Se full versjon : Overlevelsesteknikker
Du har sikkert vært der.
Kanskje like etter man har flyttet hjemmefra for første gang.
Man er alltid blakk når husleie er betalt, og pils er den eneste luksusen man unner seg.
Jeg var der for noen år siden.
Jeg var norges dårligst betalte butikksjef.
Jeg tok med dopapir hjem fra personal-doen på senteret jeg jobbet og salt og pepper fra McDonalds.
Jeg spiste nudler til middag.
Hva gjorde du?
Jeg husker jeg og Fritz hadde akkurat flyttet sammen og var rimelig blakke. Vi kjøpte en sekk med ris og soyasaus og spiste det en hel uke for å få råd til pils. Utrolig billig men ennå næringsrik mat.
Jeg har ikke vært der. :snill:
Kredittkort :dyyyypt sukk:
:vondt i magen:
Jeg har hatt dårlig råd, og da har jeg kjøpt alt annet enn pils.
Hvor var du butikksjef, mac?
På en liten butikk i Ski.
Jeg prioriterte øl foran mat. Det er da vel helt naturlig.
Da skjønner jeg at det var krise, ja.
Vi skulle ha bodd i Sverige eller Spania.
Jeg skjønte at det var krise da jeg besøkte foreldrene mine en lørdag kveld - for å få middag!
Jeg skjønte at det var krise da jeg besøkte foreldrene mine en lørdag kveld - for å få middag!
:redd:
Da stod det virkelig dårlig til med deg.
En lørdag kveld? Gyrken? Foreldre?
Wow!
Jeg nådde bunnen etter å ha kjøpt leilighet til meg og barna i '87. På det verste sto jeg og måtte velge mellom brød og melk på butikken. Til slutt måtte jeg selge, med tap.
Sånn er skikkelig slag i trynet, poetica.
Uff.
En farlig ting å ha, blir alltfor mye brukt her.
Urk ... Skufler regninger sånn ca. hver 3. måned over på familien ... Skulle bare ønske det var noe utdanning jeg kunne melde meg opp til så jeg kunne ta opp 40.000 til i studielån og faktisk få den sommeren jeg sikler etter ...
:plystrer: Ja de pe-enga, ja de pe.enga, er til bekymring, for fattig og for rik..... :gråter:
Har heldigvis aldri måttet leve på ris.
Da hadde jeg blitt sprut gal. :twisted:
...men du kaller deg jo Galemaja?
Godt poeng
Godt poeng
Ja, men det finnes grader av galskap. Jeg er klin gal, men sprut gal er enda værre. *voksen og belærende tone*
Godt poeng
Ja, men det finnes grader av galskap. Jeg er klin gal, men sprut gal er enda værre. *voksen og belærende tone*
Klin og sprut går for det samme. Klin hakka gæ'rn er nummeret opp (eller ned) for den. :informerer:
Godt poeng
Klin og sprut går for det samme. Klin hakka gæ'rn er nummeret opp (eller ned) for den. :informerer:
Når du er klin gal, så er galskapen ganske fast i formen. Når du er sput gal, er galskapen overopphetet og blitt flytende.
Skjønner??? :mrgreen:
Godt poeng
Når du er klin gal, så er galskapen ganske fast i formen. Når du er sput gal, er galskapen overopphetet og blitt flytende.
På den andre siden -har det først spryta over, er du rimelig klin/clean -see? :mrgreen:
Godt poeng
På den andre siden -har det først spryta over, er du rimelig klin/clean -see? :mrgreen:
Hmm...det stemmer kanskje.... :forvirret:
:tenker:
Har vært veldig kreativ i matveien, og spist ris med fiskeboller, ris med grønnsaker, ris med ketchup...
Knabbet dopapir på skola.
Hadde lange leteaksjoner i møblene for å finne den ene femtiøringen som måtte til for å oppnå en pakke melk.
Har (ikke jeg, men daværende gubbe) anskaffet statoil-kort som ble brukt til matvarer-til den dagen det var stengt.. :roll:
Galemaja: Selvsagt har jeg rett ;)
Tja, til en forandring, ville nå jeg si. ;)
:blæ:
:blæ: :kvern:
Har vel aldri påstått noe annet, vel.... :dødhest:
:driter: jeg i
MMMMM....jeg håpet du ville gjøre akkurat det. :takker:
:driter: jeg i
MMMMM....jeg håpet du ville gjøre akkurat det. :takker:
kunne ikke dy meg :humrer:
Tøydokke Anna
23-04-04, 05:01
Jeg levde uten internett i to-tre måneder.
En prestasjon i seg selv, om jeg må si det selv. :nemlig:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.