Se full versjon : Lyd overalt!
Jeg liker å høre på musikk når jeg surfer. Fine musikken... Men den blir hele tiden ødelagt av reklamer med lyd! Før kunne jeg bare unngå å touche reklamene med musepekeren, men nå har det kommet sånne ekle som lager lyd samma faen. Frustrasjonen nådde nye høyder da et kamera tok bilde i ett sett på itavisen.no.
Og samme med spillene i spillehallen. Har ikke prøvd alle, men noen går det iallfall ikke an å skru av lyd/musikk på. Og alt ødelegger fine musikken min!
Så: er det noen mulighet til å skru av lyd i selve nettleseren? Slik at _all_ lyd fra nettsider forsvinner? Har ikke funnet noe valg for det, jeg. Bruker Opera 7.50.
En av grunnene til at jeg plugget ut høytalerne og bruker headset. Trenger jeg å høre trekker jeg det voer øra, ellers ligger det på bordet. PC'er skal si minst mulig så fremt jeg ikke spiller eller hører på MP3 filer.
Men headset hjelper jo ikke. Lyden er der like forbanna.
Skru ned lyden og bruk riktig type headsett. Den typen jeg har gir svært lite lyd utenfor headsettet. Jeg må ha det på for å høre lyden. De fleste spiller for høyt og/eller har en type headsett som sender lyden ut til alle kanter. Jfr walkman/diskman/minidisk/whatefuckever folk hører på på bussen/t-banen/drosjekøen whatfuckever som underholder absolutt alle i nærheten.
:dulte: mp3, hu spiller mp3'er ... forøvrig er jeg eier av to slike headset, skikkelig alien-ware-klokker .. :)
BeltePenis
08-06-04, 23:10
Kom til å tenke på en artig liten selvopplevd historie som fant sted for et par år siden... Undertegnede laget en bannerkampanje for et av våre eminente fergerederier (danskebåten) som skulle spille av lyd og starte en animasjon når man beveget muspekeren over bannerene. Bannerene var i 5 forskjellige format og lå ute på Nettavisen, SOL, VG og Dagbladet sine sider.
Under produksjonen hadde undertegnede litt problemer med lydkortet sitt. Dette resulterte i at det ble VELDIG høy lyd i bannerene. De som godkjente bannerne før vi la dem ut hadde ikke tenkt over det, men bare dempet lyden på sine maskiner.
Resultatet var masse klager like etter lansering og, om jeg ikke husker helt feil, 15-20 henvendelser hvor klagerne mente deres høytalere var blitt sprengt på grunn av bannerene... Det var også mange som klagde over at de hadde blitt skikkelig skræmt!
Det må også nevnes at lyden bl a var et båthorn som tutet HØYT, og dette kom nok ganske brått på mange... Etter dette ble det ikke fler produksjoner av bannere med lyd for BP... :-)
For det første: BeltePenis, du er EVIL! *grøsse* Godt du ikke holder på med sånt lengre :opptommel:
For det andre: Wonderdong har litt rett, ja. Mp3... jeg spiller mp3'er. Om fine musikken min kommer fra høyttalere eller alien-headset spiller liksom liten rolle.
Så jeg prøvde med disable plugins, og det funket nesten. Lyden forsvant, men det gjorde masse annet også. :dunkhode:
Løsningen: Sette på radio eller cd, så ordner det seg. Ikke verre enn det.
Kan du ikke bare skru av lyd på websider?
IE -> tools -> internet options -> advanced -> multimedia ..
Eller installere reklamefjerner :-)
Er jo ikke bare reklamen som er problemet, lyd på teite onlinespill plager også.
Skulle gjerne skrudd av lyd på websider, jf. mitt spørsmål i første innlegg, der jeg også sier at jeg bruker Opera.
Men som sagt, jeg gidder ikke å stresse mer med det.
:sjokk: Så det var du BeltePenis som skremmte meg.
Jeg husker den der reklamen, følelsen sitter fortsatt i ryggmargen etter den tåkeluren.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.