Se full versjon : President Reagen har ridd inn i solnedgangen..
Ved Reagen bibloteket i California kan man legge inn en siste hilsen til den store leder i kondolanse protokollen:
https://www.ronaldreaganmemorial.com/condolence_book.asp
Mer info på:
http://www.venneravamerika.no
Fritz sørger over at Ronald har gått bort, men gleder seg over at Presiden Bush jr. følger i hans fotspor!
Endelig er verden kvitt en siklende idiot!
Sexy Sadie
08-06-04, 23:22
Fritz, jeg er nesten skuffet over deg.
Endelig er verden kvitt en siklende idiot!
Din dype forståelse og viten overbeviser igjen!
Men noe har du rett i. Sansynligvis siklet han mye mot slutten, mennesker med Alzheimer gjør det. Og sykdommen gjør en ikke akkurat klokere heller. Selv en på ditt nivå burde vel vite det.
Han fikk sikkert mer vett med den sykdommen enn det han hadde før! :lol:
Reagen var en god mann, selv om jeg ikke helt greier å bestemme meg om han var best som skuespiller, eller president.
Sexy Sadie
09-06-04, 10:52
Jeg hadde liksom aldrig sansen for ham.
Hvis dere leser Kronikken/Nekrologen som Gorbie skrev så går det klart fram at han var mye mer åpen for fred enn f.eks Dubya er. Ellers hadde ikke Glasnost fungert så bra som det gjorde.
Reagan var vel som folk flest. Litt smart, litt dum. Men han hadde en god del dyktige folk rundt seg som han visste å utnytte. I den siste perioden han var president så var heller eikke helsa hans på topp. Det hadde nok tatt på det å bli skutt og nært drept.
På mange måter tror jeg både USA og verden hadde godt av Reagan i den sammenheng at han var en medvirkende grad til å få slutt på den kalde krigen.
Å bli ferdig med den kalde krigen var glimmrende. :D
Jepp. Og ikke minst kan man takke Gorbatsjov for dette.
Men jeg tror at Reagan var en god og ganske ærlig mann på bunnen, noe jeg ikke får meg til å si om Junior.
Fritz: Hva tror du om filmen Fahrenheit 9/11 og hvordan den kommer til å bli?
En kan si mye rart om Ronald Reagon, at han sløste bort de føderale myndighetenes pengebinge, men samtidig skal vi ikke glemme at han var en av de få amerikanske presidentene som ikke startet en krig. Uten Ronald sitt mot ville og den kalde krigen ha fortsatt. Atomvåpennedrustningsprogrammene som ble undertegnet var en milepel i verdenshistorien. En mann som overlevde assisasjonsforsøk, men likevel presset seg videre til å møte Garbatsjov på tomannshånd.
Fritz: Hva tror du om filmen Fahrenheit 9/11 og hvordan den kommer til å bli?
Er ikke noen stor fan av Moore uavhengig av akkurat denne filmen. Det er lett å øse ut med søppel i en retning uten å sette ting i sammenheng, eller komme med alternativer. Moores personlige vendetta mot Presiden Bush virker litt søkt.
At Bin Laden familien har økonomiske interesser i Bush relaterte finans/Olje prosjekter er riktig, men Bin Laden familien er nå en av verdens rikeste familier med investeringer i svært mye verden rundt!
Det blir like tullete som å beskylde IBM for å ha vært en støttespiller til Hitlers tredje rike, selv om de riktignok hadde økonomiske interesser i Tyskland på denne tiden!
Nå støtter jeg personlig President Bush. Akkurat som jeg var en ivrig Reagen supporter i sin tid. Det unge Bush mangler, er desverre den karisma hans læremester hadde. Politisk er de derimot svært like.
Og når det gjelder hylekoret mot Irak invasjonen, gjør jeg meg følgende refleksjoner:
- I de vestlige demonstrasjoner mot krig, hvor er Irakerne?
- I de samme demonstrasjoner, hvorfor ble det ikke demonstrert mot Saddams regime eller hans likesinnede?
- Hva er egentlig forskjellen på å invadere og avsette Saddam, og å invadere Europa og avsette Adolf for 60 år siden?
- Var Clintons handelsembargo bedre? Den drepte flere enn det krigen og etterspillet har gjort.
- Skulle man ikke gjort noe?
Hva tror du om filmen Fahrenheit 9/11 og hvordan den kommer til å bli?
Den kommer sikkert til å være lik Moore's stil. Underholdning med politiske undertoner. Måten han setter ting sammen på kan man ikke alltid ta helt seriøst, men de kan være verdifulle som tankevekkere. Jeg likte veldig godt Bowling for Columbine, men den forrige med de streikende synes jeg var direkte kjedelig.
- Hva er egentlig forskjellen på å invadere og avsette Saddam, og å invadere Europa og avsette Adolf for 60 år siden?
Hva er forskjellen på når Hitler invaderte Norge i 1940 og avsatte Kong Haakon og satte inn Quisling?
Hvorfor har USA noen rett til å drepe titusentalls mennesker for å ta rotta på et statsoverhode presidenten har noe personlig mot?
Hvorfor var det så viktig å ta Irak, mens andre land der regimets motstandere kokes levende får millioner av dollar i støtte og listes opp på venne-lista?
Hva er forskjellen på når Hitler invaderte Norge i 1940 og avsatte Kong Haakon og satte inn Quisling?
Jeg tror ikke flertallet av Irakere har så negativt syn på den innsatte regjeringen eller på en demokratiseringsprosess. Problemet ligger litt i å gi en befolkning med stor % analfebetisme stemmerett. De prøvde det konseptet i Pakistan, og det gikk litt shit. Håper de setter visse minstekrav av kunnskaper for å få stemmerett.
Hvorfor har USA noen rett til å drepe titusentalls mennesker for å ta rotta på et statsoverhode presidenten har noe personlig mot?
De hadde ingen rett til det, men den tok de desverre. De burde ha sanket inn litt mer internasjonal støtte først.
Hvorfor var det så viktig å ta Irak, mens andre land der regimets motstandere kokes levende får millioner av dollar i støtte og listes opp på venne-lista?
Har du noen eksempler på denne kokingen og hvilke land det dreier seg om?
Går det ann å koke sæd ? :knegg:
Har du noen eksempler på denne kokingen og hvilke land det dreier seg om?
Uzbekistan
http://www.informationclearinghouse.info/article3943.htm
og
http://www.northstarcompass.org/nsc0307/uzbek.htm
og i for å ha en litt solid kilde og ikke bare rykter på nett: den engelske avisen The Guardian:
http://www.guardian.co.uk/international/story/0,3604,963497,00.html
Singularity
04-07-04, 21:13
Reagan var vel som folk flest. Litt smart, litt dum. Men han hadde en god del dyktige folk rundt seg som han visste å utnytte. (...)Her hadde han er stor fordel fremfor Bush Jr.
Rumsfeld, Wolfowitz & co er ikke akkurat idéelle i så henseende, for å si det svært mildt.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.