Se full versjon : Sjokk
Ble hjemme i dag og sov ut tømmermenn, og vrir meg ut av senga i 16 tia, klikker meg inn på aftenposten.no og leser at det har vært knivstukking, i en gata like ved der jeg skulle ha vært på kurs i dag. I 14:50 tia, det er akkurat når kurset pleier å slutte ... vet ikke om man skal kalle det flaks... :sjokk: Og så begynner man å tenke, steike hvis jeg faktisk hadde stått opp i dag så kunne jeg vært et vitne eller forhindra situasjonen :|
Eller tenk om du hadde blitt skutt også. Bra du sov ut isteden. :snill:
Sexy Sadie
01-03-04, 18:58
Glad du var hjemme.
Er det det kioskranet du mener? Det er nærmeste nabo til der jeg forsøkte å sove ut etter festen igår. Jeg tror jeg er glad for at jeg ikke var der idag også.
50 meter lenger borte i gata var det forresten en junkie som kastet en blodig sprøyte etter fillemannen og meg for et par mnd siden. Hun var helt rabiat og kom etter oss med sprøyta flere ganger.
Nei kioskranet er vel i mellom drammen og oslo et sted, dette var ved Majorstua .. faen steike mye ran og drit for tia, folk som jobber i butikker o.l. er nervøse ... skjønner dem godt .. burde være mer kort-betaling.
Det var denne jeg tenkte på: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article.jhtml?articleID=743187
Jupp, jupp, det er kiosken like nede i gata fra kursstedet... :|
Begynner å bli glad for at jeg hoppa av i Tr-heim og lot toge gå til Oslo uten meg.
Huff, skjønner du ble litt skjelven, ja.
Noen ganger kan man jo begynne å lure på skjebnen.. :roll:
Er liksom litt glad for at jeg ikke bor i Oslo jeg da. Slipper unna sånne fæle ting. ;)
For noen år siden hadde jeg en rekke spillejobber i Hurum. Disse var på ettermiddagstid og jeg pleide stort sett å reise hjem igjen i sju-åttetida om kvelden.
Men en av jobbene ble avlyst, og det var til alt hell den dagen en gærning drev og skjøt på folk som kjørte på riksveien ved Klokkarstua. Hadde spillejobben blitt noe av den dagen, ville jeg ha vært på vei hjem og passert det stedet akkurat på den tida gærningen holdt på som verst. Husker ikke hvor mange som ble drept, men noen var det. Bl.a. ei småbarnsmor fra Drammen. Han skjøt med gevær med nattsikte (eller hva det heter) og han skjøt på alt som rørte seg.
Noen år senere hadde jeg et vikariat i et firma. Der var plutselig en av unggutta en dag kledd opp i flott dress. Jeg spurte hvorfor og fikk vite at han den dagen skulle møte fylkesmannen og motta hederspris fra Carnegies heltefond. Det var fordi han hadde reddet flere mennesker og risikert sitt eget liv akkurat ved den skyteepisoden.
Dette må da være tidenes uflaks: en slektning av venninna mi døde i WTC 11. september 2001. Enken var knust. De hadde to-tre barn sammen. Hun fikk besøk av foreldrene sine fra den Dominikanske Republikk, slik at hun hadde noen som kunne støtte henne gjennom den vanskelige tiden. Etter en måneds tid reiste faren hennes hjem for å delta i en religiøs høytid. Han ble med det flyet som krasjet i Queens og døde.
Nei kioskranet er vel i mellom drammen og oslo et sted, dette var ved Majorstua .. faen steike mye ran og drit for tia, folk som jobber i butikker o.l. er nervøse ... skjønner dem godt .. burde være mer kort-betaling.
Et godt stykke unna Majorstua, vil jeg nå si.. ;)
Stensberggata, stensbergparken? Kanskje ikke noen sammenheng da...
The Cryptic
02-03-04, 18:20
Begynner å bli glad for at jeg hoppa av i Tr-heim og lot toge gå til Oslo uten meg.
Nja, det var jo ikke akkurat knivstikking på treffet da. Vi festet bort natten istedet vi :)
Sett i forhold til folketall og sånt, tror jeg egentlig ikke Oslo er et veldig voldelig sted.
Stensberggata, stensbergparken? Kanskje ikke noen sammenheng da...
Parken heter Stensparken. Stensberggata er der gamle Rikshospitalet lå.
Da var det visst ikke bare flaks at du ikke havnet midt oppi dramaet likevel. ;) Men om brodern var hjemme kunne han ha vært vitne. Kanskje jeg skal ringe ham..
Enda verre ... mamsen bor i det området :|
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.