PDA

Se full versjon : 11. mars

Fritz
12-03-04, 00:08
Akkurat som 11 Sept. er blitt en sorgens merkedag, er nå også 11 Mars blitt det. Stemmer det at det er Al-quaida, eller en av deres sammensvorne åpner det for en ny front i krigen mot terror og krigen nærmer seg nå også våre grenser.

Hva vil så resultatet av dette bli?
Vil det bety enda mer hat og mistro til Muslimer i Europa?

Jeg undrer meg. Det virker som den Muslimske befolkningen i Europa ikke forstår hvilke krefter de er i ferd med å sette i sving igjen i Europa. Nå er det klart at endel Muslimske krefter også ønsker å provosere igang ytterligere provokasjon, i motsetning til de mer moderate miljøer.
Men det vil neppe bety noen forskjell i hvordan Muslimer blir sett på som en helhet.

Jeg blir mer og mer overbevist om at hvis dette fortsetter, vil Europeiske muslimer grave sin egen grav. Islam har blitt kjeppjaget ut av Europa før. Tiden er kanskje inne for å sette et bastant standpunkt, og vise at vi ikke aksepterer mer av deres barbariske skikker og løgnaktighet.

Jeg frem til den dagen det Islamske avskummet er jaget ut av Europa for godt.

Sexy Sadie
12-03-04, 00:14
Hvorfor ett sådant hat til Islam?
Har du blitt nektet å spise av en mørkøyd muslimsk skjønnhets hånd?

gyrken
12-03-04, 00:45
Ikke glem at de fleste muslimer ikke støtter denne typen aksjoner da.

Forresten er datoen bra valgt. Nesten gang det smeller et sted den 11., har de oppnådd at hele verden går i dekning den 11. hver måned deretter. :forvirret:

Ling
12-03-04, 01:23
Jage dem ut og aldri få skikkelig kebab mer. Er du gal mann :sjokk:

Fritz
12-03-04, 01:25

Forresten er datoen bra valgt. Nesten gang det smeller et sted den 11., har de oppnådd at hele verden går i dekning den 11. hver måned deretter. :forvirret:

- Nei, det er mulig. Men når skal Mullah`ene og Imamene sammen med resten av dem vise at de faktisk mener det isåfall? Og ikke komme med mer tåkeprat og løgn, men aktivt gå ut og fordømme disse handlingene! Hva om de gjør et forsøk på å oppnå troverdighet!

- Neppe tilfeldig dato.

Fritz
12-03-04, 01:27
Flytt etter. Jeg gir F..

Hvis kebab er det viktigste for deg, flytt til Ramallah. Har vært der. God Kebab og en befolkning hvis toleranse du sikkert vil trives med.

Fritz
12-03-04, 01:29
Hvorfor ett sådant hat til Islam?
Har du blitt nektet å spise av en mørkøyd muslimsk skjønnhets hånd?

Les og lær!

Ling
12-03-04, 01:35
Hvorfor kan ikke heller du flytte til Texas, du finner flere meningsfrender der enn her. Og i allefall flere enn jeg finner i Ramallah hvor nå en det er.

Fritz
12-03-04, 01:44
Hvorfor kan ikke heller du flytte til Texas, du finner flere meningsfrender der enn her. Og i allefall flere enn jeg finner i Ramallah hvor nå en det er.

- Fordi jeg er Europeer og finner meg ikke i mer av denne Islamske djevelskapen i min verdensdel! Og angående meningsfeller, ikke vær for sikker på det.

Jeg sier det ihvertfall som det er. Så får dere andre gå rundt i en kombinasjon av uvitenhet og selvpålagt ignoranse.

anonym
12-03-04, 01:47
*sitter på henda, sitter på henda*

Ling
12-03-04, 01:51
Det er godt vi har deg her til å opplyse oss Fritz :klem:

The Cryptic
12-03-04, 16:33
Nå løser det kanskje ingen ting å sende alle muslimer fra et land til et annet, men det er jo forsåvidt interessant å se at enkelte grupper tilhørende denne "fredselskende religion" kjempe så hardt for å spre frykt. gyrkens kommentar om den 11. er igrunnen meget passende, terrorens fremste mål er som kjent å spre frykt, og fullstendig mislykket kan man jo ikke akkurat si gårsdagens aksjon var i så måte.

Selv om terror som andre kriminelle aktiviteter handler om mindre grupper av enkeltindivider som forgriper seg på det øvrige fellessamfunnet, må man nok beklageligvis slå fast at f.eks. Al-Quaida og deres medsammensvorne ikke akkurat bidrar til et mer imøtekommende syn på islam og den muslimske kultur. Tilsvarende gjelder jo for alle andre folkegrupper hvor en fremtredende gruppe klarte å ødelegge en hel befolknings renommé; f.eks. korsfarerne og nazistene for å nevne noen.

Jeg håper de spanske myndigheter nå vil vise at de ikke godtar en argumentasjonsform som består i slakte ned uskyldig tredjepart, men at man med legale midler gjennom internasjonalt samarbeid målrettet arbeider for å knuse det terrorregimet som tydeligvis finnes. Det må gjerne gjøres med "samtaler" for min del, så lenge denslags perversjon av storsamfunnet kan fjernes ved roten. På den annen side må forhandlinger med terrorister heller aldri bli av en slik art at man stilletiende aksepterer en utvikling hvor denne type aksjoner legitimeres for å få en sterk hånd ved forhandlingsbordet; den dagen vil isåfall være et Exultate Diem for verdens terrorister, og følgende av noe slik kan man bare fantasere om i sine verste mareritt.

Mr.Man
13-03-04, 01:11

- Nei, det er mulig. Men når skal Mullah`ene og Imamene sammen med resten av dem vise at de faktisk mener det isåfall? Og ikke komme med mer tåkeprat og løgn, men aktivt gå ut og fordømme disse handlingene! Hva om de gjør et forsøk på å oppnå troverdighet!
De ønsker kanskje det de fleste av oss ønsker. Å ikke bli med på terroristenes spill ved å utvise frykt.

De fleste muslimer jeg kjenner er vanlige folk som selvfølgelig ikke ønsker et samfunn med terror. At muslimer blir en syndebukk har også med å gjøre at de fleste fattige i verden er muslimer og vil naturlig nok ligge i opprør til den verden som utbytter deres ressurser.

Mr.Man
13-03-04, 01:16
Enig. Jeg vil ha kebab! Gjerne litt flere utlendinger her for min del. Vi trenger litt andre impulser her i pottitnorge!

Vi bør kanskje åpne grensene igjen og importere litt flere fra andre land enn Pakistan og Marokko. Jeg vil gjerne ha tilgang på flere matsorter enn det vi har i den kjipe lille Oslo.

Ling
13-03-04, 01:29
Det stemmer jeg også for. På den lille øya der hvor jeg bor har vi kebab sjappe, kinaresturant, italiensk resturant, og Thairesturant. Gud hvor mye godt de lager. Skulle gjerne hatt mangen flere hit også, men tviler på att det er marked for mer her.

Fritz
13-03-04, 15:37
Mye god mat i Europa også! Vi behøver jo ikke importere jordens avskum selv om de kan lage god Kebab og Falafell.
Absolutt for økt innvandring til Norge, men la det være Europeere!
Det er da mere enn nok arbeidskraft å hente i f.eks øst Europa, til at vi trenger det Arabiske søppelet!

Starwolf
13-03-04, 16:14
De fleste muslimer jeg kjenner er vanlige folk som selvfølgelig ikke ønsker et samfunn med terror. At muslimer blir en syndebukk har også med å gjøre at de fleste fattige i verden er muslimer og vil naturlig nok ligge i opprør til den verden som utbytter deres ressurser.

Er det ikke en tankevekker at muslimene som er blandt verdens fattigste potensielt kunne vært verdens rikeste. Men pga styresett som finnes i de landene så stopper all fornuftig utvikling opp og en liten maktelite forvalter alle ressursene i landet uten å tenke på sine innbyggere.

Araberne kan ikke legge skylden på vesten pga sin egen situasjon. De må ordne opp i denslags selv. Men hver gang det blir en form for maktskifte så er det bare bytte i toppskiktet uten at systemet nødvendigvis legges om til noe mer demokratisk.

Faktiskt så gleder jeg meg til den dagen da olje ikke er verens blod. Jo fortere vi får hydrogenbiler jo bedre er det for oss av flere grunner.

Sjefshøna
13-03-04, 17:08
Fritz: Jeg går ut i fra at du IKKE mener det du sier, men bare er ut etter å provosere frem en diskusjon ?

anonym
13-03-04, 17:08
Fritz mener det han sier.
Jeg får meget lyst til å slå han helseløs.

Sjefshøna
13-03-04, 17:10
Om det er så, så vil jeg hive ham ut av landet og Europa!

Forresten; sitter ikke du på hendene dine?

anonym
13-03-04, 17:11
Jeg prøver.

Sjefshøna
13-03-04, 17:12
Du lar deg vel ikke provosere nok til å svare på slikt piss?

anonym
13-03-04, 17:14
Nei, det ser du da. :snill:

Sjefshøna
13-03-04, 17:14
:kul:

Fritz
13-03-04, 18:27
Om det er så, så vil jeg hive ham ut av landet og Europa!
Javel. Det var jo et konstruktivt innspill. Kunne du utdype ditt syn og eventuelle alternativer på problematikken, eller ser du ikke problemet?

Ling
13-03-04, 18:38
Jeg sitter også på hendene Sjefshøna.

Sjefshøna
13-03-04, 19:15
Fritz: mitt problem er måten du snakker på. Ordvalget ditt.
Diskuterer ikke slike ting, med en som blir så usaklig som deg.

Fritz
13-03-04, 19:24
Fritz: mitt problem er måten du snakker på. Ordvalget ditt.
Diskuterer ikke slike ting, med en som blir så usaklig som deg.
Og dette var saklig?

gyrken
13-03-04, 21:17
Mye god mat i Europa også! Vi behøver jo ikke importere jordens avskum selv om de kan lage god Kebab og Falafell.
Absolutt for økt innvandring til Norge, men la det være Europeere!
Det er da mere enn nok arbeidskraft å hente i f.eks øst Europa, til at vi trenger det Arabiske søppelet!

Og dette minner meg på hvorfor Fritz passer så bra til nicket sitt. :snill:

Mr.Man
13-03-04, 21:30
Jo. Når jeg spiser Sushi liker jeg at det er en Japaner som tilbereder fisken og ikke en Europeer. Nordmenn kan ikke lage kebab. Sånn er det bare.

Vi trenger flere søramerikanere, afrikanere og amerikanere. Spesielt Nord-Amerika har et glimrende kjøkken . Når vi ikke har "åpne grenser", blir det et problem fordi vi blir sittende igjen med å importere forfulgte fattige nervevrak som i utgangspunktet er problematisk å integrere p.g.a. den ballasten de sliter med.

Sorepheus
13-03-04, 22:07
Hum, jeg trodde Fritz kom med et innspill om hvordan noen ekstremt menneskefiendtlige folk tenker nå. Men den siste kommentaren hans tyder jo på at han mener det selv. I så fall har jeg nå plassert han på psykopatlisten min ...

Mr. Man, jeg er for øvrig litt enig at 100% åpne grenser kanskje ikke er så vist, rett og slett tatt i betraktning antallet ville gjøre stabil livssituasjon vanskelig, men å stenge grensene fullstendig er en farefull ferd å gå. Jeg er glad over at vi har hatt så mye innvandring som vi har hatt, fordi det lærer oss å tolerere mennesker utenfor Europa og renser oss mot fiendtlighet. Det handler og mye om å kunne bidra til en positiv vekst i landene med større problemer enn oss selv, jeg er litt skeptisk til at Europeere nå ser ut til å rette for mye fokus mot sine egne annliggende når vi faktisk har råd til å hjelpe andre land betraktelig mer, men vår ikke så alt for fjerne forhistorie med krig, enorme ødeleggelser og folkemord gjør vel og at det absolutt er riktig å feie litt i vårt eget portrom og.

Forøvrig er det helt kurrant for meg å hive ut Fritz av landet framfor de venner og bekjente jeg har som ikke opprinnelig kommer fra Europa. Men jeg vil nå ikke hive uten noen jeg da.

Fritz du oppfører deg her på nettkafeen ganske anderledes enn du framtoner deg i virkeligheten, er du innerst inne så opptatt av disse greiene? :|

Fritz
13-03-04, 22:28
Ja fortsett med våset deres.
Hva om dere istedet kom med innspill og tar opp problemet her istedet for å våse med at jeg bør forlate landet bla, bla.
Eller er dere så borte i tåka at dere ikke klarer å se at dette faktisk er et høyst reelt problem?

gyrken
13-03-04, 22:35
Helt ærlig Fritz, så synes jeg du er så til de grader på jordet nå at jeg ikke vet helt hva jeg skal si til deg. Jeg diskuterer gjerne dette, men når jeg leser ting som Araber søppel (til og med med orddelingsfeil!) mm gir jeg opp hele diskusjonen. På det nivået du er gidder jeg ikke diskutere. Sorry.

Sjefshøna
14-03-04, 00:32
Fritz: når du går så langt at du kaller fremmedspråklige "jordens avskum" eller lignende, så viser du kun din frykt. Ikke at du kan diskutere på en skikkelig måte.

Fritz
14-03-04, 00:54
Jeg kaller ikke fremmedspråklige for "Jordens avskum". Jeg kaller Arabere og Islamister det!
Og det jeg vil frem til er:
Fritz er liberalist, glødende tilhenger av EU og internasjonalt samarbeid, samt fri flyt av arbeidskraft.
Jeg er overhodet ikke noen motstander av mangfold! Men det kan ikke gå på bekostning av en religiøsgruppering / befolkning som er motstandere av alt vi står for. Hvor er ansvarligheten hos Mullahene og Imamene? Hvorfor går de ikke ut og tar aktivt avstand fra disse avskylige handlingene? Hvordan skal jeg da kunne akseptere en befolkning som tar avstand fra alle verdier jeg tror på?

Enten får de akseptere "spillereglene" som frihet, demokrati, religionsfrihet og legge av seg sine mest barbariske skikker, eller så får de praktisere dem i de land de kom fra!

Og når du nevner frykt, ja jeg er i høyeste grad bekymret over utviklingen! Jeg har sett terrorisme på nært hold, og vet svært godt hva dette handler om.

Mye av problemet er at vi i vesten tror at alle mennesker er interessert i vår livsstil og tradisjoner vi tar for gitt som demokratiet og religionsfrihet. Slik er det desverre ikke!
Vi kan da ikke være så naive at vi inviterer en "fiende" av alt vi tror på inn i landet, uten og forlange noe til gjengjeld!

Så får dere kalle meg hva dere vil, men sålangt har ingen av dere kommet opp saklige argumenter på dette området. Er det for "ukorrekt" å kreve noe av "nye" landsmenn?

Sorepheus
14-03-04, 01:02
Fritz du burde lese 1984.

Mr.Man
14-03-04, 02:21
Jeg kaller ikke fremmedspråklige for "Jordens avskum". Jeg kaller Arabere og Islamister det!

Det kan man jo kalle å skjære alle over en kam. Du kan vel ikke mene at alle arabere og Islamister er ansvarlig for noen små ekstreme gruppers handlinger?

Ling
14-03-04, 02:24
Naturlig vis kan han det, Norge er et land med ytringsfrihet.
Alle som bor her kan mene det de vil :snill:

Fritz
14-03-04, 11:57

Det kan man jo kalle å skjære alle over en kam. Du kan vel ikke mene at alle arabere og Islamister er ansvarlig for noen små ekstreme gruppers handlinger?

Hadde det ennå handlet om noen små rabiate grupper, selvfølgelig ikke.

Men, dette handler om noe mer.
Det holder ikke å skylde på de rabiate grupperingene alene, fordi de også har et kollektivt ansvar. Som jeg har forsøkt å få frem, hvor er ansvarligheten i lederne deres? Hvor er Mullahene og Imamene? Så lenge de ikke tar avstand fra denne typen handlinger og legger om sine hatefulle budskap mot vesten er de med-ansvarlige! Vi kan da ikke tolerere en befolkning som vil bo i Europa, og samtidig avskyr alt vi har av verdier, og ønsker å leve etter Muslimsk lov?

Dette er på samme måte som den Tyske befolkning også bærer på et kollektivt ansvar for deres handlinger under WWI og WWII.
Det holder ikke å skylde på Hitler alene! De var alle stilltiende med på det, og bærer derfor også ansvaret.

Jeg anbefaler på det sterkeste at dere leser dette (Fra Aftenposten)
http://www.aftenposten.no/kul_und/article.jhtml?articleID=743316

anonym
14-03-04, 11:59
:snill:

Sorepheus
15-03-04, 00:55
Så du vil ikke kaste ut de muslimer som er her pga. asyl da (og det er jo de fleste)?

Fritz
15-03-04, 08:37
Så du vil ikke kaste ut de muslimer som er her pga. asyl da (og det er jo de fleste)?

Nei, overhodet ikke. Og det er jo poenget. At de søker beskyttelse fra djevelskapen der de kommer fra.
Men, det gjelder en svært liten minoritet og betyr ikke at de øvrige som har kommet av mer obskure grunner skal få praktisere de middelalderske skikkene sine her!

Ønsker de å leve her, flyktning eller ei, så får de respektere de land og kulturer de har flyttet til og tilpasse seg.
For jeg finner meg ikke i å tilpasse meg dem.

Mr.Man
17-03-04, 23:25

Hadde det ennå handlet om noen små rabiate grupper, selvfølgelig ikke.

Men, dette handler om noe mer.
Det holder ikke å skylde på de rabiate grupperingene alene, fordi de også har et kollektivt ansvar. Som jeg har forsøkt å få frem, hvor er ansvarligheten i lederne deres? Hvor er Mullahene og Imamene? Så lenge de ikke tar avstand fra denne typen handlinger og legger om sine hatefulle budskap mot vesten er de med-ansvarlige!
Jeg er tildels enig i at de kunne ta mer offentlig avstand fra disse handlingene og andre ekstreme uttalelser fra reiligiøse grupper som hevder de tilhører Islam, så der driver de et sjangespill for sin egen del.

Det noen muslimer jeg har snakket med mener, er at disse ekstreme grupperingene bare hevder de er muslimer. Men går man de etter i sømmene vil man oppdage at de umulig kan følge koranen eller tolker den helt på vidvanke. Dermed er de i deres øyne enda mer vantro enn oss, og betraktes kanskje som blasfemiske i sin fremferd.

Sorepheus
18-03-04, 02:09

Nei, overhodet ikke. Og det er jo poenget. At de søker beskyttelse fra djevelskapen der de kommer fra.
Men, det gjelder en svært liten minoritet og betyr ikke at de øvrige som har kommet av mer obskure grunner skal få praktisere de middelalderske skikkene sine her!

Ønsker de å leve her, flyktning eller ei, så får de respektere de land og kulturer de har flyttet til og tilpasse seg.

:noterer: (bruker viskelæret på andre enden)

Zelda
18-03-04, 13:43

Den er jeg tildels enig i. Da tenker jeg i første omgang å kunne følge de Norske lovene bla. Dessuten synes jeg det er veldig viktig at de blir opplært i det norske språket. Har ikke problemer med at de har sin religion og høytider, så lenge de respekterer våre.

Macumba
18-03-04, 15:44
Jeg har ikke lyst til å miste muslimske venner.
Jeg vil ikke unnvære den deilige kyllingshwarma'n i Torggata.
Ei heller innvandrerforretninger med deilig og spennende mat.

Akkurat nå er jeg veldig provosert, men på den annen side: snevre mennesker er overalt.
Du har min medfølelse, Fritz.

Fritz
18-03-04, 15:59

Akkurat nå er jeg veldig provosert, men på den annen side: snevre mennesker er overalt.
Du har min medfølelse, Fritz.

Det blir for enkelt.
Hvis du tar deg tid til å faktisk lese mine innlegg, vil du se at dette ikke handler om Kebabber, falafler eller shwarma.
Jeg vil også ha et mangfold, men jeg forlanger lojalitet og tilpassningsvilje fra samtlige som skal bo her!

Mr.Man
18-03-04, 22:42

Den shwarma'n har jeg også spist. Den er dritdigg!