Se full versjon : Snart blir det ro i stua
Nå er jeg lei susset fra pcen i hjørnet, forskuddterte litt av feriepengene og bestillte vannkjøling.
Med radiator på pcen skal støyen komme under 20 desibell, og det gleder jeg meg til :D
Pleier du ofte være intim med pcn din? :knegg:
Men si meg; vannkjøling? :forvirret:
Jeg skal fikse den setningen. :knegg:
Hum... det hørtes ut som en god idé, hvor du får kjøpt en slikt system?
http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp
Jeg bestillte komplett system til sdcket A.
Jeg har problem med prossesoren, så vifta går altid på max fart og det bråker vel mye.
Husk at mange glemmer at harddiskene pleier å bråke endel. Spesielt hvis du har 10.000 rpm-disker.
Jeg bestillte vibbrasjonsdemping til harddisken samtidig...
jibz det der var ikke billig, og det er jo mest strømforsyningsvifta som bråker ..
Og ro ble det, faktisk helt rolig i stua.
Ja for faen, faktisk helt forbanna roligt siden strømfosyningen og hovedkortet sluttet å virke. :dunkhode:
Og ro ble det, faktisk helt rolig i stua.
Ja for faen, faktisk helt forbanna roligt siden strømfosyningen og hovedkortet sluttet å virke. :dunkhode:
Sølte du vann? :snill:
Nope, strømforsyningen tok bare helt av, det tror iallefall jeg :skrape: . Fikk 195 v da jeg tok i kabinettet.
:noterer: Overlat datamekking til menn.
Hurra hurra hurra. :lykkelig:
Fått maksina til å funke? Vurderer nytt hovedkort / CPU og strømforsyning. 3.4 GHZ (+1 Ghz) ... men er ikke sikker på om 800FSB er på vei ut og jeg bør vente...
Da jeg endelig skjønnte att jeg burde la en mann ta seg av mekkingen gikk alt meget bedre.
Nå har jeg strømforsyningen opp ned. I taket av strømforsyningen er det hull.
Direkte over der er den eneste viften på pcen, en 12cm vifte montert med radiator på toppen.
Siden butikken var utsolgt for hardisk dempere gikk jeg ned på bokhandelen og kjøpte en pakke vanlige kontorstrikker for 20 kroner.
Det er strippset fast 10 strikker fremme og 10 strikker ved bakre feste til hardisken i en 5 1/4" brønn. Jeg hører så vidt litt knaselyder når jeg laster inn, men ingenting i forhold til tideligere.
Jeg driver nå og stiller inn viftehastigheten, men den er alleredde knappt hørbar med en cpu temratur på 46 grader.
Jeg er så glad, det er fantastisk å være ferdig med susset.
Harddisker kan bli ganske så varme, Tingeling, veit ikke om vanlige gummistrikker er en god idé ... ville heller ha satsa på å skru fast diskene i chasyen (metalldelen) ekstra hardt, eventuelt funnet nye skruer om de gamle slingrer for mye.
Jeg kjenner ei som har hatt det lenge.
Oki, men ikke skyld på meg om maskina de tar fyr .. er mange som lever med brannfarlige ledninger og :nemlig:
Ja, de strikkene er ikke kurante Tingeling. Du bør heller kjøpe deg noe sånt som dette:
http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM2HC1
Da lever harddiskene mye lengre oxo.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.