Se full versjon : Visste ikke hun var gravid....
Sexy Sadie
19-02-04, 21:52
Dt er bare en ting som sitter fast på netthinna mi når jeg leser om denne jenta som fødte på do. Det er den babyen i doskåla.
Der skal den definitivt ikke være.
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article188512.ece
Min venninne fødte en sønn på overtid. Hun ante heller ikke noe.
Sprøtt!
Jeg synes det er utrolig hvær gang jeg hører sånne historier jeg. At det går ant.
Sexy Sadie
19-02-04, 21:56
Jeg fatter bare ikke at det her går an.
Det må da være noe i løpet av de ni månedene ett svangerskap løper som får ei dame til å komme på tanken om hvorvidt hun er smelt på tjukken eller ei.
Sån som at det sparker og snur seg rundt i magen foreksempel. Utrolig ja, men det skjer jo.
Sexy Sadie
19-02-04, 22:14
Jeg fatter det bare ikke.
Jeg fatter det bare ikke.
Ikke jeg heller.
Men det skjer da stadig. Tror folk fortrenger tanken, jeg...
Hva om disse mødrene er så fete & fleskete at selv graviditet i niende måned kun viser seg som en minimal bilring blant alle de andre? :twisted:
Sexy Sadie
19-02-04, 23:08
Hva om disse mødrene er så fete & fleskete at selv graviditet i niende måned kun viser seg som en minimal bilring blant alle de andre? :twisted:
Nå har jeg aldri vært gravid, men tror nok at det merkes at man har en hybelboer på rundt tre kilo i seg uansett hvor feit man er.
Min venninne var ikke feit.
Sexy Sadie
19-02-04, 23:47
Min venninne var ikke feit.
Er det noen regel som sier at man blir feit som gravid?
Sexy Sadie
19-02-04, 23:59
Derfor kan slikt som det den jenta opplevde skje.
Det er jo helt vildt.
http://www.ta.no/nyheter/article881454.ece
Hun ser da ikke så tykk ut, men jeg fatter ikke at det er mulig. :roll:
Faktisk ikke alle det vises noe på. Vet om ei som var utrolig lita og nett, knappest mulig å se hun var gravid, fødte en unge på over 4 kg. Noen babyer sparker rett og slett ikke så mye eller hardt, og så spørs det hvor de sparker. Ikke alle plasser man kjenner det. Teoretisk skjønner jeg det er mulig, men ikke sånn følelsesmessig... :forvirret:
Jeg kan heller ikke fatte at dette går an. Men siden jeg leser om det støtt for jeg bare tro på det. Men det må jo være kjekt for dem de gjelder. Ikke være kvalm, bekkenløsing og div andre plager. De trenger ikke grue seg til å føde engang.
tenk hvis alle hadde sluppet å hatt så mange og store problemer som enkelte har det måtte ha vært deilig. men det skal vel litt til for at en ikke merker noe...... : ;)
Sexy Sadie
21-02-04, 13:52
Jeg kan heller ikke fatte at dette går an. Men siden jeg leser om det støtt for jeg bare tro på det. Men det må jo være kjekt for dem de gjelder. Ikke være kvalm, bekkenløsing og div andre plager. De trenger ikke grue seg til å føde engang.
Beklager, men her er jeg ikke enig. Å se babyen sin i do.....
Var vel ikke det som var spørsmålet. Var jo at det i det hele tatt at det gikk ann.
Og det er jo mange som gruer seg i flere mnd før de skal føde, noen blir jo helt syke av angst for fødselen. Og bare det at man uvitende setter seg på do og planlegger intet annet enn en liten utblåsning, og så kommer det plutselig en baby??
Ikke hatt imot den der jeg.
Gummiinlegg ny standard på alle toalett? :roll:
Sexy Sadie
21-02-04, 15:43
Var vel ikke det som var spørsmålet. Var jo at det i det hele tatt at det gikk ann.
Og det er jo mange som gruer seg i flere mnd før de skal føde, noen blir jo helt syke av angst for fødselen. Og bare det at man uvitende setter seg på do og planlegger intet annet enn en liten utblåsning, og så kommer det plutselig en baby??
Ikke hatt imot den der jeg.
Gummiinlegg ny standard på alle toalett? :roll:
Synes det er bedre at det er vi damerne som lider overlast enn at barna gjør det.
Betyr vel att det er ein teoretisk sjangse for att nesten alle kvinner her på nettkafeen er gravide nå :D
Sexy Sadie
21-02-04, 15:51
Betyr vel att det er ein teoretisk sjangse for att nesten alle kvinner her på nettkafeen er gravide nå :D
Jeg er ikke gravid. :P
Åssen faen går det an? Jeg mener - magen vokser jo? Også slippe mensenhelvete i ni måneder?
Uhm, ok.
Leste du linken? Hun la litt på seg i løpet av jula, og hadde mens som vanlig.
Noen får jo knappest mage, noen har mensen/blødninger, noen babyer sparker lite, lett å fortrenge graviditeten om man ikke har symptomer, er det også.
Det er uvanlig, men det skjer faktisk ganske ofte...
For de som har vært gravid (og veldig gravide) er det uforståeligt, men vi får vel bare akseptere at alle svangerskap er ulike.
SS-Jeg tror ikke babyene lider noe mer om de blir født fort. Man vil jo automatisk (??) kjenne om det kommer noe ut, og ta etter det? Altså dempe fallet. Ikke så langt ned i doen heller. Får håpe de små har endorfin kick så de ikke kjenner noe :forvirret:
Jeg syns ikke det her er så merkelig.
Om man skulle tatt naboens mage i første svangerskap (ikke eksisterende) og mine symptomer i første svangerskap(kjente noen spark av og til, men eller ingenting) og slått dem sammen, ville man kunne fått en opplevelse som over.
Jeg hadde ikke en plage.
Naboen hadde ikke mage.
Hadde det vært jeg som ikke fikk mage, ville uteblitt mens vært eneste tegn på graviditet.
Jeg kjente ei som fødte et barn i 8. måned. Hun hadde ingen mage som helst! Vi som jobbet sammen med henne visste ikke at hun var gravid før hun ringte jobben en dag og sykemeldte seg fordi hun akkurat hadde født.
Merkelig historie, men ikke unik. Det skjer egentlig overraskende ofte. Jeg leste engang hva en fødselslege mente om dette. Han hadde noen teorier om hvordan det gikk an å gå gjennom svangerskapet uten å merke at man er gravid. Han sa bl.a. noe om at kvinner som absolutt ikke vil bli gravide kan fortrenge ganske klare symptomer.
Jeg stusset litt av dette, jeg (fra den andre linken):
Synet som møtte en sjokkert mormor Berit Nilsen glemmer hun neppe. Nede i doen lå både det nyfødte barnet og morkaken.
Hun klarte ikke å løfte det opp, men det gjorde bestefar Nils Nilsen.
Klarte ikke? Kan noen forklare meg hva som kan ha vært problemet hennes?
Sprøtt!
Hvis hun ikke visste at hun var gravid, hvordan kunne de da vite at fødselen var på overtid? De kan vel ikke ha noen mensdato (hadde mensen uteblitt burde hun i tilfelle ha skjønt det) og heller ingen UL-termin?
Man kan da se på barnet om det er overtidig i mange tilfeller.
Man kan da se på barnet om det er overtidig i mange tilfeller.
Ja, når jeg tenker meg om så husker jeg de sjekket diverse tegn på det etter at jeg fødte. Bl.a. bruskdannelsen i ørene, noe med brystvortene og huden. :trekker tilbake spørsmålet:
Sexy Sadie
24-02-04, 22:11
Håper jeg aldrig ser en baby i do. :skrekk&gru:
"Hun klarte ikke å løfte det opp, men det gjorde bestefar Nils Nilsen."
Klarte ikke? Kan noen forklare meg hva som kan ha vært problemet hennes?
Sjokk?
Støv på hjernen -ergo langt under hennes verdighet å stappe henda ned i et blodigt do for å plukke opp en baby som nok ikke var helt ren heller :twisted:
Støv på hjernen -ergo langt under hennes verdighet å stappe henda ned i et blodigt do for å plukke opp en baby som nok ikke var helt ren heller :twisted:
Nei, fysj så ekkelt. La nå heller den blodige bylten ligge der.
Jeg klarer ikke å se for meg at jeg skal bli så sjokkert over noe sånt at jeg blir helt handlingslammet.
Hvis hun ikke visste at hun var gravid, hvordan kunne de da vite at fødselen var på overtid? De kan vel ikke ha noen mensdato (hadde mensen uteblitt burde hun i tilfelle ha skjønt det) og heller ingen UL-termin?
De sjekker diverse tegn: de palperer brystvortene, bretter ørebrusken og ser på huden. Da kan man enkelt se om det er snakk om et overtidig barn.
Jeg klarer ikke å se for meg at jeg skal bli så sjokkert over noe sånt at jeg blir helt handlingslammet.
Folk reagerer så forskjellig på ting.
Ja, når jeg tenker meg om så husker jeg de sjekket diverse tegn på det etter at jeg fødte. Bl.a. bruskdannelsen i ørene, noe med brystvortene og huden. :trekker tilbake spørsmålet:
Ja, da trekker jeg tilbake svaret mitt. ;)
Folk reagerer så forskjellig på ting.
Det skal være sikkert.
Skjønner ikke hvordan det er mulig å ha normal menstrasjon og samtidig være gravid. Har jo alltid hørt at det ikke er mulig :?: Har forresten aldri sett "home-pregnancy-kits" på apotekene. Burde ikke slikt være mer synlig?
Graviditetstester er meget synlig på de fleste apoteker, de ligger der sammen med angrepillen.
Sprøtt!
De så på ham at han hadde ligget "for lenge" i magen.
Min venninne gikk forøvrig på p-piller under hele svangerskapet og hadde mens som vanlig.
Skjønner ikke hvordan det er mulig å ha normal menstrasjon og samtidig være gravid. Har jo alltid hørt at det ikke er mulig :?: Har forresten aldri sett "home-pregnancy-kits" på apotekene. Burde ikke slikt være mer synlig?Det er ikke alles kropper som fungerer helt a4 til enhver tid. Det å ha menstruasjon (eller rettere sagt menstruasjonslignende blødninger) under graviditeten kan skje. Og, dersom man ikke har grunn til å mistenke at man er gravid, så bruker man neppe penger på en graviditets-test selv om den er veldig synlig. ;)
Men det er da ikke noe flaut å teste seg for graviditet i blandt :?:
Hvor i all verden kommer "flaut" inn i bildet?
Så det er mer en "ooops" netcom greie? :?:
Jeg tenker generelt her...
Graviditetstester koster en hundrings. Ikke noe man gidder å kjøpe hvis man ikke en gang mistenker at man er gravid.
Mister ikke damene mensen når de er gravide. Og når de går x antall månder uten at den kommer. Hvordan i granskauen kan de da unngå å skjønne at noe er på gang.
Finnes tilfeller hvor de har mindre blødninger i mens perioden, igjennom hele svangerskapet. Hvis de da også normalt har mindre blødninger, så kan det tenkes at de ikke reagerer noe særlig på dette...
Shafahta arhidir
21-08-05, 02:26
oldpost bug??? :sur:
men disse derimot http://www.big-boys.com/articles/pregwait.html
Ikke alt man har forusettinger til å skjønne heller. Registerer at det skjer og synes det er rart. Men jeg mistenker ingen for at de lyver.
Sexy Sadie
21-08-05, 12:44
Gammel tråd. :fortvilet:
Gammel tråd. :fortvilet:Kansje skulle du stoppe denne og. :mrgreen:
Gammel tråd. :fortvilet:
Synes ikke det gjør noe. Problemstillingen kommer stadig tilbake, så tema er interessant. Samtidig produseres det for lite her inne, så "nye" er bra.
Lage nye tråder da.
Det gjør jeg. Tror jeg har ca. 2 om dagen.
Var ikke det jeg mente. Lage nye tråder istedenfor å dra opp gamle.
Var ikke det jeg mente. Lage nye tråder istedenfor å dra opp gamle.
Da må det jo for helvete dukke opp noen som har fødd i dass igen eller noen som har gått bevisstløs gjennom et svangerskap. Har ikke sett noe av det i det siste, kanskje det er en dårlig nyhet eller en oppbrukt nyhet. Det ble liksom for mange som opplevde det. Vel vel....jeg synes det er ok å dra frem gamle tråder uansett hva du mener.
Tror jeg skal ta meg en tur i arkivet.
Det var noen som fødte i dass denne uka igjen. Bare så du vet det. Og det plager ikke meg at du drar opp gamle tråder på trass.
det ekke lett å være kar da når dama kan drite ut en unge rett ned i do lixom.. åssen nedre omstendigheter er tilstede da a? :biternegler:
Sexy Sadie
30-08-05, 12:00
det ekke lett å være kar da når dama kan drite ut en unge rett ned i do lixom.. åssen nedre omstendigheter er tilstede da a? :biternegler:
Du skal se han har en hestkuk han også.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.