PDA

Se full versjon : Når religion får farlig innflytelse

Starwolf
10-08-04, 10:23
http://www.dagsavisen.no/debatt/article1203071.ece

Jeg sier ikke mer....

Sexy Sadie
10-08-04, 13:37
Hvordan blir man "bakmann" i en sådan sekt?
Jeg vil tjene penger uten å bli totalt kriminell.

Starwolf
10-08-04, 14:41
Den oppskriften holder jeg for meg selv =0)
Men du kan sikkert bli yppersteprestinne i min sekt (etter min Mocadourada).
Jeg er nå i ferd med å gjennoppdage gammel visdom som har gått tapt. Det blir kanalisert til meg via en ånd som skal bli født om 3 millioner år.

Som medlem i denne nye religionen vil man få uante og mektige krefter (etter å ha gått visse kurs) som å gjette siste ukes lottorekke, forutsi fortiden, kontakt med fremtidige fødte mennesker (som nå lever som ånder), unngå kjedelige ting som popups, spam og svigerforeldre via rockemeditasjon mm.

Husk alt dette kan man bare få i min nye religion. Det finnes ingen andre. Alle andre er falske og prøver å loppe dere for alle penger.

PS: donasjoner tas gjerne imot

Zelda
10-08-04, 14:53
:ler:
Hørtes forsåvidt bra ut.. Er grunker greit nok? :snill:

Starwolf
10-08-04, 14:56
Jeg tar helst Dollar :kul:

Sexy Sadie
10-08-04, 16:56
Du er avslørt, pengegriske snylter.

Starwolf
10-08-04, 17:13
:sjokk: Pengegrisk? Moi?

Nå er jeg dypt vonbroten og såret. Pengene skal så klart gå til fiansiering av studietilbud, studiesteder, tempel med innkvartering til alle sektmedlemmer.

MrLysto
10-08-04, 17:41
Og for å bevise at det ikke skal sløses med penger må de kvinnelige sektmedlemmene gå helt uten klær....

Sorepheus
10-08-04, 17:52
Scientologene er skumle saker, de spiller på folks overtro blandet med pseudovitenskap og napper absolutt alt du har av penger gjennom grundig researcha pseudo-psykologiske tester .. folk blir ikke bare nutcases av sekten og fattige (de er svært behjelpelige med å få folk til å ta opp lån / pantsette for å betale for kursene)... hørte litt inside informasjon, folk som ikke tør tørke seg i rumpa fordi de mener disse sjelene til Xenu befinner seg på toalettpapiret ... Scientologene har og en Kode 5 eller noe slikt, som tillater likvidering av folk som motarbeider dem .. Heftige salgstriks og, f.eks. Tom Cruise er en scientolog og mange andre holleywood stjerner ble med på bølgen ... poenget er at de behandler kjendisene diagonalt motsatt av de som blir loppa for penger.

MrLysto
10-08-04, 17:59
Men med så mye kreativitet som det er her så burde da vi klare å lage en verre religion? Med bedre avkastning!

Vi må bare finne et bra navn.

Sorepheus
10-08-04, 18:05
:intrigsert: hva du mener denne religionen burde inneholde? Free Love, sex før og etter ekteskapet, ekte vitenskap, pleasure and no pain? Oj... hum, det er jo alt realitetene da :kul:

MrLysto
10-08-04, 18:12
Altså. Poenget er jo mest mulig til de på toppen.... ikke at de underst skal ha det mere enn littegran bedre enn i de andre sektene.

Vi trenger foreksempel omvendt tiende (90% til kirken 10% til deg selv), droit de signeur for alle på høyprest-nivå, hellige sportsbiler (hører du ikke hvor hellig det magiske ordet lamborghini høres ut?), sex, drugs, rock'n'roll, yppige blondiner, håndspåleggelse, dirty tricks avdeling som får kgb til å blekne, utpressing av politikere, MANGE helligdager, tempel med røykerom og alle rettigheter, tempelslavinner, kjendiser, nevnte jeg babes?, avlatsbrev, +++

Sorepheus
10-08-04, 18:26
Et utested med andre ord :Knegg:

Sexy Sadie
10-08-04, 18:55
Drømmen min er å drive utested, med viprom.

MrLysto
11-08-04, 00:05
Kanskje det er måten å omgå røykeloven?

Burde være penger i det da :lettet:

Sorepheus
11-08-04, 00:07
Sa jeg alt på første nettkafetreff det, åpne utested :ivrig:

Starwolf
11-08-04, 09:36
Som sektens grunnlegger skal jeg ha førsterett til å initiere alle nye kvinnelige medlemmer.
Lysto kan ta seg av fakturering og inkasso.
Sexy Sadie får ansvar for messelokalene med tilstøtende utdeling (mot kompensasjon) av hellige forfriskninger.
Dongen kan ta seg av innkjøp og vareuttesting til kaffekveldene (bare ikke glem den hellige Jägermeister)

mer kommer...
:kul:

MrLysto
11-08-04, 16:01
Inkasso? Kan jeg banke opp de som ikke betaler :ivrig:

Kan jeg føre opp en hellig inkassobil som utgift?

(noen som vet hvor mye en lakkeringsjobb med "Verdens raskeste og helligste inkasso" koster for en Lamborghini?)

Hmmm tror vi trenger noen brunetter blant blondinene i de hellige sekretøser slik at det er noen som klarer å regne ut hvor mye idiotene .... ehh jeg mener de nyfrelste på vei mot hellig opplysthet ... skylder

Sorepheus
11-08-04, 16:47
Tror ikke jeg vil være med i denne sekten :nei:

Sorepheus
11-08-04, 16:48
(sekter generelt), men en fest kan man ha :full:

Starwolf
11-08-04, 17:18
Jaja, der har vi en posisjon som enda er åpen. Noen som vil a første klasse inn i frelsen?

Vi har tydligvis minst en vantro blant oss.

Note to self: opprett en kommandogruppe som skal sørge for å pre... sha... lur...rekruttere nye og vanskelige medlemmer.

Og et navn på sekten...
Church of Future Souls Saviours.

Sorepheus
11-08-04, 17:19
:gal:

Sexy Sadie
11-08-04, 17:38
Det var seg et navn, starwolf! :nei:

Sorepheus
11-08-04, 17:46
:ler: ... men seriøst, vi trenger ikke flere subgenius churcher ... :nemlig: Skjønt det meste er bedre enn den norske kirke ... men når en begynner med "innlemming av kvinnelige medlemmer" da :gal: ... skulle dere derimot ønske å spre litt glede og ekte visdom så er det bare å sett seg ned å lage det, men sekter generelt :gal: Utested derimot mye bedre idé ..

Sexy Sadie
11-08-04, 17:48
men når en begynner med "innlemming av kvinnelige medlemmer" da :gal: ... ..

Nå bør du passe kjeften din, di lille flis. :ondtglis:

Sorepheus
11-08-04, 18:40
flis? :ler:

Starwolf
11-08-04, 20:47
Vår sekt komemr til å bli den beste. Bedre alle de andre relgiøse fenomenene her på planeten. Vi tilbyr ikke frelse, men glede og morro. Vi gir kurs i hvordan å ha det morro og hvordan å bli überlykkelig.

Kristendommen har en masse rare lover og regler om hvordan man skal leve og tilbe sin gud/jesus og den dårlige ånden. Men ingen grier jo å leve etter de lover og regler uansett, og de fleste har gått ut på dato. Dermed er man mer eller mindre fordømt. åjo man kan jo krype til korset (pun intended) og be om tilgivelse. Hos oss slipper man å krype og be om tilgivelse fordi man dreit litt på draget. Det som har skjedd har skjedd og ferdig med det.

Sorepheus
11-08-04, 21:35
Samfunn kaller jeg noe sånt...

Starwolf
11-08-04, 23:39
:dasker:

Sorepheus
12-08-04, 00:11
Den oppskriften holder jeg for meg selv =0)
Men du kan sikkert bli yppersteprestinne i min sekt (etter min Mocadourada).
Jeg er nå i ferd med å gjennoppdage gammel visdom som har gått tapt. Det blir kanalisert til meg via en ånd som skal bli født om 3 millioner år.

Som medlem i denne nye religionen vil man få uante og mektige krefter (etter å ha gått visse kurs) som å gjette siste ukes lottorekke, forutsi fortiden, kontakt med fremtidige fødte mennesker (som nå lever som ånder), unngå kjedelige ting som popups, spam og svigerforeldre via rockemeditasjon mm.

Husk alt dette kan man bare få i min nye religion. Det finnes ingen andre. Alle andre er falske og prøver å loppe dere for alle penger.

PS: donasjoner tas gjerne imot

Høres ut som TV ... ZTV / Musikkchat ...

MrLysto
12-08-04, 02:38
Både en religion, et utested og en tv-kanal på en gang? Men det er jo tre ting på en gang det

Sorepheus
12-08-04, 16:07
Gruff, nå hørtes det ut som kristendommen :gal:

MrLysto
12-08-04, 17:25
Vi burde ikke ha noe problem med å konkurrere ut kristendommen da.. Vi vil jo ha mye kulere utesteder og tv-kanaler enn dem.

:full:

Sorepheus
12-08-04, 17:33
Er en gammel hedningssamfunn slogan som sier "Tomme kirker romler mest" ... i og for seg et poeng, det kan være ganske fredlig og pent i en kirke uten kristnesymboler og bibelhversering... skjønt noe elktrofunk og slappe sofaer og et dansegulv hadde vel gjort seg :) Kanskje en stor fluffy seng i steden for et alter og .. :kul:

Mr.Man
12-08-04, 17:41
Jeg vil innlemme kvinner. :sikle:

Starwolf
12-08-04, 18:55
For sent, og J E G er Überersteprest :kul:

Galemaja
12-08-04, 21:36
Jeg vil være Kristi brud, eller var det Starwolf i dette tilfellet. Også vil jeg spille inn CD og gi ut et brettspill om drapene i min nærmeste krets. OK?

Starwolf
12-08-04, 22:06
Helt greit....

Note: Galemaja skal ikke inn i innerste sirkel...

Starwolf
12-08-04, 22:07
Addendum: Hva har Kristi med å redde fremtidige ufødte sjeler?

MrLysto
12-08-04, 22:38
Hvis han betaler så kan da han få bli med også. Vi har da ikke fordommer.

Starwolf
11-10-04, 12:37
Du har rett, penger er penger uansett farge =0)

MrLysto
12-10-04, 15:24
Syns forresten at visse ufødte fremtidige sjeler fortjener en Meson Gun :kul:

Sexy Sadie
12-10-04, 17:29
Syns forresten at visse ufødte fremtidige sjeler fortjener en Meson Gun :kul:

Hvilke ufødte sjeler da? :kul:

Starwolf
12-10-04, 20:59
De som skal inngå i vår über-elite hær som er villige til å dø for sin führer på den ytterste dag.... øøh feil sekt...

Sexy Sadie
12-10-04, 23:21
De som skal inngå i vår über-elite hær som er villige til å dø for sin führer på den ytterste dag.... øøh feil sekt...

Kamikazepiloter altså. :mrgreen:

Starwolf
12-10-04, 23:31
Planen er å lage en motsekt til sekta våres slik at vi får inn penger i begge ender. Når våre sveitsiske kontoer er feite nok så setter vi i gang apocalypsen....

MrLysto
12-10-04, 23:40
Pluss at vi har et eller flere detektivbyråer som spesialiserer seg på å hente ut enkelte hjernevaskede medlemmer fra sektene og av-programmere dem.... mot en klekkelig betaling såklart....

Sexy Sadie
12-10-04, 23:42
Jeg gleder meg til å se Masada. :mrgreen:

MrLysto
12-10-04, 23:43
Noterer "SS melder seg frivillig til å lede selvmordstroppene"

Sexy Sadie
12-10-04, 23:53
Noterer "SS melder seg frivillig til å lede selvmordstroppene"

Noter heller: SS vil være den nye Messias.

MrLysto
13-10-04, 00:29
Messiasen skal lede idiotene... jeg mener de hellige martyrer .. inn i døden mens vi tar kredittkortene og klokkene deres...

Sexy Sadie
13-10-04, 00:33
Jeg gidder bare å jobbe hvis jeg får kloa i Buckingham Palace.

Starwolf
13-10-04, 10:42
Uansett når vi trekker os tilbake etter å ha sendt de to sektene våres opp mot hvernadre oppretter vi en tredje som rydder opp etter bråket fra de to første (mot klekkelig betaling) og tar verdensherredømmet. SS kan være überypperseprestinne. Lysto kan lede den hellige inkvisisjonen, men jeg står for konspiratoriske ideer og übergud.

Starwolf
13-10-04, 10:46
Jeg gidder bare å jobbe hvis jeg får kloa i Buckingham Palace.

Hvorfor noe kjedelig som Buckingham Palace. Det finnes da større og bedre palasser rundt om i verden vi kan ha som sommer-/vinterbolig

Sexy Sadie
13-10-04, 13:56
Hvorfor noe kjedelig som Buckingham Palace. Det finnes da større og bedre palasser rundt om i verden vi kan ha som sommer-/vinterbolig

London. :mrgreen:

Starwolf
13-10-04, 14:31
Du kan få hele byen hvis du vil :kul:
Selv vil jeg ha en fin øy i karibien med tilhørende flyplass, palass, yacht og harem.

anonym
13-10-04, 16:41
Jeg vil gjerne også ha en del av London.

Og St. Lucia, takk.

Jeg kan gjerne være oppviglerske.

Starwolf
13-10-04, 20:29
Du kan få Paris =0)

anonym
13-10-04, 20:49
Jeg liker ikke franskmenn.
Jeg og sexy kan dele.
Jeg vil ha London og St.Lucia og mine evner som gud er guddommelige.

Sexy Sadie
13-10-04, 21:29
Jeg og sexy kan dele.

Soho er mitt, bare mitt. :overlegen:

anonym
13-10-04, 22:28
Jada, ta Soho.
Jeg tar Fulham/Chelsea samt Richmond/Kew.

Starwolf
13-10-04, 22:31
Jeg og sexy kan dele.

Vi kan rydde Paris for franskmenn hvis det er ønskelig. Lysto har sikkert noen passende knep på lager.

MrLysto
13-10-04, 22:36
Madame La' Guilloitine har funka bra før....

:giljotin:

Men reserverer retten til å holde unna et lag med franske kokker... og en bøling mekanikere til å fikse bilene mine.... og noen utvalgte langbente parisienner... :kul:

Men vi kan godt lagre dem i Inkvisisjonens lokale filial rett utenfor Paris..... en liten to-rom-og-kjøkken kalt Versailles

Sexy Sadie
13-10-04, 23:00
Jada, ta Soho.
Jeg tar Fulham/Chelsea samt Richmond/Kew.

Parkene er mine, jeg må ha mine grønne lunger.

anonym
13-10-04, 23:17
Du får Hyde Park.

Sexy Sadie
13-10-04, 23:34
Du får Hyde Park.

Jeg tar de parkene jeg vil ha.

anonym
13-10-04, 23:34
Du skal dele.

Sexy Sadie
13-10-04, 23:37
Du skal dele.

Siden jeg ikke tror på noen gud....: :blæ:

The Cryptic
14-10-04, 19:10
Du får Hyde Park.

Jeg tar de parkene jeg vil ha.

Så godt å se at ikke stormannsgalskapen har gått alle over hodet her ;)

Starwolf
14-10-04, 20:04
Hvis dere jenter ikke blir enige må dere greie dere med Jan Mayen og Bjørnøya.

anonym
14-10-04, 20:05
Jeg er veldig enig i hva jeg sier, jeg.

Sexy Sadie
14-10-04, 20:47

Det teite er at jeg kjenner en fyr ved navn Bjørn Øya. :skrape:

MrLysto
15-10-04, 00:42

Det teite er at jeg kjenner en fyr ved navn Bjørn Øya. :skrape:
Da kan du selvsaqt få han.
Med tanke på din høye stilling skal du tilogmed få slippe med bare å betale 10% avlat for han.

Sexy Sadie
15-10-04, 00:43
Da kan du selvsaqt få han.
Med tanke på din høye stilling skal du tilogmed få slippe med bare å betale 10% avlat for han.

Så snilt. :gnukker:

MrLysto
19-10-04, 02:02
Er vanskelig å finne noen gode fiender som Inkvisisjonen kan lete etter med ALLE tenkelige midler.

Jøder, Narkomane, Terrorrister, Kommunister, Muslimer, Homoseksuelle, Hekser, Kristne, Fattige, Rike, Nazister, .... alle de "gode" fiendene er brukt før.

:depper: Jeg vil ha noen å forfølge som er bare mine!!!

anonym
19-10-04, 08:23
Du bør selvsagt forfølge realitydeltagerne.

Starwolf
19-10-04, 09:33
Det var et godt forslag. Disse (un)realityfolka lager snerk på hjernen vår. Bare et ledd i FN's hemmelige plan med frimurerne, UFO'er og Wanderbilt familien om å ta verdensherredømme før oss. Snart er det normalt med kamera i etthvert rom.

anonym
19-10-04, 10:30
Nettopp.
De vil overnormalisere "storebror ser deg" prinsippet, slik at vi vil uten videre godta å bli enda mer overvåket.

Sexy Sadie
19-10-04, 14:38
det er da enkelte ekstremister som gjerne skulel vært halshogget rundt omkring. :sur:

anonym
19-10-04, 15:42
Jeg blir litt kvalm av den avataren din, SS.

Sexy Sadie
19-10-04, 16:23
Jeg blir litt kvalm av den avataren din, SS.

Jeg trodde du likte å suge? :stolt:

MrLysto
20-10-04, 13:58
Troende! Kamerater! Hellige Krigere!

La oss nå starte vår hellige jihad mot de onde reality-deltakerne som ødelegger tv-kvelden og prøver å ta kontroll over verden!

Sky intet middel. La intet offer være for stort.
Sannelig sier jeg dere: De som bli martyrer i vår hellige sak kommer til en himmel med ikke jomfruer, men MEGET erfarne og dyktige kvinner og menn som vil tilfredstille dere gjennom evigheten.
(Nei ingen sauer i himmelen, hverken dyktige eller jomfruer. De som ønsker slikt får melde seg i et realityshow og komme til oss så vi kan sende dem til det ytterste helvete)

Base
27-03-06, 14:56
Jeg mener ikke å dra opp gamle tråder her, men nå søkte jeg altså i google på Inkassobil og klikket meg inn i denne tråden. :knegg:

Starwolf
27-03-06, 16:11
Tror jeg ikkeno på. Du søkte sikkert etter noe alternativt new age religiongreier for å få bukt med dine personlige problemer (vi selger kurs for en billig penge forresten)

Er det inkasso på bilen så kan sikkert vår saksbehandler MrLysto/Lystløgner komme med et fristende tilbud du ikke har mulighet til å si nei til :mrgreen:

Glem ikke å trekke kortet gjennom stripen på vei ut.