Se full versjon : En hyllest til Darwin
Jeg tror jeg har blitt for diplomatisk med årene. Husker for en 10 år siden
når jeg klarte å hisse på meg Gyrken så ille at hun klinte til meg, eller truet hun bare
med å gjøre det? Vetta faen, storien er hakket bedre når hun klinte til meg.
På kafe Blå.
Det er enkelt å provosere folk, enkelt å alltid si det motsatte som 90% av folket mener.
Problemet er at opp i det hele så glemmer du hva du selv mener. Men betyr det noe
om du har en mening om noe i det hele tatt?
Jeg blir på kanten til oppgitt når jeg hører fattern klage over hvor mye staten stjeler
av lønna hans. Det er liksom ikke så intressant å denge løs på staten i hver eneste ordvending
over en 20 års periode.
Kanskje vi har blitt for "what ever"?
Husker setningen "revolusjonær som ung, konservativ som voksen", det er mye visdom i det.
..
Det som kanskje provoserer meg i dag er at folk ikke tar ansvar for sine egne handlinger.
Ta feks angre pillen og abort, hadde du spurt meg for 10 år siden hadde jeg stemt ja
for begge deler. I dag er jeg sterk motstander av begge.
Argumentet er ikke hvorvidt du er for eller i mot å ta livet av noen, argumentet er om
du i det hele tatt tar ansvar for din livsførsel og dine egne handlinger?
Hvorfor i helvete skal du ha ubeskytta sex, men du gidder ikke å oppdra en unge.
Grunnen til at folketallet i Norge synker er ikke fordi folk har mindre sex,
men de er for opptatte av å se seg selv i speilet. Egoismen har nådd nye høyder.
Røykere. Hvorfor skal jeg betale for at folk tar livet av seg selv?
På en måte liker jeg USA bedre enn Norge når det gjelder ansvar for handlinger.
I Norge har du et nettverk som plukker deg opp og gir deg mat uansett hvor mye du
gir faen i deg selv.
Hvorfor må jeg jobbe slik at du kan gi faen?
Akkurat som om jeg har fått alt gratis? Hvordan kan du hate Røkke og folk med sukksess
når du selv aldri ville ha hatt guts til å gjort 1% av det Røkke har gjort for å komme
dit han er?
Overnight success normally takes 15 years.
Action - Reaction.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing;
and dream while others are wishing.
Winners do what losers wont.
..
Folk regner sukkess i penger og kroner. Jeg regner sukkess i om du har tilført mer
en det du tok i den tiden du tilbragte på denna jorda. Ikke alle kan være sunnmøringer,
noen må faktisk gi litt også.
Hvorfor i helvete skal jeg synes synd på en kar med aceton klut under nesa som
sitter på Karl Johan med tigge koppen?
Du kan ALDRI hjelpe folk som ikke vil bli hjulpet. Og venligst ikke kast bort tiden
min med unnskyldinger som "muttern slo meg", "jeg mista lommeboka og trenger penger
til billett hjem". Kjøp deg et speil og skriv skyldig på det.
På en måte ser jeg Norge i fotspora av USA, ca 10-15 år etter. I usa gir folk så faen at
det gjør vondt i hjerterota. Folk bryr seg ikke lenger, og siden alt du har gjort hele
livet ditt aldri har hatt konsekvenser så tror du at verden skylder deg noe.
Folk har i tillegg så kort fokus i USA at du kan aldri fortelle en histore som varer over
20 sekunder. Etter 20 sekunder så går de eller begynner å prate om noe annet.
Trist å se hvordan TV generasjonen med 4-5 sekunders scener konstant pumpendes inn i hjernen
4 timer hver dag fungerer.
Hva i allverden har gitt deg retten til å puste lufta på denne jorda?
Slabbedasker og unnasluntrere som bestefattern kaller det. Han løser de fleste problemer
med kontant og grei vold. Mens jeg derimot, har kapitulert. Folk kan gi faen
så mye de vil, men ikke tigg penger av meg på Karl Johan. Jeg skal heller ikke bidra med mine
skatte kroner til deg. Du kan få klare deg selv. Når du ligger på sykehuset med skrumplever,
lungeemfysem og med venteliste for å få skrumpet magesekken slik at du kan gå ned i vekt
uten å jobbe for det; vel flytt ræva di fra min seng. Dra deg hjem og skru på TV med en micro middag
i vestre hånda samtidig som du lurer på hvorfor alle damene i Friends har erigerte brystvorter.
Jeg har reist til Asterdam, røyker en feit en og sier "whatever".
Lenge leve dugnads norge.
Snakk om å generalisere!
*kliner til*
Jeg slo ikke, bare nesten. Og jeg blir fremdeles provosert av noen av poengene dine, men jeg orker ikke lenger. Kanskje fordi jeg vet så godt hvor jeg står selv nå, så gidder jeg ikke denge løs på hver eneste idiot som tar feil? :snill:
Er det ikke kjipt at vi har blitt gamle og grå?
..men jeg har lagt merke til at du sjelden sier hva du mener, men hakker
ned på andre. Enklere det. Slipper liksom å stikke hodet frem for hugg.
..men jeg har lagt merke til at du sjelden sier hva du mener, men hakker
ned på andre. Enklere det. Slipper liksom å stikke hodet frem for hugg.
Håhå, der hadde du meg nesten! :ler:
Jeg tror egentlig jeg er ganske tydelig med hva jeg mener. De som kjenner meg vet det ihvertfall. Men jeg orker bare ikke evinnelige diskusjoner når jeg vet at vi aldri blir enige likevel. Det er derfor jeg ikke blir gammel og grå - for jeg kaster ikke bort energien min på sånt. :snill:
Har fortsatt sterke meninger om det meste, men har vel også innsett at verden ikke er svart/hvit. Med årene ( :dunkhode: ) har jeg vel fått mange nye grå-toner rundt meg også. Jeg sier det jeg mener, men uten å jatte med alle andre så er jeg likevel åpen for å høre ting fra andres synsvinkel.
tihi.
var det Mr. Man som sa;
"Vi er egentlig enige, men vi er enige på min måte og ikke på din måte."
slike gullkorn skal en lete lenge etter.
Blir omtrent som fred i midtøsten. Løsningen vipper mellom ny parkeringsplass
eller Zoo. Alt avhenger av hva som kommer til å bringe inn mest kapital og
kreve minst mulig vedlikehold.
Jeg personlig tror Zoo er en vinner.
Dette blir litt selvmotsigende. Det kan virke som du forventer at folk ikke skal gi faen, men selv velger du å gi faen i det på en måte. Da jeg var fjortis, tenkte jeg akkurat sånn som deg og var medlem i FrPU. Meldte meg forsåvidt ut sammen med resten av liberalistene etter slaget ved Bolkesjø.
Jeg har blitt litt mer moderat. D.v.s. at jeg har slått meg til ro med at mange rett og slett ikke hører hjemme i arbeidslivet. Arbeidsgivers værste mareritt er 100% sysselsetting. Da vil jo enhver skabbedask sluntre unna livet sitt på arbeidsplassen hvor vedkommende da vil være til sjenanse for alle andre.
Slabbedasken bør heller holde seg hjemme. Heve trygda si (som jeg gjerne betaler for), og hente sin daglige dose med heroin (eller mat) på et eller annet offentlig kontor hvor jeg slipper å forholde meg til vedkommende. Er ikke det mye bedre for oss alle, så slipper vi masse bitching og bråk?
Roc: dette var for selvmotsigende og lite gjennomtenkt til at jeg gidder å bli provosert. Fortsett å stem på Tabloid-pollene, du... :fniser:
I Norge har du et nettverk som plukker deg opp og gir deg mat uansett hvor mye du
gir faen i deg selv.
Hvordan stemmer dette overens med dette:
På en måte ser jeg Norge i fotspora av USA, ca 10-15 år etter. I usa gir folk så faen at
det gjør vondt i hjerterota. Folk bryr seg ikke lenger, og siden alt du har gjort hele
Folk har i tillegg så kort fokus i USA at du kan aldri fortelle en histore som varer over
Trist å se hvordan TV generasjonen med 4-5 sekunders scener konstant pumpendes inn i hjernen
Det er ingen som er enige med deg, Roc. Ikke engang du selv. Er det ikke trist?
:lol:
gir faen i deg selv.
Hvordan stemmer dette overens med dette:
Detta stemmer veldig bra overens.
Jeg skrev i det første punktet at jeg liker at i USA så
blir folk satt til ansvar for sine handlinger (loven).
Det har ingenting med hvorvidt de har konsentrasjons problemer
eller om folk har en gi faen holdning.
Om hvorvidt loven og folks holdinger matcher er et annet
tema.
Dette blir litt selvmotsigende. Det kan virke som du forventer at folk ikke skal gi faen, men selv velger du å gi faen i det på en måte. Da jeg var fjortis, tenkte jeg akkurat sånn som deg og var medlem i FrPU. Meldte meg forsåvidt ut sammen med resten av liberalistene etter slaget ved Bolkesjø.
Jeg har blitt litt mer moderat. D.v.s. at jeg har slått meg til ro med at mange rett og slett ikke hører hjemme i arbeidslivet. Arbeidsgivers værste mareritt er 100% sysselsetting. Da vil jo enhver skabbedask sluntre unna livet sitt på arbeidsplassen hvor vedkommende da vil være til sjenanse for alle andre.
Slabbedasken bør heller holde seg hjemme. Heve trygda si (som jeg gjerne betaler for), og hente sin daglige dose med heroin (eller mat) på et eller annet offentlig kontor hvor jeg slipper å forholde meg til vedkommende. Er ikke det mye bedre for oss alle, så slipper vi masse bitching og bråk?
Hele greia var at jeg har sluttet å bry meg, hvorfor
skal jeg bry meg når folk gir faen?
Fint at du gidder å sponse folk som ikke gidder å jobbe.
Problemet blir når flertallet velger å sette skudd i åra og
ikke bidra med noe.
Greia er at du synes det er ok til et visst nivå, når det nivået
er nådd så kommer selv du til å si stopp.
Ingenting bør være gratis her i livet.
Roc: dette var for selvmotsigende og lite gjennomtenkt til at jeg gidder å bli provosert. Fortsett å stem på Tabloid-pollene, du... :fniser:
Hvorfor kommenterte du ikke skrivefeil i samme slengen?
Nei, det var ikke gjennomtenkt, men det var heller ikke poenget.
Ja, det var selvmotsigende, og det var en del av poenget.
Si noe med substans slik at jeg kan tro det ulmer et snev
av intelligens i deg.
Glimrende kommentar det med tabloid-pollene! Gratulerer!
Hva med at du kommer med substans først, roc. :snill:
av intelligens i deg.
Oj, så provosert jeg ble. :skuffet:
Hvorfor skal jeg bevise for deg at jeg er intelligent? Jeg kan ikke se at du viser oss noe som er verdt å kommeintere med et intelligent innlegg. Å prøve å provosere på den måten du gjør nå er bare patetisk. Hva er egentlig poenget ditt?:tenker:
(Og Tabloid-poll-spøken er ikke min. Jeg synes bare den passet i denne sammenheng. (Credits til Macumba, var det vel?))
Tema; angrepille vs abort. Onder og goder. :snill:
av intelligens i deg.
Hvorfor skal jeg bevise for deg at jeg er intelligent? Jeg kan ikke se at du viser oss noe som er verdt å kommeintere med et intelligent innlegg. Å prøve å provosere på den måten du gjør nå er bare patetisk. Hva er egentlig poenget ditt?:tenker:
(Og Tabloid-poll-spøken er ikke min. Jeg synes bare den passet i denne sammenheng. (Credits til Macumba, var det vel?))
Du har jo allerede tapt. DU har jo kommentert mitt innlegg 2 ganger allerede!.
Kanskje det var poenget?
"Alle bare bryr seg om seg. Det er bare jeg som bryr meg om meg." :snurt:
Jeg skal love deg at jeg betaler min skatt med glede. I etasjen under meg er det et aldershjem. Der sitter de folka som har laget velferdssamfunnet vårt og dør. Langsomt. Og kommunen skjærer bemanningen ned til beinet slik at pleierne blir sykemeldte på grunn av belastningsskader. Tross alt, de har det de trenger materielt og fysisk, men det er faen ikke noe luksusliv for dem. Luksusen er det foreldregenerasjonen vår som mesker seg med.
Hvorfor tror du at løsningen for å oppnå et bedre samfunn er å drite i alt og alle. Tror du du selv vil få det bra dersom alle driter i deg?
ikke bidra med noe.
Hvor stor sannsynlighet er det for at det skjer? Hvorfor ikke kjempe mot noe som faktisk kan komme til å hende?
Du burde ta deg en tur over til no.samfunn.politikk.diverse hvis du fryser en dag, for der skal jeg love deg at du vil bli grillet på bålet.
av intelligens i deg.
Kanskje det var poenget?
Da var det et dustete poeng. :blæ:
Ser ikke noen forskjell i å ha "amerikansk filosofi" og tillegg et velferdstilbud .. Tvert imot mener jeg det er slik det burde være. Man trenger både mat og litt pisk. Ganske opplagt at det er i alles interesse, selv toppsjefer i store selskaper ref: Enron ...
"Alle bare bryr seg om seg. Det er bare jeg som bryr meg om meg." :snurt:
Jeg skal love deg at jeg betaler min skatt med glede. I etasjen under meg er det et aldershjem. Der sitter de folka som har laget velferdssamfunnet vårt og dør. Langsomt. Og kommunen skjærer bemanningen ned til beinet slik at pleierne blir sykemeldte på grunn av belastningsskader. Tross alt, de har det de trenger materielt og fysisk, men det er faen ikke noe luksusliv for dem. Luksusen er det foreldregenerasjonen vår som mesker seg med.
Hvorfor tror du at løsningen for å oppnå et bedre samfunn er å drite i alt og alle. Tror du du selv vil få det bra dersom alle driter i deg?
ikke bidra med noe.
Hvor stor sannsynlighet er det for at det skjer? Hvorfor ikke kjempe mot noe som faktisk kan komme til å hende?
Du burde ta deg en tur over til no.samfunn.politikk.diverse hvis du fryser en dag, for der skal jeg love deg at du vil bli grillet på bålet.
Så du betaler din skatt med glede. Men pengene går ikke
til de du synes fortjener det. Hvorfor ikke bare gi meg
pengene istedet, resultatet er det samme.
Personskatt er en av de tingene Norge faktisk har råd til
å fjerne. Det samme med arbeidsgiveravgift.
Når jeg drev eget firmat gikk bortimot 80% av inntekene
våres til skatt til staten. Lurer på hvem i helvete det er
som er grisk, meg som ønsker å jobbe hardt å tjene
litt penger, eller staten som tar 80%?
Tror ikke jeg tørr å gå til no.samfunn.politikk.diverse,
høres skummelt ut.
av intelligens i deg.
Kanskje det var poenget?
Da var det et dustete poeng. :blæ:
Synes det var bra jeg. Du leste mitt innlegg, likte det ikke
og syntes det var for dumt til å kommentere. Enda måtte
du kommentere at du ikke gadd å kommentere det; 2 ganger.
Så du betaler din skatt med glede. Men pengene går ikke
til de du synes fortjener det. Hvorfor ikke bare gi meg
pengene istedet, resultatet er det samme.
Er du trygdesnylter? Har du hørt om projektiv identifikasjon?
Lurer på hvem som endret tittelen på denne tråden jeg Gyrken?
Uansett er tittelen misvisende.
Ja Darwin hadde brukt 1 linje på detta;
"The genetic pool does not contain enough variations to ensure the
survivability of this specie."
Lurer på hvem som endret tittelen på denne tråden jeg Gyrken?
Det var meg. Synes det var endel "survival of the fittest"-tankegang" (noe som forsåvidt ikke er galt i begrenset omfang) her. Mulig noen synes det var feil tittel, men siden dette ikke er et demokrati driter jeg i det. :ondtglis:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.