PDA

Se full versjon : Til Macs Ære: Bedste guitarist.

Sexy Sadie
26-04-04, 21:43
Bedste Guitarist?
JA... jeg ved godt at man ikke man komme til en decideret konklusion på emnet.. men fuck det, jeg vil sgu høre jeres bud på den guitarist i synes er bedst, og hvorfor i så synes det, selvfølgelig

Min lille liste..

1: Michael Romeo - Symphony X

Fordi.. Ja, hvorfor.. han er måske ikke så hurtig som John Petrucci, men jeg har ikke hørt dem oppe imod hinanden - så jeg ved det ikke, det kan også være at hr. Romeo selv er hurtigere.. men fuck det nu, man skal ikke kun være hurtig for at være en god guitarist.

Manden er virkelig.. ja, ligeglad, så at sige.. om andre mennesker synes han er god, fordi han spiller bare fordi han elsker det, og det kan høres.. også på de demoer han sad i sit soveværelse og lavede som ung mand med 80'er-hår. Han elsker musik, han elsker sine fans.. og det er noget af det fedeste man kan gøre som musiker, synes jeg.

2: John Petrucci - Dream Theater/Liquid Tension Experiment

Fordi.. manden er hurtig.. som lynet, altså.. og han har virkelig en fed stil synes jeg. F.eks. i LTE, hvor han har skrevet en del af sangene.. yderst komplicerede ting, som Acid Rain og Paradigm Shift.. og samtidig stille sange som Biaxident og Hourglass. Teknisk set er han nok en af de bedste, hvis ikke dén bedste.

Paul Gilbert - Racer X, Mr. Big, Solo-karriere

Fordi.. manden er morsom, han har humor, og så elsker han at spille musik.. samler lige et band og fikser et album sammen, og så er den ellers fino.. han er hurtig, han har teknik.. teknik, teknik og atter teknik.. han har faktisk været igang med Val Halen-boret nogle gange, så vidt jeg ved.. Han spiller pop, han spiller heavy metal, han spiller pop-metal.. han spiller blues-rock.. men alligevel har han sin meget,meget unikke stil og sangskrivning, lige fra Racer X-dagende til "Burning Organ" og ja.. hvad ellers hans nye solo-albums hedder.. og så har manden HUMOR.. for helvede hvor har han humor!

Se bare på www.paulgilbert.com ...

jeg har ikke nævnt en person som Jimi Hendrix.. fordi jeg ikke kender ham, faktisk.. og jeg vil ikke skrive om noget jeg ikke kender, samme gælder nogle andre, måske lidt ældre guitarister.. men det her er i hvert fald mit bud lige nu... er spændt på at høre andres..

Macumba
26-04-04, 21:47
:besvimer:

Sexy Sadie
26-04-04, 21:48
Du fikk en liten jobb nå. :nemlig:

Sorepheus
26-04-04, 21:51
Er jo dansk ..

Sexy Sadie
26-04-04, 21:54
det som var vitsen-

Zelda
26-04-04, 22:07
Er jo ikke store forskjellen fra Norsk da.
Du glemte duden i Dire Straits

gyrken
26-04-04, 22:08
Er det noen som har orket å lese den teksten? Ikke jeg.

Sexy Sadie
26-04-04, 22:08
Knophler er ingen favoritt for mig.

Macumba
26-04-04, 22:09

Ikke jeg heller. Jeg leser sjelden dansk.

Sexy Sadie
26-04-04, 22:13

Det er det sikkert noen som har orket. :overlegen:

Galemaja
26-04-04, 22:42
Orker dansken, men ikke gitarist-pjattet! :dunkhode:

Zelda
26-04-04, 23:53
Jeg skummet over. Dansken er grei nok, men gitarister er ikke mitt interessefelt.

Sexy Sadie
26-04-04, 23:58
Min dansk er skide god.

MrLysto
27-04-04, 01:14
Min dansk er skide god.
Do you speak english?

Sexy Sadie
27-04-04, 09:18
Off course. :blæ:

medica
27-04-04, 14:44
Of course - of course - of course

Galemaja
27-04-04, 14:46
"off course" er vel mer "av kurs"? Kan hun ha bommet på målet?

Sexy Sadie
27-04-04, 15:24
Jeg bommer ofte på engelsk rettskrivning, men jeg er en djevel til å prate det.

Galemaja
27-04-04, 15:31
Jeg kan hverken skrive eller prate tilfredsstillende engelsk. Lese det, derimot, fikser jeg greit.

MrLysto
27-04-04, 18:19
Jeg bommer ofte på engelsk rettskrivning, men jeg er en djevel til å prate det.

Snakker ikke flytende engelsk, bare bannende?

Sexy Sadie
27-04-04, 18:22
Jeg banner ikke. :overlegen:

Sorepheus
27-04-04, 18:25
Tar i piss?

Sexy Sadie
27-04-04, 18:57
Tar i piss på meg?

Ling
28-04-04, 17:07
Jeg har lest en bok på dansk, men den hadde i det minste interessang innhold...

Sexy Sadie
28-04-04, 17:57
Det er ikke mitt problem at du ikke kan noe om gitarister. :knegg:

teodor
09-08-04, 04:34
Men.... Hvorfor står det ingenting om Steve Vai her?!? Uten å virke for nerdetet må jeg jo få opplyse at han spiller lyset ut av alle de før nevnte... Han er den eneste av dem som gjør ting med gitaren som ikke er gjort før. Han spiller raskere enn de andre og i motsetning til alle dem som møljer til med raske grapssoloer så er han pinlig ufattelig nøyaktig. Med feeling atpåtil...Uansett tempo er det aldri noen sleivslag. Han er rett og slett i en klasse for seg. Han lager ikke bra musikk, det er greit, men som gitarist er han uslåelig. Har en liten videosnutt som jeg kunne tenkt meg å laste opp til dere. Til og med gitarduellen i "Crossroads" ble vellykket..(Faen, der avslørte jeg at jeg er angasjert i gitarsoloer, nå blir det vel ikke damer på meg... :dunkhode: )

teodor
09-08-04, 04:42
Og nå når jeg allerede har dretet på draget.... Hvis du lar Steve Vai ta seg av det teknisk og eksperimentalt perfekte, så har du David Gilmoure som er en av dem med mest følelse. Soloen på Comfortably Numb er fantastisk. Og Angus Young er en racer til å lage tøffe riff selv om han er uhyre enkel. Den eneste som jeg gidder å høre lange gitarsoloer av er Zappa, men det har ingenting med dyktighet å gjøre, det er bare god følelse i de lange waco temaene hans (Når bandet holder kun en akkord er det Zappa som spiller solo... :kul: )

Sexy Sadie
10-08-04, 13:41
Glad i Gilmoure også. Du vet det var han som oppdaget Kate Bush?

teodor
11-08-04, 00:31
Spiller du noe selv?

anonym
11-08-04, 10:42
Sexy spiller på mange strenger, bare ikke de på gitaren. ;)

teodor
11-08-04, 13:13
..(Faen, der avslørte jeg at jeg er angasjert i gitarsoloer, nå blir det vel ikke damer på meg... )

Ops... Hadde håpt at du ikke gikk inn på denne tråden og så at jeg blottlegger mitt skjulte, mørke, lett perverterte forhold til gitarer...

Sexy Sadie
11-08-04, 17:34
Spiller du noe selv?

Spiller trompet. :kul:

teodor
11-08-04, 20:31
Har du sånne snåle O.E Antonsen lepper? Trompet er flott hvis du muter den litt og har på drøssevis av klang. Som på plata "dusk" med The The..

Sexy Sadie
11-08-04, 20:52
Nei, har ikke så smale lepper nei. :stolt: