PDA

Se full versjon : The Wall

Ling
30-03-04, 20:18
Teoridelen av kjøreopplæringen brukte jeg til å diskutere hva dette albumet egentlig handlet om.

Han jeg diskuterte med mente The Wall handlet om att omgivelsene rundt hovedpersonen Pink stengte han inne med the wall. Etter hans syn tilpasset ikke Pink seg den gjeldene norm, og dermed ble han fryst ut ( Stengt inne ) av de rundt han.

Min oppfatning av dette geniale kunstverk er att det ikke handler om samfunnet i det hele tatt.
Pink opplevde få gleder, men mye sorg og skuffelser.
Først tapet av faren, mobbing på skolen, bruk av stoff.
Sakte bygget han opp en forsvarsmur ( The Wall ) mot sine egne følelser, bedre å ikke føle enn å ha det vont hele tiden. Han sitter igjen følelsesløs, og uten mening med livet.
The show must go on, ute blandt andre mennesker lever han videre som ingenting var galt, når han er avlene er han borte, følelsesløs. Tilslutt gir kona opp, hun orker ikke å leve med et slikt spøkelse.
Etter å ha prøvd å ta sitt eget liv, kommer den avsluttende oppvasken. Noe må gjøres. Bring down the wall, og med det kommer alle smertene han har holdt i sjakk med sin mur.

Han jeg diskuterte med var typisk opprørsk, og hans tolkning gav The Wall et budskap som han likte. Jeg var depressiv hadde vel mye til felles med Pink i min tolkning av The Wall.
Jeg synes det att det er mangen tolkningsmuligheter bare viser hvor stort verket er.

Jeg lurer på om noen av dere også liker denne film/musikkplate. Om noen også har reflektert over hvilket budskap som ligger bak Pink Floyd sin symbolbruk ?

Zelda
30-03-04, 20:53
Jeg er ikke så inne på Pink Floyd, men har diverse svogere som er hel - fans.
Heller nok mer til din tolking.

nette
30-03-04, 23:27
Pink Floyd er et stort band.

Sorepheus
31-03-04, 06:20
Må si Pink Floyd sannsynligvis er den mest psyke/depressive musikken noensinne laget ... Har The Wall, men orker aldri høre på den.