen hans som illustrasjon.

Jeg blir så sinna når jeg ser folk gjøre vondt mot dyr av pur ondskap! :sint:

Cavatina
20-02-04, 18:14
Kan det være barn? Har hørt at enkelte barn utvikler empati svært sent. I så fall er det en unnskyldning.

Jeg synes ikke det er noen unnskyldning. En forklaring derimot, men ikke unnskyldning.

Ling
21-02-04, 00:30
Hylekoret i forbindelsen med ned plaffingen av noen fillebikkjer ser ut til å ta helt av.
Det mest fasinerende er det faktum at det også er skutt endel Albanere der nede, med det er det visst ingen som bryr seg om.. :ondtglis:

:nikker:

medica
21-02-04, 18:48
Det er mange år siden nå, men jeg glemmer aldri han som slepte bikkja si etter bilen på veien utenfor her. Det var ikke noen engangshendelse, det skjedde flere ganger i løpet av ei uke og jeg så dem hver dag akkurat for sent til å løpe ut og stoppe drittsekken. Bikkja var bundet fast bak bilen og hundeeieren kjørte avgårde med den stakkars labradoren hengende på slep.

Det ble heldigvis slutt etter at jeg tipset lokalavisen og de laget et stort oppslag om det. "Lat hundeeier tauer bikkja etter bilen" var overskriften, og fotografens hund var avbildet bundet fast til bilen hans som illustrasjon.

Jeg blir så sinna når jeg ser folk gjøre vondt mot dyr av pur ondskap! :sint:
Herrejemini! Han fyren må jo ha hatt mangelfullt utviklede sjelsevner!

Zelda
21-02-04, 21:04
Det er jo slik i Irak også nå. Amerikanske soldatere skyter på løshunder. Jeg er glad i dyr, men dyr som ikke blir tatt var på og som sprer sjukdommer har det ikke godt. Det høres vel værre ut enn det er. Et skudd er jo fort over.
For de som har vært i Syden så vet dere kanskje litt om hvor mange katter og hunder som ikke har eiere. Jeg har sett dyr med skabb der, og jeg tror alvorlig talt at det er bedre å avlive de enn å la de lide.
Når det gjelder innen Norge så er det også skrekkelig med løskatter enkelte steder at jeg er for at noe må gjøres. Jeg synes det er mye værre å anskaffe dyr man ikke gidder å ta seg av, hund et år, gidder ikke mer, og avliver. Kaniner neste år, avliver de etter en sesong :gråter:. Og hva jeg ville gjort med de som mishandler dyra sine... :kvern:

Zenaria
10-06-07, 00:30
Min svoger begynner i TMB snart og han skal tjuvkjøres omkring dette. Holdninger, holdninger og holdniger. Fan hvor jeg skulle ha ønsket å ha forelesninger omkring etisk hos disse karan.

BEM
10-06-07, 00:53
Tmb??

Base
10-06-07, 01:14
Tmb??

Telemarkbataljonen. Forresten Z, ble tråden sur på deg? Da du vekket den? :knegg:

Limafox
10-06-07, 02:53
Løshunder har alltid vært et problem i Kosovo. :dom:

BEM
10-06-07, 10:46
Løshunder har alltid vært et problem i Kosovo. :dom:

Ja og det er alltid et problem med løshunder i områder med uro og kaos. De er misslikt og de lever av søppel og lik og andre uhumskheter. Fordi de er misslikt er de også farlige for mennekser. Spesiellt barn. Og de er en kilde til sykdom og smitte.

Altså har de blitt noe helt annet enn gode snille familie Fido vi kjenner her hjemme.

Dette unnskylder likevel ikke at soldater "morer" seg ved å bruke de som levende blink.

Limafox
10-06-07, 11:49
Dette unnskylder likevel ikke at soldater "morer" seg ved å bruke de som levende blink.

De skal jo skytes uansett. Dette er en sak som er blåst ut av proporsjonene sine. Legg merke til hvilken avis som også kjørte dette oppslaget.

Har en kompis som var blant de som "moret" seg med å skyte løshunder og det var vel ikke akkurat sånn de kjente seg igjen. Riktignok var det et par stykker som kanskje gjorde for mye ut av det, men likevel var ikke akkurat dette holdningene man satt på.

Zenaria
10-06-07, 13:08
Ups, har jeg vært her inne?

Sexy Sadie
10-06-07, 13:35
Min svoger begynner i TMB snart og han skal tjuvkjøres omkring dette. Holdninger, holdninger og holdniger. Fan hvor jeg skulle ha ønsket å ha forelesninger omkring etisk hos disse karan.

Ups, har jeg vært her inne?

I går kveld ser det ut til. :applaus: