PDA

Se full versjon : Pres. Bush vil innføre ekteskap etter bibelsk standard.

Starwolf
25-02-04, 07:39
Det er mye man kan beundre USA for, men de senere tids krumspring begynner å bli latterlige. Spesielt når man har en nyfrelst president bak spaker og pedaler.

De fleste av dere har vel fått med dere hva som skjer med homofile ekteskap. Noe som har fått President Bush til å legge frem forslag om endring i grunnloven for å få ekteskapet inn i "trygge" rammer etter bibelsk profil.

Nå har det seg slik at bibelen egentlig ikke definerer hva et ekteskap er i utgangspunktet, annet enn det står at en mann tar en (og/eller fler) kvinner som sin.

Andre følger kan ma lese her:
http://www.thecommongood.org/CGN/3_3/biblicalmarriage.html
noe som bekrefter noe jeg har visst gabske lenge. Kristne vet egentlig veldig lite om hva som står i bibelen sin og eventuelle konsekvenser det har å leve etter bibelens bokstav.

TajMahal
25-02-04, 11:46
Hva slags rettigheter mister de egentlig? *lurer*

MrLysto
28-03-04, 15:56
Skal han gå tilbake til de virkelig gamle reglene tro? Fra dengang en mann kunne ha flere koner og i tillegg kose seg med tjenere og slavinner så mye han villle.

(Var det ikke nettopp det de kritiserte Clinton for?)

anonym
28-03-04, 15:57
MrLysto: lys to lyst o ly sty....

Sexy Sadie
28-03-04, 16:33
Hva er det med amerikanerne for tiden?

MrLysto
28-03-04, 17:11
Det er et interessant psykologisk fenomen. Det inntreffer når man blir for store og mektige.
Se på gamle Rom for eksempel.
Hva sier gallerne i Asterix? "Romerne er sprø de"

Og idag er amerikanerne mektigst. Og hva sier vi? "Amerikanerne er sprø de"

Poetica
28-03-04, 23:00
Amerikanerne har da alltid vært sprø. :snill:

Starwolf
29-03-04, 09:09
Det er nok ikke bare amerikanere som er slik. Hvis partiet til Mullah Bondevik hadde hatt mer makt tror jeg vi kunne vinke farvel til partnerskapsloven, homofilt ekteskap og lignende.

Skulle man fulgt de bibelske lover kan man trygt si at man kan vinke farvel til flere fundamentale menneskerettigheter som vi tar for gitt idag.

Mr.Man
29-03-04, 13:15
Når du sier bibelen, mener du da gamletestamentet eller nye?

Zelda
29-03-04, 13:54
Har ikke satt meg altfor hardt i det, men det er skremmende når det skal bli så veldig styrt. Hvor strengt skal det bli? Ikke mulig med skilsmisse, alenemødre stenet osv. når skal våre øverste ledere skjønne at voksne folk kan (ofte) tenke selv?

Poetica
31-03-04, 04:49
Det er nok ikke bare amerikanere som er slik. Hvis partiet til Mullah Bondevik hadde hatt mer makt tror jeg vi kunne vinke farvel til partnerskapsloven, homofilt ekteskap og lignende.

Skulle man fulgt de bibelske lover kan man trygt si at man kan vinke farvel til flere fundamentale menneskerettigheter som vi tar for gitt idag.
Nemlig. Jeg er helt og fullstendig enig. (Det kom kanskje ikke som noen bombe?)

Starwolf
31-03-04, 14:00
Når du sier bibelen, mener du da gamletestamentet eller nye?

Spiller ingen rolle. Jesus sa noe om at de gamle lovene ikke skulle forfalle eller noe i den dur. Samt han gode Paulus ikke var noen kvinnesaksforkjemper.

Sorepheus
31-03-04, 21:58
Det kan være vel verdt å lese litt mellom linjene i NT. Jesus sa iflg. nye testamentet rimelig mye heftige saker. Både at ikke jøder var "hunder" , at folk skulle brenne i helvete faktisk er han vel så og si den første helvetesprofeten i Bibelen og favoritten er vel "Tro ikke at jeg har kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred med sverd". Han propaganderte jo og for dødsstraff i enkelte sammenhenger. Leser en litt kritisk fremtoner Jesus seg faktisk langt fra som den snille gode karen man lærte om på skolen. En kan jo selvfølgelig argumentere for at sitatene er tatt ut av sin sammenheng og en kan jo og si at han kanskje angret seg i noen av sine uttalelser senere i profetiene og han vel ble tatt litt på ordet av Romerne og Rabinerrådet i Jerusalem.

MrLysto
01-04-04, 00:26
Må bare korrigere her... Bondevik er ikke en Mullah, han er en Ayatollah

Salvi
01-04-04, 00:30
Bush er en knakande kjekk kar. Jeg synes vi skal gjøre litt ekstra stas på ham, nå i påsken. Så, dersom noen tar med seg plankebiter, så kan jeg fikse spiker. Så henger vi ham opp til pynt sammen med han andre Bibel-fyren.

MrLysto
01-04-04, 00:34
og noen torner som kan stikkes opp et visst sted?

Salvi
01-04-04, 00:36
Selvsagt.

Galemaja
01-04-04, 20:20
Bush er en knakande kjekk kar. Jeg synes vi skal gjøre litt ekstra stas på ham, nå i påsken. Så, dersom noen tar med seg plankebiter, så kan jeg fikse spiker. Så henger vi ham opp til pynt sammen med han andre Bibel-fyren.
:lolskilt:

Zelda
01-04-04, 21:07
Vi nærmer oss høytid, og som kvinne synes jeg vi skal reflektere på hvorfor vi sluttet å spikre karene på planker??

Galemaja
01-04-04, 21:08
Var det for dyrt med spiker???

Zelda
01-04-04, 21:13
De hadde jo ikke BM der nede....?

Starwolf
01-04-04, 22:38
De brukte egentlig reip. Men en eller annen dølle glemte vel tauet så de måtte bruke spiker istedet.

Sorepheus
01-04-04, 22:40
Akk, var mye greiere i Israel enn Roma, i Israel kunne de steine folk, mens i Roma måtte de nøye seg med å kaste pepsibokser på hverandre...

Zelda
02-04-04, 10:32
Akk, var mye greiere i Israel enn Roma, i Israel kunne de steine folk, mens i Roma måtte de nøye seg med å kaste pepsibokser på hverandre...

Og steinene kunne jo brukes flere ganger!!! :mrgreen:

Sorepheus
02-04-04, 21:23
Kapitalisme altså ... huh ...

Zelda
02-04-04, 21:55
De brukte egentlig reip. Men en eller annen dølle glemte vel tauet så de måtte bruke spiker istedet.

Nei de brukte tre-nagler, og det er et punkt på hånda hvor de slo den gjennom, og den ikke skada ben eller sener. Rep ble vel brukt kun til å støtte opp. Ofte fikk de også en ørliten plattform å stå på. Alt for å forlenge pinen.

Jeg har lest Vi Menn ;)

Sorepheus
02-04-04, 22:34
Apropos Bush, noen som fikk med seg den kuleste amerikanske 13-åringen i historien på nyhetene i dag? :rolf:

anonym
02-04-04, 22:43
Du vil vel gjerne fortelle? :snill:

Sorepheus
02-04-04, 22:46
LOL, kan få det med deg på David Letterman show, men for å røpe litt så hadde Bush en tale og så står en 13-åring bak og gjesper og gjesper og gjesper og gjesper .... god amerikansk ungdom :)

Zelda
03-04-04, 00:36
Ja var vist på tv i reprise. Den passet godt inn. For ikke å snakke om grunnen til at han var trøtt: "Han hadde gleda seg så masse til talen at han ikke hadde fått sove"

ja ja tenkte jeg.. :roll:

nette
09-04-04, 15:27
:knegg:

Starwolf
23-02-05, 14:06

Nei de brukte tre-nagler, og det er et punkt på hånda hvor de slo den gjennom, og den ikke skada ben eller sener. Rep ble vel brukt kun til å støtte opp. Ofte fikk de også en ørliten plattform å stå på. Alt for å forlenge pinen.

Jeg har lest Vi Menn ;)

Vi Menn (bladet altså) er som regel på tyttebærtur når det gjelder fakta. De ble brukt spiker/nagler av metal og de ble kjørt inn igjennom håndleddet.