Se full versjon : Lovens innetid
Satt på bussen i går klokken ca. 22, masse unger, av sortimentet på bussholdeplassen og bussen var det 2 stupfulle folk, 2 narkomane, 3 kurrende kjærestepar, 2 dealere og 3-4 kriminelle av diverse arter ... Da jeg bodde i London, selv på beste upper west end var politiet svært strenge på innetid for alle under 13 var 20:00 ... Hva sier Norges Lover?
Vet det står noe om det, men det er vel ikke en håndholt lov i så måte.
burde nok ha vært det...
Synes det burde vært innetid for dealere og kriminelle. Gjerne 18:00.
Synes det burde vært innetid for dealere og kriminelle. Gjerne 18:00.
:knegg:
Jeg har hørt at unger som vanker rundt ute sent på kvelden kan bli plukket opp og kjørt hjem av politiet, men akkurat klokkeslett og aldersgrense vet jeg ikke om vi har?
The Cryptic
02-04-04, 14:34
Satt på bussen i går klokken ca. 22, masse unger, av sortimentet på bussholdeplassen og bussen var det 2 stupfulle folk, 2 narkomane, 3 kurrende kjærestepar, 2 dealere og 3-4 kriminelle av diverse arter ... Da jeg bodde i London, selv på beste upper west end var politiet svært strenge på innetid for alle under 13 var 20:00 ... Hva sier Norges Lover?
Norges Lover regulerer dessverre ikke dette, det er overlatt til politivedtektene. Til opplysning åpner politivedtektene for at at alle under 14 ikke kan oppholde seg i "det offentlige rom" uten oppsyn av foresatt / voksen etter kl. 2200. Jeg mistenker dog at dette er en av de mange sovende vedtekter; det virker som om Onkel har andre ting å bedrive om dagene
Er vel intet poeng i å regulere det ved Norges Lover uansett. Tilstandene i Oslo er ganske anderledes enn tilstandene i ytre Lofoten. Forøvrig burde politivedtektene brukes med flittig, f.eks. kunne narkotikalovgivningen være overført til politivedtektene.
Jeg synes at foreldre som lar ungene sine vandre i byen ved 22-23 tiden ikke skulle vært foreldre. Det kunne gjerne vært strengere regler på akkurat det omerådet.
Jeg synes at foreldre som lar ungene sine vandre i byen ved 22-23 tiden ikke skulle vært foreldre. Det kunne gjerne vært strengere regler på akkurat det omerådet.
Kanskje de er for opptatt med å feste? Det må de vel få lov til... :roll:
Sexy Sadie
16-04-04, 18:04
Treffer du barna dine i baren?
Strengt tatt så kommer det vel ann på hvor gamle ungene er. Ser jeg 10 åringer i by'n på den tida kan jeg jo reagere mer enn jeg gjør med en 16 åring.
Men jeg bor også på et ganske lite og tryggere sted enn Oslo.
Treffer du barna dine i baren?
Det var da ment som en spøk...
Jeg ha drukket ca 4-5 ganger de siste 4 årene... :P
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.