Se full versjon : Stavangerensemblet
Jeg er i fra stavanger, så jeg tviler på at jeg klarer å se objektivt på Stavangerensemblet.. Har liksom vokst opp med dem. Men dere der ute i den store verden (dep. tiny norway). Har dere hørt "Ta ein kjangs"? Og hva synes dere om sanger som "blyge harry" og "kan'kje finna fingen"? Er det kun patriotisme som gjør at jeg synes dette er høykvalitets grasrotrock av dimensjoner? :tenker:
Kommer fra en plass ikke så langt unna Stavanger, men likevel... Patriotisme og galskap kan i enkelte tilfeller visstnok forveksles.
Takk. Godt å få litt perspektiv på tingene. Her hjemme nytter det jo overhodet ikke å prøve på å en relativt objektiv vurdering av superbandet...
Ansemblet er ikke et klassisk orkester :forvirret:
?... Hallo?!? Mener du at du ikke har hørt.... Vet om.... Eh... Send meg en adresse så jeg får sendt deg en cd umiddelbart. Det er jo norsk kulturhistorie! :sjokk:
Kulturhistorie på lik linje med f.eks. Luxus Leverpostei.
Kulturhistorie på lik linje med f.eks. Luxus Leverpostei.
Ja, de har jo tolket endel Alf Prøysen. :ler:
Knappest hørt om de, aldri hørt av de.
Har ikke tenkt å late som jeg er flau av det faktum heller.
Men de har en plate som er veldig bra. Så det så. Selv om du kanskje må ha vokst opp i stavanger for å innse det. Hvis jeg noengang treffer dere skal jeg ha platen med på innerlommen og sette den på mens ingen ser. Så skal jeg skrike ut tekstene og synge med helt til dere surrer meg i gladfolie og hiver meg ut vinduet.. Men det er tydelig av denne tråden at jeg hadde rett i mine antagelser om at det krevdes mye patriotisme for å tviholde på bandets heltestatus..
Hvor gammel er du, teodor?
Jeg er 35 en bitteliten stund til. Så blir jeg 36. (Men det er bare på innsiden. Utenpå er jeg godt oppe i 40 årene og vel så det.) Og du er 29? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til så unge damer, men du har overbevist meg om at det finnes mer enn bare et vakkert og ubrukt skall der.. :stolt:
Ung?
Jeg er minst 40 på innsiden. :oppbrukt:
Du er da ikke oppbrukt! Men jeg aner at du har en haug med unger, og vel så det?
Ja, det baller fort på seg. Har du to og så er det en til på vei?
Joa, men den siste tenkte jeg du skulle få.
Er jo tross alt en grunn til at jeg giftet meg med deg.
Så snilt! Men det må være en gutt. Jeg har to gutter, og det fungerer meget bra. Ser for meg at det er mye mangel på logikk med jentebarn. Basert på venner og kjente.
Det er sånn ca 75% sjanse for at det blir gutt.
Du får forhåpentlig vite det sikkert 20. september.
Hva slags guttenavn liker du?
Ja, for jeg kan jo ikke sende han nedover om du tenker kalle han Moses eller Fabian eller noe sånt.
Stavangerensemblet, var det ikke de som hadde Kongesangen, Kalle Kanin ?
Jeg har brukt opp de navnå eg likte. Så han blir vel bare småtten..
Øyh.
Dialekt. :påpeker: :nei:
Ja, jeg lo litt da jeg så det.. Jeg satt og snakket i telefonen med noen og skrev litt her og litt på messenger. Plutselig så jeg at det var blanding av alt i alle retninger :D Beklager. Sånn går det når man roter med grensene mellom vl og rl...
Liker du ikke flere guttenavn enn to, altså?
Stavangerensemblet, var det ikke de som hadde Kongesangen, Kalle Kanin
Kvikke kanin..
Steffen er et greit navn. Hva heter dine da?
Steffen?
Ingen av mine barn skal hete Steffen.
Mine heter Emma og Jørgen.
Jeg vurderer Henrik og Ada til neste.
Hvis jeg hadde hatt en jente hadde hun hett Åsta eller Una.
Henrik er helt greit. Det er jo i samme katagori som Steffen...
Vi har ikke samme smak, ser jeg.
Una, tja. Heller Isa.
Men, så fikk vi en Monica... Jeg ble revet med av røkerom atmosfæren..
Går det an å få en bortadopteringsfunksjon, MM?
Sexy Sadie
17-08-04, 16:59
Har du et problem med hun der, monica eller?
Sexy Sadie
17-08-04, 17:07
Gjorde da det. :mrgreen:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.