PDA

Se full versjon : Sandra

Zelda
18-03-04, 14:36
Etter diverse avisoppslag osv, tenkte jeg skulle høre om hva dere mener om dette.

Er debatter på nettet lov i alle varianter, eller burde det vært litt dempet, -siden dette trossalt er personangrep på ei jente på kun 16, alene langt hjemmefra.
Jeg ble forskrekket når jeg leste noe av det, det var til tider veldig stygt. Jenta kan jo ikke for at hun kom videre, det er tv seerne som bestemmer. Slutten på det hele blir vel at hun får masse sympatistemmer, men er det rett? Vil det gjøre det enda vanskeligere for henne?

Irene
18-03-04, 14:46
Hun har kommet videre pga sjarmen sin, og det er selvfølgelig feil. Men det er jo ikke HENNES feil! Jeg syns det var litt teit at "mamma stemte for 1000,-", -det var hvertfall teit å gå ut i media med det. Jenta er kjempesøt, men har ikke bra nok stemme.

Sexy Sadie
18-03-04, 16:19
Når du stiller opp i en sådan konkurranse så må du rekne med litt fandenskap. Uansett hvor gammel du er.

Sorepheus
18-03-04, 16:38
Folket har det med åpne de alt for store kjeftene sine i utide, er kanskje det som irriterer meg mest. Stakkar. Hva med hu nye Soul-dronninga fra England, hu er og bare 16 år gammel, okay så har jeg ikke hørt selve synginga fra hu på Idol, men at alle skal drive å slenge dritt i bøttelast uten snev av humor er jeg så grundig lei av generelt.

gyrken
18-03-04, 19:35
Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal hetses, tv-seerne kan takke seg selv for å ha forsøkt å stemme "taktisk".

anonym
18-03-04, 20:33
Hun er hvertfall søt da. :snill:

Dessuten er hun et barn.
Det er det mange som ser ut til å glemme.

Jeg syns også at man burde vært myndig for å delta i slike konkurranser.

Irene
18-03-04, 21:26
enig med Ano

Oyda
18-03-04, 23:18
Når man stiller opp i en slik konkurranse bør man tåle både negativ og positiv kritikk.
Dette konseptet gikk også i fjor, da så vi også hvor tøft det var for enkelte. Når man da melder seg på etter at man vet hva dette er synes jeg man skal tåle kritikk også, uansett alder.

Seerne har stemt henne frem ja, og det kan ikke være pga annet enn utseende, for å synge det kan hun ikke. Hun viste forrige fredag at hun ikke kunne det, det var helt forferdelig å høre på.
Jeg synes det er helt feil at man skal komme videre pga sjarm, dette er tross alt en sangkonkurranse. Han man BÅDE stemme og sjarm, ja det er det flott.

laiqa
19-03-04, 00:43
Sangkonkurranser er ikke for pyser. Det må en bare innse. En skal tåle både ris og ros fra topp til tå. En blir ikke bare bedømt ut i fra det en presterer. I mange tilfelle er det utseendet som teller mest. Er det en pen gutt el jente så er det ikke så farlig om de ikke synger helt rent. Mange av de unge og kanskje de eldre som sitter å ser på dette programmet. Har ikke kompetanse til å bedømme om noen av de synger bedre en andre. De stemmer på den som er kulest og har de beste komentarene. Men det som er helt sikker er at de som har kommet dit fortjener det . Det er ikke sikker at det er de aller beste bland 7000. Men det er di som klarte å prestere akkkurat da de måtte. Men måtte den beste vinne av de som er igjenn. Mobbing er ikke tillatt på jobb hvorfor skal det være tillatt i konkurranser.

Zelda
19-03-04, 01:35
Det man ser ut til å glemme er jo det at i fjor ble man jo klar over at dommerene kunne være vel krasse, og det var de aller fleste forberedt på. "Sandra-tilfellet" er jo mega hets pr internet bla og hun sitter med relativt liten oppfølging mange mil hjemmefra, uten noen dyp forståelse av hvorfor hun skal få dritt kastinga. Det er den delen jeg føler meg uvel med. At man skal bli dømt for prestasjonene sine er jo greit, og hun sier jo selv at hun ikke sang så bra sist uke. Men igjen, det er tv seerne som avgjør...og det er det mange som har glemt.

spindis
20-03-04, 10:33
Jeg er enig med ano her. Tenk viss Sandra skulle finne på å vinne hele sulamitten? Da ble hun pent nødt tli og finne seg i oppstyr. Både negativt og positivt.

Jeg er i mot den hetsen hun har fått forøvrig. Det er trossalt Tv seerne som bestemmer. Retferdig synes jeg ikke det er, men hun kan jo ikke noe for det.

Araregiel
01-04-04, 21:46
Hun er jo kjempesjarmerende, men jeg synes ikke hun har bra nok stemme. Dessuten - hvis jeg ikke husker feil - fikk hun jo to sjanser på første audition? Jeg synes ikke hun sang bra da heller.

Men jo, jeg synes det burde vært en annen aldersgrense på å være med på slike konkurranser. Ser egentlig ikke noe i at en 16 åring er med på noe sånt. Myndighetsalderen hadde vel vært mer passende.

nette
05-04-04, 14:37
psykt at folk skal si så mye stygt til/om et barn. Hun er jo ikke voksen enda!

magnus
05-04-04, 16:12
Vel-vel. Hun er med på en sangkonkurranse og synger dårlig. Elendig faktisk, i forhold til mange som allerede er stemt ut. Hvorfor skal man ikke kunne si det?? Dakal liten... Familie og venner kjøper henne videre med å stemme om og om igjen. Hun stikker hodet frem der det er et kamera, vil ha fokus på sin egen person. Hun bør tåle kritikk, ikke bare dikke-dikke-dikk.

Og faren som griner i media blir rimelig patetisk. Men sjarmerende kan hun absolutt være.

:roll:

Nå skal det sies at jeg ikke har sett den krasseste kritikken av henne, men stort sett bare det at "Man må være snill med henne, hun er så liten stakkar". Kan tenke det er mye usaklig kritikk som sikkert er helt unødvendig.

Kvisa
05-04-04, 18:42
Hun er hvertfall søt da. :snill:

Dessuten er hun et barn.
Det er det mange som ser ut til å glemme.

Jeg syns også at man burde vært myndig for å delta i slike konkurranser.

Helt enig..

Sorepheus
05-04-04, 19:17
Hum, jeg veit dere føler dere veldig mor og greier, men 16 år er jo myndig.

anonym
05-04-04, 21:16
Du dongen.
18 år er myndig.
Du er ikke myndig selv om du kan pøke.

Cavatina
05-04-04, 21:48
Virker som om mange glemmer, eller skal jeg kanskje si driter i, god oppførsel og folkeskikk når de uttaler seg på nettet. Det ser ut for meg som at det er fritt frem å si hva man mener når man ikke kan se personen som omtales. Jeg tipper at mye av dritten som slenges ut på nettet aldri ville blitt fremført om folk møttes ansikt til ansikt.

Nå følger ikke jeg med på Idol og har ikke satt meg inn i hva som foregår av nettdebatter. Jeg gidder ikke engasjere meg i musikkonkurranser fordi jeg mener at slike konkurranser alltid er urettferdige. Konkurranser som kun avgjøres av skjønn og hva man selv liker, kommer alltid til å bli urettferdige. Det er ikke noe målbart resultat slik som i idretten hvor man kan måle noe konkret som tid, lengde, høyde etc. Jeg skulle faktisk ønske at musikkonkurranser ikke eksisterte.

I mange tilfeller er det ikke den musikalske prestasjonen som betyr noe, men utseendet. Skal man absolutt konkurrere i musikk bør alt gjøres anonymt, med kun fagdommere, og gjennomføres slik at dommerne ikke kan se utøverne, bare høre.