PDA

Se full versjon : Demokratis land?

TajMahal
28-04-04, 11:39
Røykere skal bli tvunget til og ikke gjøre det. Og nå foreslås det jammen meg at man skal beregne ut hvor mye folk skal betale i bompenger, ved å registrere hvor langt hver enkelt kjører. :dunkhode:

Sexy Sadie
28-04-04, 14:21
Skal det være demokratisk land?

Bellis
28-04-04, 15:18
Jeg kjører lite og vil ha tjent på det! Tenker kun på meg selv. :overlegen:

gyrken
28-04-04, 15:40
Storebror-perspektivet er mest skremmende med dette. Men det kan da ikke være seriøse folk som foreslår noe sånt?

Galemaja
28-04-04, 15:46
Bompengene skal jo betale for veien, og da er det vel rettferdig at de som bruker den mest betaler mest.

Ling
28-04-04, 16:04
Jeg kjører lite og vil ha tjent på det! Tenker kun på meg selv.

Jeg mistenker en slik ordning for å bli så dyr, att alle kommer til å måtte betale mer i admistrasjonsutgifter...

Storebror-perspektivet er mest skremmende med dette. Men det kan da ikke være seriøse folk som foreslår noe sånt?

Naturligvis er det seriøse mennesker. Spørsmålet som tiden gir svar på er om de mener dette, eller om det er et utspill for å få oss til å tenke:
Jaja, er jo ikke så farlig med litt vanlige bompenger, siden vi slipper de kilometer registrerte bompengene i tillegg...
Eller:
Jippi, vi er heldige som slipper unna med BARE ordinære bompenger.

Roc
28-04-04, 16:54
Trodde veiavgift, 120%+ avgifter på bil og 300% avgifter på bensin
var ment til å dekke utbyggingen av infrastrukturen i Norge. Mulig jeg tar
feil for veiene er jo i en helvetes dårlig stand.

Bompengeringen er noe annet; kun et fasistisk forsøk på å tyne enda mer
kroner ut av dere.

Galemaja
28-04-04, 16:56
:dunkhode:

Roc
28-04-04, 16:59
Sjekk ut hva bompengeringen i Drammen har finansiert før du dunker
det siste vettet ut av skolten din.

Galemaja
28-04-04, 17:00
:dunkhode: Det var fasist-pratet ditt som gjorde at jeg måtte banke litt.

Roc
28-04-04, 17:01
Vel det er alt annet enn demokrati. Jeg kan ikke huske å ha stemt for
80% skatt og bompengering.

Sorepheus
28-04-04, 17:30
Lenge leve asfaltjungelen?

Roc
28-04-04, 23:53
Du dreper for mange tråder med one-liners. :)

Ling
29-04-04, 00:01
Der jeg kjører mest er det både dårlige asfalt skøyter og hull i veidekket. Skulle gjerne betalt mer i avgift dersom de hadde fikset dette.

Roc
29-04-04, 00:08
Noe sier meg at summen den norske stat tar inn i bilavgifter ikke sammsvarer
med vedlikeholdet av veiene. Tror ikke svaret er mer avgifter, men å bruke
pengene på var de faktisk var ment til.

MrLysto
29-04-04, 00:22
Det de er ment til?

Gyldne Stortingspensjoner, Flott flyplass nær hjembyen til Kjell Opseth, Luksusgarasje under stortinget, Flotte lønninger til storting og regjering, Krigføring i Irak, Broer til alle øyer i nord og vest, og sist men ikke minst lønninger til et Gestapo som kan sørge for opprettholdelse av røykeloven.

Ling
29-04-04, 00:37
Broen og tunnelen i vest som har vært negativt omtalt av inngrodde østlendinger går faktisk til den øya jeg bor på.
Det har vært en udiskutabel suksess. Vekst i hele regionen, dobbling av bruk i forhold til prognoser, den er beregnet nedbetalt på halve tiden i forhold til budskjettet ( Ja det er faktisk vi som bor her som betaler det prosjektet!!!).

Og fantastisk forenkling av hverdagen for tusner av pendlere, transportarbeidere, og naturligvis vanlige reisende.
Så om dette er en del av klagereglen din MrLysto, er det på tide å oppdatere litt...

MrLysto
29-04-04, 00:43
Tenkte mer på de stedene der det ikke er nok trafikk til at det har vært vurdert betaling engang jeg. Steder som er bruker-betalt går jo ikke av statskassa.

Men dere har hvertfall fått et prosjekt som skal nedbetales og ferdig med det. Her borte så går pengene rett i sluket istedet. Når prosjektene er betalt ned forlengst så står bommen der fortsatt. Politikerne finner jo alltids andre ting de vil bruke penger på.

anonym
29-04-04, 08:35
JA TIL RØYKELOVEN!

WOOHOOOOOOOO!

Galemaja
29-04-04, 13:04
Endelig kan man gå på kafè uten å bli gasset ihjel. Dessuten får man sitteplass, for røkerne må stå ute. :ondtglis:

Roc
29-04-04, 16:55
Begynn med snus istedet.

Roc
29-04-04, 16:58
I USA så er de på kanten til fanatiske med røykeloven. De fleste utesteder har
total forbud mot røyking, det samme gjelder for resturanter.

Røyking på jobben må skje utendørs på egnet område som er tildelt av bedriften.
Området er langt unna innganger til bygget slik at røyk ikke siver inn, eller at
folk som passerer blir utsatt for det.

Sorepheus
29-04-04, 16:59
JA TIL RØYKELOVEN!

WOOHOOOOOOOO!

:dunkhode:

MrLysto
29-04-04, 18:21
Noen som vet hvor de illegale barene kommer til å ligge?
De der man kan røyke og drikke til kl 6 om morgenen.

Roc
29-04-04, 18:29
Det finnes ikke barer hvor du kan ha det moro i Norge. Det er forbudt.
Klokka 22.00 skal du være i seng uten promille og røykstank, klar for
en ny dag på fabrikken.

Sorepheus
29-04-04, 18:38
:nemlig:

Galemaja
29-04-04, 20:04
Ja, det er nok slitsomt for dere å ikke få lov til å skade menneskene rundt dere. :blæ:

Zelda
29-04-04, 20:11
Jeg synes det er greit at det ikke skal være rykteppe på utestedene, men mener de burde heller ha laget skikkelig røykeavlukke med god utlufting. Mange røykere røyker kun til fest. Jeg må ærlig innrømme at jeg ser svart på å gå ut på byen og feste, uten å kunne ta meg en røyk. Ikke at jeg fester så ofte, men lell... :deppa:

Sorepheus
29-04-04, 20:46
Ja, det er nok slitsomt for dere å ikke få lov til å skade menneskene rundt dere. :blæ:

Pøh hvis du virkelig mente det der hadde du sluttet å bruke bil, strøm, metallvarer, alle elektronikk, vaskemidler etc. blabla ..

Galemaja
29-04-04, 20:49
Ikke mange ting som er så direkte skadelig, unødvendig og ubehagelig som passiv røyking.

Gasse
29-04-04, 22:21
Jeg forstår prinsippet med hvorfor de skal måle hvor langt man kjører, pga da betaler alle sin del av kaka, etter hvor mye de bruker veiene. Men det er jo rimelig storebror-opplegg ja. Det kommer jo aldri til å bli vedtatt likevel.

Røyke er farlig, det har vi skjønt, men jeg tror ikke flere kommer til å slutte pga den nye røykeloven, tror heller det blir motsatt jeg.

Galemaja
29-04-04, 22:29
Vi har hatt en diskusjon om familien til avataren din før du kom. :knegg: