PDA

Se full versjon : For dere som IKKE har sett Six Feet Under

Macumba
22-02-04, 22:38
I dag starter reprisen på NRK2, hvor de begynner med de aller første episodene.
Serien er knallbra og vel verdt en titt.

22:20 på NRK2.

Macumba
22-02-04, 22:42
Sakset fra NRKs sider:

Gikk du glipp av "Seks fot under" da serien gikk på NRK1? Nå får du en ny sjanse, for søndager utover vinteren og våren sender NRK2 omigjen de to første sesongene av den amerikanske suksesshistorien.

Den noe dysfunksjonelle familien Fisher består av patriarken Nathaniel, kona Ruth, og barna Nate, David og Claire. På selveste julaften blir livet til familien snudd opp ned på en ganske brutal måte. Nate kommer hjem i ferien bare for å oppdage at faren er blitt drept i en bilulykke. Han må ta seg av sin kontrollerende mor, Ruth, som har hatt et sidesprang, sin homofile bror, David og lillesøsteren Claire som mottar nyheten om farens død etter å ha inntatt en mengde narkotika. Nå må de i fellesskap finne ut hvem som skal drive familiebedriften videre.

Prisbelønt
I 2003 fikk serien 16 Emmynominasjoner, deriblant for beste dramaserie. Året før ble den nominert til 22 Emmypriser og vant seks.

Manusforfatter og produsent er Oscarvinner Alan Ball (”American Beauty”). ”Seks fot under” er produsert av Warner Bros på oppdrag fra HBO, den amerikanske TV-stasjonen som har stått for noen av de mest kontroversielle og kritikerroste TV-seriene de senere år, bl.a. ”Sopranos”, ”Sex og singelliv” og ”Krigens brorskap”.

Første episode
Vi befinner oss i Los Angeles på julaften. Nathaniel Fisher, innehaver av ”Fisher & Sons Funeral Home”, blir drept i det en buss pløyer inn i likbilen han kjører. Det som skulle bli en hyggelig familiefeiring blir i stedet en sorgens høytid og en rekke ubehagelige familiehemmeligheter kommer frem i lyset.

Den unge Federico som jobber ved begravelsesbyrået gjør sitt beste for å pynte på de ytre skadene på Nathaniel før begravelsen. Ved graven kommer en konkurrent til begravelsesbyrået bort til David, en av Nathaniels sønner, og ytrer ønske om å ta over ”Fisher & Sons”.

Nathaniel har blitt stedt til hvile, men han har likevel mye på hjertet som han gjerne vil få formidlet til sin familie

medica
22-02-04, 22:45
De første episodene var veldig bra, så jeg tror jeg skal få dem med meg en gang til.

Takk for tipset! :kliner:

Macumba
22-02-04, 22:53
Jeg har ikke engang sett de første 5-6 episodene.
Sambo måtte overtale meg til å se.
Derfor er dette en gledens kveld for meg.