Se full versjon : Et lite problem
Vi har xp på maskina vår. Vi har delt opp i flere brukere. Når jeg skal koble meg til internett via min brukerkonto kommer ikke påloggingsvindu opp automatisk når jeg trykker på explorer. Det gjøre det når jeg bruker gubben sin brukerkonto.
Er det noen instillinger jeg kan gjøre for å slippe å koble til først, før jeg går til explorer? Det er jo ikke noe stort problem men det irriterer meg litt.
Håper noen skjønte hva jeg mente!
Er dere tilknytta internett via modem eller bredbånd??
Er dere tilknytta internett via modem eller bredbånd??
Bredbånd
:hæ: Det skal da ikke komme opp et påloggings vidu når du klikker på explorern da? Hos oss trenger vi bare og logge på ved oppstart ialefall.
:hæ: Det skal da ikke komme opp et påloggings vidu når du klikker på explorern da? Hos oss trenger vi bare og logge på ved oppstart ialefall.
Vi kobler på når vi skal på internett og av når vi er ferdig. Det gjør vi hele tiden. Jeg vet vi kan være på hele tiden men men
Ja det samme gjør vi også. slår av marskina når vi legger oss. Men vi trenger aldri og logge på når vi klikker på explorern iallefall.
Sikker på at det ikke er noe på instillingene da?
antagligvis er det det. Men jeg har prøv å finne noe jeg kan forandre på men har ikke funnet det enda. Det kan jo hende det skal være slik også.
Høres merkelig ut at du må logge på med passord og brukernavn for hvær gang du skal på nett.
Høres merkelig ut at du må logge på med passord og brukernavn for hvær gang du skal på nett.
Det var ett valg jeg fikk når jeg la inn adsl. Så det er ikke noe man behøver å ta. Men det var det som var valget i den bruksanvisningen jeg brukte da jeg la det inn.
Hm, ok. Det burde vel være mulig og forandre det. Aner ikke hvordan dog. :knegg:
Hm, ok. Det burde vel være mulig og forandre det. Aner ikke hvordan dog. :knegg:
Spindis da, en øl for mye? :)
Takker for hjelpen så langt.
En?? :alkis:
oki to da. Godt det ikke var 3, da hadde vel den siste hjernesella slutta å virke :knegg:
Erru frekk eller? Huh? Hæ? Eh? :bokser:
Erru frekk eller? Huh? Hæ? Eh? :bokser:
Klart det. Stor i kjeften men snar til å springe. :fordufter:
:BØ!: :knegg:
vart skræmt no ja :knegg:
(faens spamgrense, jeg som sparer til noe fint :furter: )
Det var ett valg jeg fikk når jeg la inn adsl. Så det er ikke noe man behøver å ta. Men det var det som var valget i den bruksanvisningen jeg brukte da jeg la det inn.
Hvorfor har dere skrudd på den sperren?
Fra spøk til alvor. Prøv og åpne network connection (skrives det sån??)
Gå på network setup wizzard. (veiviser på norsk)
Kjør den, da skal du ha mulighet til og sette opp internetttilkoblinga di på nytt. Da kan du velge og ikke ha pålogging for hvær gang du klikker på explorern. I følge sambo.
Jeg synes det ikke er noe problem å logge meg av og på hele tiden. Det var ikke det som var problemet min.
Og så til et annet spørsmål. Er datamaskinen min sikret for hacking når jeg ikke er logget på? Eller er jeg såkalt på nett hele tiden.
Jeg synes det ikke er noe problem å logge meg av og på hele tiden. Det var ikke det som var problemet min.
Og så til et annet spørsmål. Er datamaskinen min sikret for hacking når jeg ikke er logget på? Eller er jeg såkalt på nett hele tiden.
Den er litt vanskelig å si. Hvis dere har installert noe som logger på ADSL-modemet for å aktivere eksternt nett (noe jeg forøvrig aldri har hørt om før), er dere nok det. Men jeg ville heller ha installert en brannmur, for da er dere jo rimelig sikre når dere har "logget på" også. Anbefaler Norton Internet Security, som både er enkel å bruke og kraftig i funksjonalitet.
Den er litt vanskelig å si. Hvis dere har installert noe som logger på ADSL-modemet for å aktivere eksternt nett (noe jeg forøvrig aldri har hørt om før), er dere nok det. Men jeg ville heller ha installert en brannmur, for da er dere jo rimelig sikre når dere har "logget på" også. Anbefaler Norton Internet Security, som både er enkel å bruke og kraftig i funksjonalitet.
Har den. Så jeg er vel ganske så sikret, tror jeg. Jeg ble litt skeptis etter jeg pratet med en bekjent som også hadde lagt inn adsl, som ble prøvd hacket flere ganger i døgnet. Han kjøpte da en egen brannmur til 1500kr. Har ikke opplevd noe mysifistisk enda jeg.
Vi blir også med jevne melomrom prøvd hacket. Har heldighvis en effektiv stopper for det.
Vi blir også med jevne melomrom prøvd hacket. Har heldighvis en effektiv stopper for det.
Dette er kanskje et dumt spørsmål men hvordan oppdaget du det når du ble hacket? Bruker du norton sin brannmur.
På Xp er det visst innebygd. Ellers anbefales Zone Alarm. Med zone alarmen kom det iallefall opp en popup om noen prøvde seg.
Tror jeg klarer meg med norton enda. Jeg skal vel være glad at ingen har prøvd å hacke seg inn på maskina mi enda. Der jo ikke sikkert alt tåler dagslys.. :knegg:
Endelig har jeg fått svar på hvordan jeg skulle fikse det egentlige problemet mitt.
Det var så lett så. Man gikk på verktøylinja på internett explorer og så på alternativer for internett. Der skulle man gå tilkoblinger. Det var her feilen lå. Det var feil avhuket her. Det var avhuket på "slå aldri ett nr" men skulle være "slå alltid standardnr". Nå kommer påloggongsvinduet automatisk opp hver gang jeg trykker på internett explorer. Så nå ble min verden en bedre verden for meg.
Sender en takk til lillebroren til leinicia.
:opptommel:
Hva skulle du gjort uten min hjelp, hæ?
Jeg ringte kvalifiserte folk vettu... :kul:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.