Se full versjon : Mac og reker
Jeg spiste èn reke 12. juni.
Det var min første.
Jeg åt reker i kveld. Jeg tok først to.
Jeg danderte de først i hjerteform på tallerkenen før jeg badet de i majo og spiste de.
Tygde de gjorde jeg også.
Så pillet Fjonka veldig mange reker for meg.
Jeg la de på loff og spiste de også.
Jeg føler meg litt Elling nå.
Jeg ser for meg at jeg noen foreslår at vi skal gå på café og ta et rekesmørbrød,
og at jeg sier: "Ja, la oss gjøre det!".
Takk for oppmerksomheten.
Jeg synes du er modig E-Mac.
Takk for støtten, Tingeling.
Ano: :sint:
Hvordan går det med blåskjell da, Mac?
Du er en vågal innovatør Mac. Dersom du starter med rekeplaster klarer du til slutt en hel tallerken fiskesuppe.
Jeg liker fiskesuppe.
Jeg liker veldig mye sjømat.
Jeg liker IKKE blåskjell. Det har jeg prøvd flere ganger.
Kamskjell?
Krabbe?
Kreps?
Jeg elsker kamskjell. Krabbe og kreps har jeg ikke begitt meg så mye ut på.
Jeg har nok gått glipp av mye.
Prøv krabbeklør til å begynne med. Utsøkt! Spesielt kingcrab-klør. Men jeg skjønner ikke hva folk ser i den majonesen. Sitron passer bra på.
Du og din kone inviterer. Jeg kommer.
Jeg føler at jeg inviterte meg selv egentlig.
Jeg skal se om de tar et hint eller om de velger å overse det.
Dette her lover veldig bra Macumba! Det er med reker som med all mat. Man må bli vant til det, lære seg å like det. Fortsett sånn!
Prøv krabbeklør til å begynne med. Utsøkt! Spesielt kingcrab-klør. Men jeg skjønner ikke hva folk ser i den majonesen. Sitron passer bra på.
Krabbeklør er absolutt det man må begynne med. Majones er noe dritt.
Jeg fikk så lyst på cingcrabklør av dette pratet et jeg faktisk kjøpte det på Smartclub i dag. Det pleier å være sinnsykt dyrt, men i dag var det grei pris på de.
Kom over i kveld, så skal du få ei klo. :kul:
Du og din kone inviterer. Jeg kommer.
Kom!
Kom over i kveld, så skal du få ei klo. :kul:
Feiginger som inviterer når jeg er i Son. :snurt:
Jeg var på båttur, hadde gode samtaler, drakk vin og pisset over rekka.
Etterpå grillet vi på veranda med kveldssol mens vi drakk mer vin og hadde flere gode samtaler.
Så leste jeg litt på sengen før jeg sovnet som en sten og sov så lenge jeg ville.
Vertinnen banket på døren og opplyste at frokost var servert i samme sekund som jeg leste ferdig siste setning i en Varg Veum-bok.
Frokost ble fortært, vi satt tilbords i flere timer og skravlet.
Så dro vi hjem.
Kort fortalt, liksom.
Jeg savner sommer-Son litt.
Reker, havets innsekter ... :ondtglis:
The Cryptic
25-07-04, 22:32
:knegg: Rent bortsett fra at reker smaker så meget bedre enn fluer da :nemlig:
Spist mange fluer i ditt liv? :mrgreen:
The Cryptic
25-07-04, 22:41
Nah, er vel mest en antagelse jeg har
The Cryptic
25-07-04, 23:09
For å, forhåpentligvis, gjøre deg litt mindre skuffet, kan jeg informere om at jeg har spist én engang. Det skjedde da jeg var russ, og jeg var nok en aldeles liten smule beruset. For å være helt korrekt var det faktisk en flue og en mygg som ble inntatt sammen med et bittelite kjøkkenglass med Vodka, så jeg fikk ikke noe stort inntrykk av smaken. I de senere årene har jeg dog vært ganske glad for akkurat det
Vi har vel alle spist våres del av fluer under sykkelturer :nemlig:
Noen som har prøvd albueskjell? Tror det er det de heter, de kjegleformede som sitter sinnsykt fast på steinene i fjæra, særlig på svabergene.. De er veldig gode, og så har de en fast og fin konsistens, ikke sånn sleip og glatt sneglemajonesgørr. Nesten som god gummi. Kokte dem i gryta da vi var små. :stolt:
Haha! Har jeg ikke prøvd. Mulig det er pga at jeg er mann..Men da går jeg ut i fra at du tar ut det sugegreiene som er inni først....Eller..? :kul:
Jeg vil regne med det.
MEn albueskjell forebygger såre brystvorter når man ammer.
Igjen noe jeg ikke har prøvd (muligens pga at jeg er mann..) Men når du sier det så slår det meg at det har jeg hørt.
Har du virkelig ikke ammet? :knegg:
Jo, men ikke på meg selv.. :kul:
TMI? (Teodor Må Innsmøres)? Hva er det for noe tull? Smøres inn i hva? Og det er helt sant, da jeg var liten og ammet var det faktisk på noen helt andre, tro det eller ei..Smøres inn i...Østersaus? Hva er det du snakker om? :sjokk:
Bull.
Man ammer ikke på andre, da dier man.
Nei, vet du hva, dier er sånt som dyr gjør. "Han ammet til han var fem år.." Men hva var TMI da? Og uansett, albueskjell er godt. I dag har vi hatt nudler med kjøtt og grønnsaker. Og i kveld skal jeg spille golf på tv-spill med søsteren min. Vet du forresten hvorfor de sier "Bullshit"? Det var i fra India når de var svært pripne på vaskehjelpen og fant litt småpirk som de klagde på, så ble det understreket med å referes til som "Bullshit". Har jeg hørt. Men det visste du sikkert.
Noen som har smakt sjøpølse? :sjokk: Det ser virkelig kleint ut...
Haha! Jeg tok feil! Die kan brukes om både å få og gi bryst, mens amme er å gi bryst. Du er bra!
TMI= too much information
Og jeg vet en hel masse. :knegg:
Sexy Sadie
06-08-04, 23:41
Reker er deilige, loff, sitron og majones. Det drikkes hvitvin til naturligvis.
Jo, men ikke på meg selv.. :kul:
:lol:
Hum... så søndag kveld et insekt som jeg aldri har sett før hjemme hos en kompis ... Det var knall rødt, hadde to tykke lårbein og kun to bein og fire par vinger, ganske digert og...
Sorry, Gongen. Jeg visste jeg skulle ha hilst!
Humtiham .. ja blir nok neste generasjon glupinger det :knegg:, når vi mennesker 1. har flytta ut i space eller 2. utrydda oss selv ... var litt full ja...
Kunne umulig ha vært deg, for den var ganske hissig av seg, skjønt den roa seg litt med tobakksrøyk ... :snill: Vi slapp henne ut ...
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.