PDA

Se full versjon : Opera

Zelda
05-04-04, 21:35
Noen som har peiling på dette vs Explorer?

Macumba
05-04-04, 22:53
Jeg har vært med medica på en opera-aften.
Det var en merkelig kveld.

:bidrar så godt jeg kan:

MrLysto
06-04-04, 01:20
Noen burde lage en Opera-opera hack... slik at browseren synger arier til deg mens du surfer

Bellis
06-04-04, 14:02
:ler:

Zelda
06-04-04, 14:12
:rofl: Hvis den hadde begynt å spille opera, hadde jeg virkelig begynt å lurt!
Eneste forskjellen jeg har merket så langt, er at det ikke kommer pop-up (tatt i betraktning jeg har hatt den i 2 døgn). Og ikke ser jeg glow rundt nickene her på kafeen.

Sorepheus
06-04-04, 15:47
Vel seriøst, Opera har en del funksjoner som jeg savner i IE, f.eks. er ikke nye vinduer på en lang meny på toolbaren, men som knapper i selve browser vinduet. Av en eller annen grunn ville ikke min IE fungere med nettkafeen, så nå bruker jeg kun Opera til nettkafeen. Eneste problemet jeg har med Opera er at animasjoner (inkludert smiley-animasjoner) av vises noe sakte. Det er og en niftig funksjon i Opera som gjør det mulig å fortsette der du var sist gang du skrudde av browseren. Må si hastighets-skrytet til Opera ikke er så markant.

Zelda
06-04-04, 15:58
Animasjonene her (bruker opera nå) er like kjappe som vanlig.
Kan du feks se glow rundt nickene? Eller ser du mitt nick som bare noe hvite bokstaver?

Sorepheus
06-04-04, 15:59
Hvite bokstaver, men nå må jeg få i meg frokost

Araregiel
09-04-04, 21:14
Jeg liker ikke Opera.

Zelda
09-04-04, 21:37
Hvorfor ikke?
Nå tenker jeg ikke på musikken.... :roll:

Araregiel
09-04-04, 21:39
Nei, jeg skjønte det.

Jeg liker ikke nettleseren (dog ikke vanlig Opera til opplysning heller). Den er treg og rotete.

nette
09-04-04, 23:42
Jeg liker heller ikke Opera nettleser.

Kvisa
10-04-04, 01:48
Jeg bruker Opera, Mozilla Firebird og IE.

Men i de siste dagene har jeg fått problemer med IE..kjempestooore bokstaver.
Skjønner ikke hvordan jeg skal få fikset det :ond:

Mr.Man
10-04-04, 02:30
IE har en bug som gjør at den ikke fikser for mange bilder på en side. Mange ganger kommer noen av bildene opp med røde kryss. Det skjer aldri i Opera. Men jeg henger meg på de som mener at Opera har et rotete interface. Den vinduhåndteringen har jeg lite sansen for.

nette
10-04-04, 18:19
Hvorfor nevner ingen Netscape?
Den var da stor for noen år tilbake.

Mr.Man
10-04-04, 20:46
Sist jeg prøvde den, var den håpløst foreldet. Det var mange sider den ikke klarte etc., fordi webutviklerne har sluttet å ta hensyn til den leseren siden den har en markedsandel på 0,1% eller noe sånt.

Netscape-utviklerne har jo trommet sammen en leser som heter Mozilla, som skal være litt bedre. Noen som bruker den her og er fornøyd? Jeg har ikke prøvd den.

nette
10-04-04, 22:01
Netscrape, sier vi.

medica
10-04-04, 22:25
Jeg bruker Opera til vanlig, og jeg har sansen for flere sider i hvert vindu med tagger du kan trykke på.

Jeg gikk rett fra Netscape til Opera. IE har jeg aldri vært særlig hypp på.

Dessuten liker jeg opera. :opplyser:

Singularity
11-04-04, 01:28
Sist jeg prøvde den, var den håpløst foreldet. Det var mange sider den ikke klarte etc., fordi webutviklerne har sluttet å ta hensyn til den leseren siden den har en markedsandel på 0,1% eller noe sånt.

Netscape-utviklerne har jo trommet sammen en leser som heter Mozilla, som skal være litt bedre. Noen som bruker den her og er fornøyd? Jeg har ikke prøvd den.Netscape 7.1 er ikke så ille, men den er basert på en litt eldre Mozilla-versjon. Eneste grunnen til å velge den fremfor Mozilla måtte evt. være om man hadde behov for noen av ekstrafunksjonene (som er i tillegg til nettleser, mail osv.).

Mozilla 1.6 (1.7 kommer om ikke så lenge) er mer stabil og har enda bedre støtte for ulike webstandarder. Men problemet med hele Mozilla-samlingen av programmer (nettleser, mail, html-editor osv.) er at den har blitt ganske stor og treg. Derfor har Mozilla-organisasjonen gått over til mindre og raskere selvstendige programmer, hvorav Mozilla Firefox (tidligere Firebird og Phoenix) er nettleseren. Den er allerede meget brukbar i 0.8-versjonen (0.9-versjonen vil være komplett hva angår funksjonalitet og 1.0 kun bugfikset fra 0.9), og vel verdt å prøve ut. :)

Mozilla-prosjektet har hatt en svært treg start, men de har (hvis man ser bort i fra noen få funksjoner) tatt igjen Internet Explorer. Men mye av årsaken til det ligger hos Microsoft, som ved å binde opp nettleseren såpass tett til OSet gjorde det komplisert å lage bugfikser til den og samtidig nesten stoppet opp utviklingen når de ble dominerende på markedet.

Internet Explorer har jo minimalt med fornyelse fra versjon til versjon for tiden. 6.0 hadde muligheten for automatisk resizing av bilder som nyhet. 6.1 skal visst få integrert popup-stopper.