PDA

Se full versjon : Ikke gå på butikken når du er sulten!

nette
07-05-04, 17:24
Kom nettopp fra besøk hos faren min, og jeg og Julie skulle bare innom Rimi for å ha "noe". Kom inn i butikken, det første som møter meg er ferdiglagde middager. Kjekt, tenker jeg, så slipper jeg å lage det når jeg kommer hjem. Egentlig hadde jeg planlagt å lage pølser og spaghetti, etter ønske fra datteren min.
Men så ser jeg disse ferdiglagde middagene (ikke fra Fjordland, men fra et firma som heter Slåtto).
Det er roastbiff med potetsalat og grønnsaker, omelett med bacon, svinestek, kjøttkaker med kålstuing og poteter, spaghetti med ostesaus, kyllingfilet osv.
Sulten som jeg er, ender det med at jeg tar 2 av middagene med meg; en til meg og en til Julie.
Så kommer vi forbi ferdiglagde baguetter...mmm...
Tar med meg en slik også, og grillet kylling..tilslutt kommer jeg endelig på: åja, vi skulle jo ha pølser og spaghetti! Pølser blir kjøpt, det samme med spaghetti. Så kommer jeg forbi ølen. Tar med meg en 6 pakning.
Julie maser om godterier, og jeg er svak og sier ja. Melk trenger vo også, samt brød.
400 spenn tilsammen!
Og jeg skulle jo bare ha pølser, spaghetti, melk og brød.
Mitt råd blir da:
Ikke gå på butikken når du er sulten!

Bellis
07-05-04, 17:54
Det er ett godt råd, nette. Det hender ofte at sjokolade osv. ender i vognen hvis jeg er sulten når jeg handler. Og det er fy fy varer.

HILDE
07-05-04, 18:33
En pakke sukker koster ofte femhundre her i gården.

Macumba
07-05-04, 19:13
Gå ei heller i butikken når du er i bakrus.
Jeg kommer da hjem med over 10 liter drikke og 6 iste-poser.

Base
08-05-04, 11:26
Nå har jeg vært så blakk at det var ekko i kjøleskapet. Fikk 3000 spenn jeg ærlig talt ikke hadde ventet så jentungen og jeg handlet mens kona var på jobb i går. 1500 kroner i dagligvarer gikk fort oppi kurven gitt! :skrape:

Greit at det var tomt hjemme, men jeg trengte vel kanskje ikke å kjøpe øl, sjokomelk, ytrefilet av kalv, ukeblad, bacon, is, litt mere øl siden det andre jeg hadde tatt ikke var kaldt...... Ja, man blir lett revet med må vite.

Ling
08-05-04, 11:35
:knegg:

nette
08-05-04, 12:47
Nå har jeg vært så blakk at det var ekko i kjøleskapet. Fikk 3000 spenn jeg ærlig talt ikke hadde ventet så jentungen og jeg handlet mens kona var på jobb i går. 1500 kroner i dagligvarer gikk fort oppi kurven gitt! :skrape:

Greit at det var tomt hjemme, men jeg trengte vel kanskje ikke å kjøpe øl, sjokomelk, ytrefilet av kalv, ukeblad, bacon, is, litt mere øl siden det andre jeg hadde tatt ikke var kaldt...... Ja, man blir lett revet med må vite.

Kjenner meg så godt igjen. Når man får "uventede" penger, er det fort å bruke de på totalt meningsløse ting som man absolutt ikke hadde tenkt eller behøvd å bruke de på.
Du kan jo trøste deg med at det du hadde oppi kurven var ting du synes var gode, der og da, og at du hadde glede av de noen timer (og dager) senere.
:mrgreen:

Sorepheus
08-05-04, 14:11
Handleliste etter hvordan hyllene er lagt opp er greia ...

HILDE
09-05-04, 21:25
Sjokomelk er da en nødvendighet.

Svampe
09-05-04, 23:54
Bacon er jo snabla godt og...

Mr.Man
10-05-04, 01:56
Gå ei heller i butikken når du er i bakrus.
Jeg kommer da hjem med over 10 liter drikke og 6 iste-poser.
Kjenner meg igjen i den. Kommer ofte tilbake med nesten bare drikke når jeg egentlig skulle kjøpe mat.

Araregiel
15-05-04, 13:54
Ekke no i butikken jeg kan føle meg sulten på, bare punglukta boksemat igjen. :overlegen:

nette
15-05-04, 15:58
Jeg var nede på den lokale Rema butikken, og de hadde faktisk fått masse kjøtt fra Nordfjord kjøtt og ost fra synnøve Finden. Så jeg handlet masse godsaker.

spindis
15-05-04, 17:05
Jeg fikk fem pakker med strimlet marinert kyllingkjøtt i dag. Pga de gikk ut på dato i går. :fornøyd:

nette
15-05-04, 17:27
:kvalm:
Jeg kjøper aldri for gammelt kjøtt!

spindis
15-05-04, 18:06
En dag har ingenting og si. Stapper det rett i frysern, da er det så godt som nytt når en tar det fram.

nette
15-05-04, 18:11
:spyr:

Araregiel
15-05-04, 18:48
Kanskje det begynner å vokse sopp ut av kjeften din!

spindis
15-05-04, 19:18
:roll:

gyrken
15-05-04, 22:34
En dag har ingenting og si. Stapper det rett i frysern, da er det så godt som nytt når en tar det fram.

Jeg ville heller stekt og brukt det med en gang fremfor å fryse det.

Mvh heimkunnskapslæreren

spindis
15-05-04, 22:52

Jeg ville heller stekt og brukt det med en gang fremfor å fryse det.

Mvh heimkunnskapslæreren

Jammen jeg kan jo ikke spise wok til morgen, frokost og kvelds i ei uke heller da?