Se full versjon : ADSL
La i adsl for ikke så lenge siden. Gikk fra isdn til adsl, men ble egentlig litt skuffet. Jeg trodde jeg skulle gå fra helvete til himmels med den farten adsl lovte. Er det egentlig vits i å legge inn adsl i forhold til farten isdn gir. Synes ikke det er store forskjellen jeg.
Tenker ikke på tellerskritt her. Jeg bruker internett kun til surfing, ikke nedlasting.
Er jeg helt på jordet eller er det veldig stor forskjell.
Er forskjellige hastigheter på ADSL og, regla går slik:
ISDN 128 kbit ( 64 sekunder på 1 MB)
ADSL 256 kbit - 1 Mbit
SDSL 1 Mbit - 4 Mbit
VDSL 2 Mbit - 10 Mbit
Kabelmodem: 128 kbit - 1Mbit
For å se TV-overføring på Inet må en ha minium 256 Kbit, for bra kvalitet 1 Mbit.
Er forskjellige hastigheter på ADSL og, regla går slik:
ISDN 128 kbit ( 64 sekunder på 1 MB)
ADSL 256 kbit - 1 Mbit
SDSL 1 Mbit - 4 Mbit
VDSL 2 Mbit - 10 Mbit
Kabelmodem: 128 kbit - 1Mbit
For å se TV-overføring på Inet må en ha minium 256 Kbit, for bra kvalitet 1 Mbit.
Jeg skjønner at det forskjell. Men jeg tenkte på hvordan den forskjellen oppleves når man surfer.
Vel, til nettaviser og mail har vel ikke ADSL så mye å si, men skal du hente ned musikk eller se TV, eller f.eks. høre radio over internet samtidig som du leser nettaviser så må en nesten ha ADSL/Kabelmodem..
Ok da er det vel kanskje ikke så merkbar forskjell da som jeg trudde det skulle bli.
Blir ikke vei i velinga før fiberopptikken stikker ut av veggen og lyser opp de tusen hjem som en lysfontene..
Blir ikke vei i velinga før fiberopptikken stikker ut av veggen og lyser opp de tusen hjem som en lysfontene..
Du sier noe der... :lol:
Er det stor forskjell på farta (ikke stabiliteten) til luftbåren adsl og fiberoptisk adsl?
(ikke så veldig inne på dette jeg)
Ok da er det vel kanskje ikke så merkbar forskjell da som jeg trudde det skulle bli.
Du er også avhengig av å ha en rask prosessor og et bra grafikk-kort hvis du skal få utnyttet kapasiteten på bredbånd. Sitter du med en P2-prosessor eller noe sånt vil ikke surfe-opplevelsen forandre seg nevneverdig fra ISDN til bredbånd. Spesielt ikke hvis man bruker dobbel ISDN.
Er det stor forskjell på farta (ikke stabiliteten) til luftbåren adsl og fiberoptisk adsl?
(ikke så veldig inne på dette jeg)
Skjønner at du ikke er inne i dette, for DSL-teknologi bruker faktisk ikke fiber. Det er faktisk det faktum som skiller DSL fra andre linjetyper.
Det aner meg at du kanskje prøver å spørre om en Wireless LAN hub bak DSL-modemet vil redusere kapasiteten. Det vil det ikke, for WLAN har minst 10 MBit kapasitet, og DSL begrenser seg normalt til 2 MBit.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.