PDA

Se full versjon : DVD-Brenning

Ling
11-03-04, 13:46
Jeg sitter her med NEC DVD+RW ND-1100A
Og Ahead Nero 5.5 Burning program.

Har ødelagt mangen cder og nokre DVD+'er.
Aner ikke hva som er galt, kansje er det for billige dvd'er og cd'er.
Er det noen andre brenneprogramer jeg kan prøve ?
Alle forslag mottas med takk.

Zelda
11-03-04, 14:28
Hvordan ødelagt. Får du beskjed om at brenningen er mislykket, eller er det kvaliteten på det ferdige produktet som er dårlig?

Ling
11-03-04, 14:36
Får forskjellige beskjeder. Sist jeg prøvde å brenne vanlige cd'er gikk det bra med den første, de to neste fikk jeg meldingen: Can not fix the cd.
I help topic fant jeg dette uten å bli klokere:
Fixing
When a CD is finalized, it is 'locked' and can no longer be burned. Depending on the type of medium you are burning, this is a necessary process which enables the medium to be used to the full extent. All the options are correctly set in Nero's default settings. If you are not sure whether you need to finalize a medium or not, use the Wizard when creating your medium to make sure that you do everything correctly.

--------------------------------------------------------------------------------

Zelda
11-03-04, 17:41
Den beskjeden kan jo tyde på at du har satt inn en cd som har vært brent før. Det er jo helt på slutten av brenninga at den legger inn den "finishen", altså merker av spora og avslutter prosessen. Hos deg er det jo beskjed om at den prosessen har funnet sted allerede...

Master
11-03-04, 18:53
Hva slags merke er det på disse CD'ene og DVD'ene ?.

Bruker selv Nec 2500 8x DVD brenneren og den brenner perfekt hele tiden.

Mr.Man
11-03-04, 19:07
Du burde kanskje bruke Nero 6 når du har så ny spiller. Unngå noname-cd'er OG Sony. Kjøp Verbatim. De er alltid bra. Legger du merke til om bufferet går tomt under brenning?

anonym
11-03-04, 19:09
Jeg har visst også cdbrenner nå. :snill:

Mr.Man
11-03-04, 19:10
Jeg har visst også cdbrenner nå. :snill:
Wow! CD-brenner? Skikkelig ny oppfinnelse.....

Master
11-03-04, 19:11
Du burde kanskje bruke Nero 6 når du har så ny spiller. Unngå noname-cd'er OG Sony. Kjøp Verbatim. De er alltid bra. Legger du merke til om bufferet går tomt under brenning?

Bruker selv Verbatim nesten hele tiden så det merket kan jeg også annbefale. Har hatt kun perfekte brenninger med dette merket.

anonym
11-03-04, 19:12
Mmm... det er en sånn greie jeg kan legge inn i dingsen her for å lage greier på den. :snill:

Ling
11-03-04, 19:29
Gikk inn på Clas Olsen og kjøpte de billigeste cd'ene jeg fant sist (Føler meg litt blond nå).
Fikk heller ikke SmartBuy dvd'ene min til. De klikka et stykke inn i brenninga.
Jeg får aldri bufferunder run, er nok kvaliteten på dvd/cd'ene.

Skal kjøpe Verbatim her etter. Hvor får jeg kjøpt slike til en billig pris ?
Kan jeg laste ned Nero 6 fra nettet ?

Master
11-03-04, 19:41
Gikk inn på Clas Olsen og kjøpte de billigeste cd'ene jeg fant sist (Føler meg litt blond nå).
Fikk heller ikke SmartBuy dvd'ene min til. De klikka et stykke inn i brenninga.
Jeg får aldri bufferunder run, er nok kvaliteten på dvd/cd'ene.

Skal kjøpe Verbatim her etter. Hvor får jeg kjøpt slike til en billig pris ?
Kan jeg laste ned Nero 6 fra nettet ?

www.komplett.no har verbnatim til en ok pris + noen andre steder. Skal se om jeg finner de linkene.

http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=3&GrpID=12&t=1835&l=2

Her kan du laste ned en demo versjon av nero 6 husker ikke om du kan brenne DVD med denne siden det er demo men fungerer fint på CD veit jeg.

http://www.nero.com/en/last-version.php

Ellers finnes den fulle originale versjonen flere steder på internet for nedlasting bare man finner frem til det riktige stedet.

Har selv Nero 6 i fullversjon og den er jeg fornøyd med.

Ling
11-03-04, 19:45
Takk til dere riddere i gylden rustning