Se full versjon : Lage transparent bakgrunn på gif/jpg?
How?
Jeg fant en link engang der man bare kunne sette inn gifen og trykke på en knapp og så ordnet det hele seg selv.
Noen som vet hvilken side jeg mener?
Nope, men mailer du over bildet kan jeg gjøre det for deg. Jpg kan forøvrig ikke være transparent..
Yep. .GIF og .PNG kan være transparent. I Paintshop Pro må du redusere bildet til 256 farger. Så må du bruke dråpetellerknappen for sjekke hvilken farge som er på bakgrunnen. Deretter velger du "Set Palette Transparency" og oppgir index-nummer på fargen. Så lagrer du.
Yep. .GIF og .PNG kan være transparent. I Paintshop Pro må du redusere bildet til 256 farger. Så må du bruke dråpetellerknappen for sjekke hvilken farge som er på bakgrunnen. Deretter velger du "Set Palette Transparency" og oppgir index-nummer på fargen. Så lagrer du.
Dette må jeg prøve...takk. :ivrig:
Ah kult. Må teste når jeg kommer hjem!
Singularity
13-04-04, 13:31
How?
Jeg fant en link engang der man bare kunne sette inn gifen og trykke på en knapp og så ordnet det hele seg selv.
Noen som vet hvilken side jeg mener?JPEG støtter ikke transparens.
GIF er det vanligste å bruke, men hvis du skal ha mer enn 256 farger er du henvist til PNG.
Jeg pleier av og til å bruke en "wizard" i Photoshop. Da velger jeg "Select Color Range" elns., klikker på bakgrunnsfargen og så velger jeg "Export as transparent" elns. i en meny langt til høyre.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.