PDA

Se full versjon : EU?

Sorepheus
14-04-04, 23:33
Jeg må si jeg skiter egentlig i om Norge får innflytelse i EU, å sende våre arkaiske politikere til Europaparlamentet og EU kommisjonen kan bare bidra til å forverre situasjonen. Så lenge vi får Euro i Norge er det et fedt om det blir Ja eller Nei. Er drit lei av å veksle penger.

gyrken
15-04-04, 00:41
Stemte ja til EU forrige gang. Neste gang vet jeg ikke hva jeg vil stemme. Blir igrunnen mer og mer negativ.

Sorepheus
15-04-04, 01:59
Dypt skuffa over den nye grunnloven ... virker som om EU har blitt et instrument for USA sin paranoia når statslederne plutselig vil ha med en erklæring mot terrorisme ... Ser med gru på hva EU kan risikere å utvikle seg til .. men det er jo nesten er argument for å få inn Norges stemme ... Liker litt tanken med Norge som et Sveits, men det er bare så urealistisk. Skulle ønske Norge var en del av Europa, rett og slett fordi jeg kjenner Europa så godt.

Zelda
15-04-04, 02:04
Jeg har vært negativ inntil nylig...
Nå er jeg bare forvirret. Hadde enda noen kunnet gi skikkelige eksempler på hva som skjer/ikke skjer ved evt EU.

Sorepheus
15-04-04, 02:19
Resultatet blir ikke markante. Noe lavere toll og skatt. De som prater om Norge som et lysende fyrtårn som skal ordne opp i verden lever i en drømmeverden. Norge er en av EUs kolonier. Norge kan vel i dag ca. sammenlignes med Alaskas status i USA.

Zelda
15-04-04, 10:09
Det er jeg ikke helt enig i, siden vi trossalt har markert oss ved folk i høye stillinger og annet arbeid i u land ol.
Det jeg er mer bekymret over er at bedrifter flytter produksjon til utlandet pga alt for høye skatter og avgifter.
Men det med at nordmenn tror de greier seg uten samabeid med andre europeiske land, skal jeg være enig i at de burde ha fått en virkelighets oppfatning..

Sorepheus
15-04-04, 21:36
Er og bekymra over at produksjon blir flytta til utlandet, men det er ingenting en kan gjøre med det. Produksjonkostnadene i f.eks. Kina er så mye lavere at selv med enorme skattelettelser ville det lønne seg. Fordelen er jo at vi får varene billigere, men det spørs om det gjør det greit for de som mister arbeidsplassene. Det hele stinker slaveri etter min mening.

Starwolf
18-04-04, 00:12
Dette har ingenting med slaveri å gjøre. Noen alnd er lavkost land. Når det lønner seg å sende norsk fisk til Kina for forelding før den selges i butikken på hjørnet VET man at man har priset seg ut av markedet.

Sorepheus
18-04-04, 00:27
Yo, men har du sett tilstandene på disse sweet-shopsa i Asia?