Se full versjon : Er musikk aldersbegrenset?
Det er en kjent sak at vi alle har ulik musikksmak.
Allikevel er dog enkelte musikksjangre forbundet med alder. Det være seg at klassisk musikk ofte er forbundet med noe "voksne" hører på, trance er ungdomsmusikk og pop og rock er noe alle hører på. Selv om 80 talls musikk er for "gamlinger" som meg, 70 talls musikk for enda gamlere osv.
Jeg sier ikke at det er slik, men har en oppfatning av at det er dette som er vanlig. Selv liker jeg trance, så jeg er isåfall unormal.
:knegg:
Jeg liker samme musikk som min mor, samme musikk som meg selv, samme musikk som mange, uavhengig av alder. :snill:
Jeg liker nesten all slags musikk.
Min datter satt å hørte på mye klassisk frem til hun var ca 8 år, da ble det mer av det de i klassen hørte på..
Tror ikke det har noe med alder å gjøre nei.
Smaken er som baken, alle er forskjellige. :knegg:
Er vel mer slik at man blir påvirket av andre også.
Hører på mye forskjellig musikk..
Jeg tror definetivt 8 åringer har større utbytte av rose helikopter, kaptein sabeltann, og hakke bakke skogen en det jeg har.
Kan du ikke kaptein snabelmann-sangen du da?
Nope, hører skjelden mer enn de to første linjene før jeg skrur av.
Kaptein Sabeltann, er en farlig mann
Når jeg leste denne overskriften tenkte jeg som så: "Hum .. hadde ikke forundra meg om Høybråten har kommet med et sånt forslag" ...
Sexy Sadie
13-05-04, 22:45
Jeg kan høre på all musikk, men det er ikke all musikk jeg kjøper for å si det sånn.
Er svoren til metal fordi det gir meg sånn energi.
Jeg liker mye musikk nå som jeg også likte som 10-åring.
Digresjon: Hunder er visst glad i forskjellig typer musikk og ... almstaten på kontoret digga rap .. har hørt at katter er glad i klassisk ..
Katter er svært lite musikalske.
Kuer er såvidt jeg vet de mest musikalske dyrene.
Sexy Sadie
22-05-04, 00:48
All den tid jeg jobbet som fjøsrøkter, så melket kyrne best til Mozart.
Jeg tror nok det kan ha litt med alder å gjøre. For hvor mange 14-åringer i dag har hørt om Skid Row? Eller LA Guns?
Tja... nå skal det vel kanskje sies at jeg ble litt preget av en heavy metalfrelst eldre bror, og det har nok satt sine spor.
Liker helst den gode gamle punk/rock/metalmusikken. Alt fra Alice Cooper og Guns'n'Roses til Quireboys, Quiet Riot, LA Guns og Sex Pistols.
Datteren min på 5 år liker Dum Dum Boys (kan nesten hele teksten på Splitter Pine)
og her om dagen insisterte hun på å høre Gartnerlosjen. :skeptisk:
Mulig hun har blitt litt preget hun også, men jeg skal ikke klage så lenge jeg slipper Britney Spears og Rosa Helikopter. :mrgreen:
Jeg satt med datteren min på fanget i stad og måtte sette på noe musikk for å roe henne litt. Etter et mareritt ville hun altså høre på Demon Hunter siden det var det pappa likte. Nå sover hun som en baby!
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.