PDA

Se full versjon : Har vi levd før?

Cavatina
04-04-04, 22:05
Jeg tenker da på den programserien på TVNorge som heter "En reise i sjelen" og handler om regresjonsterapi hvor man utforsker liv man tidligere skal ha levd.

Personlig tror jeg ikke på dette, jeg tror det er tull, manipulasjon/illusjon og lureri. Dette kan like godt være basert på en film de har sett, en bok de har lest, fortelling de kjenner etc.

Ettersom jeg kan se av programinformasjonen har alle deltakerne levd tidligere i enten Italia eller Frankrike, og det synes jeg virker noe rart (jeg har ikke sett alle programmene). Hvorfor har ingen av dem levd andre steder på kloden?

:skeptisk:

Ling
04-04-04, 22:08
Naturlig vis har vi levd før. :D

anonym
04-04-04, 22:16
Og alle har vært berømte, suksessfulle personer, med mystiske og tragiske skjebner. :snill:

Ling
04-04-04, 22:36
M'm. Selv har jeg bare vært Farao Tutak amon, Alexsander den store, og dronning Elisabeth.

Starwolf
04-04-04, 23:41
M'm. Selv har jeg bare vært Farao Tutak amon, Alexsander den store, og dronning Elisabeth.

var du også Georg Patton? Den berømte amerikanske generalen under andre verdenskrig?

Ling
05-04-04, 00:19
Nei, jeg mener mitt andre innlegg alvorlig. Må ikke tro du kan lure meg med å slenge ut Georg Patton og tro jeg liksom skal ha vært han. :lol:

Sorepheus
05-04-04, 01:24
Skjønner ikke hva denne tråden gjør i natur og vitenskap :!:

Zelda
05-04-04, 10:23
Jeg tror det er mye man ikke vet. At folk har vrangstillinger, er én ting, men faktum er (og jeg har lest litt om dette) at de som blir hypnotisert og ført tilbake til tideligere liv, sjelden er høyerestående mennesker.

MrLysto
05-04-04, 13:41
Jeg tror det er mye man ikke vet. At folk har vrangstillinger, er én ting, men faktum er (og jeg har lest litt om dette) at de som blir hypnotisert og ført tilbake til tideligere liv, sjelden er høyerestående mennesker.

Vel.. det burde være et kjent fenomen at mennesker med lav intelligens faktisk er mye vanskeligere å hypnotisere. Så det slår litt beina under teorien om Homo Sapiens Undermålus.

Selv regner jeg følgende storheter blant mine tidligere liv:
Zog - mannen som oppdaget at mammut-baller ikke skal kappes av før mammuten er fanget og/eller drept.
Yong-The-Kut - kineseren som oppfant kruttet ved et uhell på utedassen
Kun Ka - første svarte slave som ble pisket på dansk slaveskip
Alois Peutetre - mannen som rengjorde Ludvig XVIs toalett
og sist men definitivt ikke minst
Gösta Svensson - Mannen som oppdaget dynamitten 1/100 del sekund før Alfred Nobel. (Jeg sto som dere sikkert skjønner MYE nærmere)

Sorepheus
05-04-04, 13:44
I mitt forrige liv var jeg :navnet mitt: ... :roll:

Starwolf
05-04-04, 20:20
Nei, jeg mener mitt andre innlegg alvorlig. Må ikke tro du kan lure meg med å slenge ut Georg Patton og tro jeg liksom skal ha vært han. :lol:

Du skjønner. George Patton påstod også at han hadde levd tidligere som både Alexander den Store og Julius Cæsar.

Kan du forklare den?

Starwolf
05-04-04, 20:25
Vel.. det burde være et kjent fenomen at mennesker med lav intelligens faktisk er mye vanskeligere å hypnotisere. Så det slår litt beina under teorien om Homo Sapiens Undermålus.

Faktiskt har det seg slik at hvis man ikke vil la seg hypnotiseres så lar det seg ikke gjøre å hypnotisere den personen. En annen ting er at det er utrolig enkelt å plante minner hos andre, uansett vedkommendes intelligens. Faktiskt er hukommelsen til mennesker så hullete at vi har en tendens til å skape minner hvis vi blir spurt på en ledende måte eller spurt intens. Dette har noe med at folk generelt vil hjelpe dermed finner opp verdiløs informasjon. Det å forhøre vitner i en politietterforskning er en fag i seg selv.

Starwolf
05-04-04, 20:27
Selv regner jeg følgende storheter blant mine tidligere liv:

Jeg har bare et tidligere liv. Som Hanz Drunkelkopf. Prøvsmaker for den første Jägermeister.....

Ling
05-04-04, 21:40
Jeg har ikke vært Cæsar, men er en jævel på Risk ;) ;)

Zelda
05-04-04, 21:47
Risk? Takke meg til Settlers og Carasonne

Starwolf
06-04-04, 00:01
Holder meg til Traveller, Warhammer eller gode trauste AD&D.
Andre gode ting å holde seg til er Wiz War og hacker =0)

Men ting, har du ikke vært verken Patton eller Cæsar har du neppe vært Alex den store.

Sorepheus
06-04-04, 00:10
hacker, steike det er det lenge siden jeg har spilt ... hvor jeg finner det?

Ling
06-04-04, 00:12
Nei har vel ikke det. Egentlig glad for det også, han har blodige hender.

Leste litt om dette med flere liv da jeg gikk på folkhøgskole. Med hjelp av avslappningsmetoder og selvhypnose skulle det gå an å oppleve tideligere liv.

Måtte naturligvis prøve ut dette, og det fungerte. Opplevde en særdeles sprø opplevelse med en virklighetsgrad jeg bare delvis kan forklare med fantasi.

Jeg tror ikke på reinkarnasjon, men det finnes noe mektigt i slike opplevelser som nok kan gjøre att andre tror på det.
Dersom jeg hadde levd i et samfunn der det var allment akseptert med reinkarnasjon, ville kansje dette vært nok til att jeg også hadde trodd på det.

Macumba
06-04-04, 00:18
Selvfølgelig har vi ikke levd før.

:realist:

Sorepheus
06-04-04, 00:23

Faktiskt har det seg slik at hvis man ikke vil la seg hypnotiseres så lar det seg ikke gjøre å hypnotisere den personen. En annen ting er at det er utrolig enkelt å plante minner hos andre, uansett vedkommendes intelligens. Faktiskt er hukommelsen til mennesker så hullete at vi har en tendens til å skape minner hvis vi blir spurt på en ledende måte eller spurt intens. Dette har noe med at folk generelt vil hjelpe dermed finner opp verdiløs informasjon. Det å forhøre vitner i en politietterforskning er en fag i seg selv.

Jeg har drevet litt med hypnose, for å bygge selvtillit, slappe av, sovne til riktig tid og generelt space litt uten dop. Det er helt riktig at det ikke lar seg å hypnotisere noen som er skeptiske og nekter å følge instruksjonene. Det tar og trening å tilvenne seg visse teknikker for de dypere trancene. Generelt kan man vel si at hypnose er relativt harmløst. Det kan sammelignes med drømmer, det er selvfølgelig fullt mulig å lure noen inn i trance for så å frike dem ut, da blir det som et mareritt. For meg har det alltid vært enkelt å våkne fra hypnose og det er skjeldent det er like dypt som en reell drøm.

Starwolf
06-04-04, 09:07
hacker, steike det er det lenge siden jeg har spilt ... hvor jeg finner det?

Prøv http://www.sjgames.com/

Starwolf
06-04-04, 09:12
Det tar og trening å tilvenne seg visse teknikker for de dypere trancene.

Høres mer ut som meditasjon det greiene der.
Det er ikke dermed sagt at hypnose ikke virker. Men det er særdeles lite egnet til å bringe frem minner da hjernen vår skaper minner for å fylle huller i hukommelsen. Slik som hjernen lager bilde for å "tette" den blinde flekken i øyet.

Sorepheus
06-04-04, 15:52
Jah, mer meditasjon .. har og en del mp3'er med subliminal messages ... der du faktisk ikke kan høre hva som blir sagt (skjult med audioteknikker). Tok en dag her og hørte konstant på dem. Vanskelig å si om det var vårstemninga som satte smilet på dagen eller musikken, det er uansett langvarig.