Se full versjon : Se hva vi fant i dag
Vi holder på å bygge ut huset og i den forbindelse holder vi på å rive verveggen på den ene siden som ikke er isolert.
Under noen takbord ved den ene veggen fant vi dette:
Jeven hårrå det var jammen meg digert.
Vi holder på å bygge ut huset...
Fortell! Vurderer også det. Budsjett? Hva bygger dere ut?
magnus: Vi hadde en garage som var i tillegg til huset. Denne har vi revet og bygd opp, pluss satt på en etasje over den.
Det kommer til å bli en tilleggstue/tv-rom, i andre blir det bad og et soverom ekstra.
+pluss vi kommer til å restaurere en del i den gamle delen.
Bare utbygget kommer på ca 250 000,- og da er det ikke noe innvendig som er gjort. Kun selve utbygget.
Har en plan om å prøve å holde oss til max 500 000, men vi får se.
Kjøkken og bad er jo de dyreste rommene. Men da vi har tømrere i familien så får vi til å gjøre mye selv. Unntatt utbygget som vi har hatt et firma til å sette opp.
Fyttigrisen... Har lyst til å bygge ut som sagt. I kjelleren er det hybel, så en evt. utvidelse av kjellerdelen vil jo resultere i økte leieinntekter. Men vi trenger et gjesterom, samt nytt kjøkken og større bad. Shit...koster sånn skjorta.
Såle og grunnmur må jeg vel ta selv, samt det elektriske. Det er jo penger å spare her, men uansett blir det utrolig kostbart. Hvis du sier at bare utbygget koster 250', ja da vil dette her og koste. Hmm....
Kvaks, er det det samme som veps? Jeg bodde en gang i et lite hus hvor hver gang vi dunket i veggen så summet det noe voldsomt. Til slutt fant vi ut at vepsebolet var på loftet, og det var på samme størrelse som det på bildet.
Radar, skinndress, helhjelm og skjerf tok knekken på spetakkelet.
Kostet 25 kroner.
Eller en kan vente til vinteren ... :knegg:
Var det ikke veps i det? Gammelt bol?
Vi hadde et i boden i fjor. Praktisk, så slapp vi å skaffe hengelås.
Vepsbordet var forlatt ja. Kvaks er nok trøndersk og er det samme som veps.
Magnus: Grunnmuren var jo allerede der pga garagen, så det slapp vi å gjøre noe med.
Vi må ha nytt bad, klosett, kjøkken og en del annet innvendig oppussing, så alt i alt med snekkere, nytt tak på hele huset og masse dugnad, så blir det dyrt.
Vi kommer ikke til å velge dyreste innen kjøkken og bad, og skal prøve å gjøre noe selv.
I kjelleren er det for lav takhøyde at det lønner seg å gjøre noe, så det ble med utbygget.
Merker at det skal bli godt med bedre plass når vi nå er fem stk, som bor her.
Det vepsebolet var stort.
Det koster altfor mye å bygge om og pusse opp. Håper dere blir fornøyd og ikke for blakke når dere er ferdig.
Nei da, blakke blir vi ikke. Vi kjøpte huset billig av mine svigerforeldre så da kan vi gjøre dette. Og spesielt fordi det ligger midt i sentrum så lønner det seg å sette det ordentlig i stand.
Skal bli godt å få større plass. Ikke bare får vår egen del men ungenes del også.
Det høres bra ut.
Er det mulig å se noen før og etter bilder eller ?
Det høres bra ut.
Er det mulig å se noen før og etter bilder eller ?
Joda, det er mulig. Vi er jo ikke ferdig enda da, men er er noen bilder.
Sexy Sadie
07-06-04, 19:40
det der blir tøft.
Takk for det.
Huset blir veldig bra det. Får revet noen vegger og få litt åpne løsninger inn også, så blir det knallbra.
Gleder meg spesielt til å få skikkelig kjøkken og bad.
:opptommel: Det blir en del forandringer.
Skjønner godt at du gleder deg ja.
Ser frem til løpende oppdatering med bilder. :D
Ser ut til å bli veldig bra!
Ville malt om huset ... men smaken er som baken ..
Seff, tenkte jo når en først skulle male påbygget, så er det jo like greit å ta resten ... men en kan jo bruke dødtiden på å sandblåse / skrape ...
BTW: skulle en dømme etter aftenposten, er det vel det bolet neppe noe å skryte av: http://www.aftenposten.no/nyheter/dustoreverden/article806230.ece
Alt som man er nødt å bruke to hender på er stort, uten at man er nødt å ha rekord alltid..
Den der kunne misforstås... :skrape:
Så fint det blir, merete. Du må legge ut bilder når det blir ferdig. Det må være kjekt å få større plass. Selv mangler jeg ett soverom i huset mitt. :deppa:
Magnus; da jeg pusset opp badet mitt kom det på 200 000 kr. Veldig billig. :snill:
Og da har jeg ikke gullkraner engang. :knegg:
Bellis... Jeg har ikke mangel på soverom :ondtglis:
:blæ: :blæ: :blæ:
:dunkhode: :dunkhode: :dunkhode:
Magnus; da jeg pusset opp badet mitt kom det på 200 000 kr. Veldig billig. :snill:
:redd:
Bilde? :D
:redd:
Bilde? :D
Det er ikke noe spesielt med badet mitt. Men vi måtte gjøre alt på nytt.
Vi doblet størrelesen 6 til 12 kvmfra La nye rør til vann og kloak. Vi måtte isolere, legge nytt tak. Sette opp ny vegg. Det ble fliser, dusjkabinett og innebygd boblebad. 2 meter lang innredning og plass til vaskemaskin. Og enda er det plenty av gulvplass. Det som gjorde badet dyrt var at vi leide fagfolk til alt. Vi turte ikke gjøre noe selv pga. alle lover og regler. Redd for å ikke få noe igjen på forsikring om noe skulle gå galt.
Nå venter jeg bare på oppussingslysten igjen. Skulle ha malt panelet på badet i en lysere farge. Og kanskje innredningen. Men så legge ikke lysten er her, må jeg bare vente. :deppa:
Det badet er knall fint...
Bilde av det? Har et med Bella naken i boblebadet, er det greit eller??
da jeg pusset opp badet mitt kom det på 200 000 kr. Veldig billig. :snill:
Hvorfor i all verden bruke 200 K på et bad og ikke legge på de siste 2-10 K for gullkraner og luksus?
da jeg pusset opp badet mitt kom det på 200 000 kr. Veldig billig. :snill:
Hvorfor i all verden bruke 200 K på et bad og ikke legge på de siste 2-10 K for gullkraner og luksus?
Penger er jo en avgjørende faktor. Hadde jeg fått solgt rumpa til gubben til en god pris, hadde nok badet fått gullkraner og luksus.. :knegg:
Ville heller betalt for å slippe fiserumpa hans.. :skrape:
Må kjøpe bio-mikstur vet du, sånn som gir mer bakterier i maven ... mange som lider av luft pga. antibiotika ...
Det badet er knall fint...
Bilde av det? Har et med Bella naken i boblebadet, er det greit eller??
Ja! Det duger! Kom med det! :D
:skremt:
Når har du vært flue på veggen, Leini?.
:skremt:
Når har du vært flue på veggen, Leini?.
Hvem har sagt JEG har tatt bildet?? :snill:
Nå Merete, hvordan går det med huset? :)
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.