PDA

Se full versjon : Taekwondo

anonym
30-03-04, 00:14
Jeg har lenge hatt lyst til at Emma skal begynne med kampsport, men overalt har aldersgrensene vært minst 7 år.

Nå har det seg slik at naboen kjenner en trener som driver like borti høgget her.
Etter påske skal vi få lov å stikke bortom og se hva det går i.
Om treneren vurderer henne moden nok, skal vi få lov å begynne.

Noen her som har barn som driver med denne sporten eller som selv har drevet med den?
Fortell gjerne om fordeler og ulemper.

Emma blir forresten 6 i august.

Zelda
30-03-04, 00:49
Det er ikke noe slikt her på stedet, men har en del venner rundtomkring med unger innen div kampsporter. Det er udelt positive tilbakemeldinger på det. Det som er viktig at du vet hvem som trener de og at vedkommende er flink med unger. Noen er veldig hekta på disiplin biten, og da kan det bli voldsomt for de yngste.

Poetica
03-04-04, 05:15
Min niese har holdt på med TaeKwonDo siden hun var 7 år, hun er nå 14, og har ganse straks høyeste gradering. Etter det hun selv har fortalt, og også det min søster sier, så ville jeg ikke nølt med å melde på noen av mine på dette. Det er en fin sport, de lærer både disiplin og kroppsbeherskelse, respekt og å jobbe målrettet. Slike sporter er som regel alltid veldig bra organisert, og drevet på meget seriøse måter.

Altså: Anbefales!