Se full versjon : PDA
Når studielånet en gang kommer i slutten av august planlegger jeg å kjøpe en PDA, men hva er best og hvilke kriterier er nødvendige?
kommer veldig an på hva du skal bruke den til.
Personlig så liker jeg Palm, men jeg vet det er mange som foretrekker HP Ipaq siden den har Windows CE (eller hva det nå heter nå for tiden) og derfor er mer likt det de har på PC.
De tre viktigste kriteriene er etter min mening
Leselighet på skjermen
Batteriets levetid (det er utrolig kjedelig å gå tom for strøm når man trenger den mest)
Programmene du trenger/har lyst til å bruke
Hvordan er det med surfing på nett via Bluetooth / WLAN ?
Du burde kikke på Dell Axim og QTEK 2020. Sammenlign prosessor og ram. Mange av de billigste har typisk dårlig prosessor. Det kan være ganske irriterende. Surfing på nett via WLAN er fett, men pass på at du ikke trenger store klumper som du må hekte på for å gjøre dette mulig (ref. noen modeller av IPAQ). Bluetooth har liten rekkevidde (MAX 10 m. i friluft) og egner seg dårlig for akkurat dette. QTEK'en kan surfe via GPRS, da den også er en mobil.
Alle nyere PDA'er har innebygd WLAN? Hardware.no er for en gangs skyld svært lite informativt :(
http://www.itavisen.no/art/1303848.html?PHPSESSID=7d4acfff3af1707ecad66040a49 10cee
Kanskje denne... så kan slipper jeg å traske rundt med en mobiltelefon ... samtidig som man kan surfe grattis i parker og på utesteder etc.
Tja. Ser jo grei ut den. Man har den WLAN?
Får se når den kommer i butikken...
The Cryptic
10-07-04, 14:43
Selv har jeg både en iPAQ 5550 og gikk nylig til innkjøp av en P900. Liker definitivt P900en min fordi den har kombinert GSM/GPRS og Bluetooth, men men den mangler WLAN... :dunkhode: Det har derimot iPAQen, men den mangler til gjengjeld GSM/GPRS. Ikke lett dette her, veldig glad for at jobben betaler for slike forlystelser, for spesielt billig er det ikke.
Jeg støtter forøvrig mistermannens anbefalinger, med unntak av at jeg heller ville valgt en P900 enn en QTEK. Dersom den nye Treo'n klarer faktisk også har innebygget WLAN er det vel bare å slå til tror jeg, skjønt det begynner å bli ganske mange steder hvor WLAN-surfing ikke er gratis lengre... :snufs:
Jeg valgte QTEK fordi den er greiere å ha i lommen. Men det er jo mer telefon enn PDA. Derimot er den en av få telefoner som støtter HTML & har utvidelseskort med unntak av de større PDA-telefonene.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.