PDA

Se full versjon : Hurra jeg kom inn.

spindis
20-08-04, 16:12
Jeg kom inn på skole. :woohoo:

Jeg starta på tirsdag og i dag fikk jeg godkjent attføring fra aetat.

Om tre år vil det jeg med andre ord være ferdigutdannet førskolelærer.

Gleder meg noe helt vanvittig til og kommeigang orntlig med undervisning å sån nå. HURRA!

I kveld skal jeg feire!

Base
20-08-04, 16:13
Gratulerer så mye.

Sorepheus
20-08-04, 16:14
Grattis, begynner på BI jeg, skal ta med meg pensumbøker og lese på beachen i Portugal, bare de to første forelesningene jeg går glipp av... Forøvrig er det faktisk mulig å få studielån i tillegg til attføring, men det er begrenset, noe jeg oppdaget til min lettelse når attføringen ikke strakk til lengre..

spindis
20-08-04, 16:16
Ja, jeg vet det. Har tenkt og forhøre meg om saken på mandag. Skal prøve og ungå lån, og heller satse på stipend da.

Får jeg lån var planen og sette det på konto og få renter av det. :nemlig:

spindis
20-08-04, 16:17
Tusen takk for gratuasjoner foresten.

:leterfebrilsketterethypersmilytrynefjes:

Macumba
20-08-04, 19:56
Gratulerer! :ivrig:

Ling
20-08-04, 22:25
Gratulerer med opptaket Spindis. :)

medica
20-08-04, 22:37
Grattis, Spindis! Morsomt å høre!

LiNK
20-08-04, 23:02
Grattis, og lykke til!

Mr.Man
21-08-04, 00:05
Grattis. Håper du trives!

Zelda
21-08-04, 13:38
Gosh, trodde jeg hadde lagt inn gratulasjon.. Lykke til iallfall!

Gisle
21-08-04, 20:23

Gleder meg noe helt vanvittig til og kommeigang orntlig med undervisning å sån nå. HURRA!

I kveld skal jeg feire!

Fy fa**, altså ! Er det bare sosialtilfeller her på Forumet? I hele Norge for den saks skyld! Du har vel sytt og klaga deg til dette! Og dette skal jeg betale skatt for? 43% skatt betaler jeg for å underholde slike snyltere som dere? Helv***!

Zelda
21-08-04, 21:38
Sosialtilfeller som går skole og skaffer utdanning er bedre enn de som bare slenger dritt til folk de ikke kjenner :snill:

gyrken
21-08-04, 21:56
Gratulerer så mye Spindis! Godt å høre at det ordnet seg!

spindis
22-08-04, 21:35

I kveld skal jeg feire!

Fy fa**, altså ! Er det bare sosialtilfeller her på Forumet? I hele Norge for den saks skyld! Du har vel sytt og klaga deg til dette! Og dette skal jeg betale skatt for? 43% skatt betaler jeg for å underholde slike snyltere som dere? Helv***!

:twisted:

Dere andre. Tusen takk. :takker:

Sexy Sadie
24-08-04, 21:45
Gratulerer, men at noen vil bli førskolelærer går utover min forstand. dog har jeg nok bestandig vært litt teit i hodet. :mrgreen:

Zelda
24-08-04, 23:10
Du er da trønder :knegg:

(va kødd alså :mrgreen:)

Sexy Sadie
25-08-04, 16:22

Er det deg, Dagfinn?

MrLysto
26-08-04, 01:20

I kveld skal jeg feire!

Du vil med andre ord heller fø på folk resten av livet enn å investere i litt utdanning så de kan tjene penger og betale skatt de også?

Uttrykket spare på skillingen og la daleren gå dukker av en eller annen grunn opp i bakhodet mitt.

gyrken
26-08-04, 02:03
Men spindis, er det ikke ryggen din som streiker? Er det lurt å bli førskolelærer da?

Gisle
26-08-04, 14:56
Du vil med andre ord heller fø på folk resten av livet enn å investere i litt utdanning så de kan tjene penger og betale skatt de også?
Uttrykket spare på skillingen og la daleren gå dukker av en eller annen grunn opp i bakhodet mitt.

Hadde vedkommende vert litt mer oppegående og tatt litt mere ansvar for egen utvikling av livet i tenårene og begynnelsen av 20-årene, hadde det vert totalt unødvendig å innvilge attføring og hele fa** pakka her! M.a.o det er blitt så lett og så lukrativt å gi fa** i begynnelsen av den voksne delen av livet sitt her på jorden, at flere og flere gjør det. Tar man ikke ansvar for eget liv, skal man fa** meg ikke forvente att andre skal gjøre det heller! Jæ*** samfunnssnyltere!

Macumba
26-08-04, 15:00
Det er lov til å skrive banneord på dette forumet, Gislegutt.

anonym
26-08-04, 15:07
Fisler får ikke lov av mamman sin å si stygge ord og akkurat som strutsen tror han at ingen ser det om han skriver med stjerner. ;)

Gisle
26-08-04, 15:09
Fisler får ikke lov av mamman sin å si stygge ord og akkurat som strutsen tror han at ingen ser det om han skriver med stjerner. ;)

Deg finnes det ikke håp for. Hva er vitsen med å skive hele ordet, når jeg oppnår sammen meningen med å la være? Alle vet at jeg mener det jeg mener, uten at man ser hele ordet! Du er dum du!

anonym
26-08-04, 15:12
Nope.
Her er det du som er dum.
Du vil si et ord, men du tør ikke si det rett ut.
Det er ganske barnslig.

Gisle
26-08-04, 15:15
Nope.
Her er det du som er dum.
Du vil si et ord, men du tør ikke si det rett ut.
Det er ganske barnslig.

Igjen, detaljer som ikke har NOE med temaet å gjøre! Du er så dum at du faktisk ikke fatter det selv! Jeg håper en dag at du får hjelp slik at du innser hvor vanskelig det må være å leve sammen med en person som innehar de egenskapene, eller rettere sakt, MANGELEN på egenskapene du (ikke) har.

anonym
26-08-04, 15:16
Marengsene tør heller ikke skrive banneord. :snill:

Gisle
26-08-04, 15:24

Du er syk! Ja det mener jeg virkelig! Du er syk! Jeg kan vel bare fantasere om hvordan det skal gå med deg, den dagen du ikke kan føde flere barn. Eller den dagen du blir nødt til å føre en samtale, i stedet for blikk og metaforer. Den e.v.t livsledsageren begynner vel å se på andre damer og føre andre samtaler med mer sexy kvinner som kan føre en samtale på ett høyere plan. Kanse han faller for dem og forlater deg til forhold for disse? Skulle ikke forundre meg!

LiNK
26-08-04, 15:29

Deg finnes det ikke håp for. Hva er vitsen med å skive hele ordet, når jeg oppnår sammen meningen med å la være? Alle vet at jeg mener det jeg mener, uten at man ser hele ordet! Du er dum du!

Jeg kan ikke se at du oppnår noe som helst med å bruke banneord. Uansett om du skriver dem fullt ut, eller ikke. Kanskje du kunne forklare hva du faktisk mener, slik at vi kan se forbi den barnslige måten å uttrykke seg på, og heller kan bruke tiden på å kommentere hva du egentlig mener.

Zelda
26-08-04, 15:33

Du er syk! Ja det mener jeg virkelig! Du er syk! Jeg kan vel bare fantasere om hvordan det skal gå med deg, den dagen du ikke kan føde flere barn. Eller den dagen du blir nødt til å føre en samtale, i stedet for blikk og metaforer. Den e.v.t livsledsageren begynner vel å se på andre damer og føre andre samtaler med mer sexy kvinner som kan føre en samtale på ett høyere plan. Kanse han faller for dem og forlater deg til forhold for disse? Skulle ikke forundre meg!
Si meg, hvor mange har lyst å konversere skikkelig med deg? Du flyr jo i taket for alt? Da heller samtale med noen med metaforer og kroppspråk.. :roll:

Gisle
26-08-04, 15:37

Si meg, hvor mange har lyst å konversere skikkelig med deg? Du flyr jo i taket for alt? Da heller samtale med noen med metaforer og kroppspråk.. :roll:

Jeg tror du, før du poster flere slike svar, tar deg en tur innom ALLE postene jeg har posta, for å finne den EGENTLIGE grunnen til at jeg er litt hissig! Jeg hadde ikke lagt inn 1, - ett - nytt emne før nermest HELE forumet var på nakken min. Og grunnen til alle sarkastiske svarene etter mitt første innlegg? Ja finn den og du er fa** meg god!

Zelda
26-08-04, 15:48
Da bør du prøve å lese gjennom noen innlegg og prøve å se det positive i NOE.

Gisle
26-08-04, 15:53

Hva da,Zelda hva da? Hva er positivt med å legge ut en ny tråd, for så å bli tråkka på av 35 stykker? Tror du det går upåaktet hen? Tror du virkelig at det er veien å ønske nye brukere velkommen? Det er absolutt den måten man skaffer seg kritiske innlegg på som jeg gjør nå. Hva er vitsen med å forurense sitt eget forum, ved å prøve å kvele nykommere? Det er klart at er det "rette" personen, slik jeg var i dette tilfelle, vil vedkommende ta av som en rakett , og bare gjøre allt for å forurense atmosfæren her!
Har dere virkelig ikke reflektert over dette?

gyrken
26-08-04, 15:57

Vi reflekterer ikke så mye. :dum:

anonym
26-08-04, 15:59
Jeg lurer på hvem som prøver å forurense. :snill:

Zelda
26-08-04, 15:59

Hva da,Zelda hva da? Hva er positivt med å legge ut en ny tråd, for så å bli tråkka på av 35 stykker? Tror du det går upåaktet hen? Tror du virkelig at det er veien å ønske nye brukere velkommen? Det er absolutt den måten man skaffer seg kritiske innlegg på som jeg gjør nå. Hva er vitsen med å forurense sitt eget forum, ved å prøve å kvele nykommere? Det er klart at er det "rette" personen, slik jeg var i dette tilfelle, vil vedkommende ta av som en rakett , og bare gjøre allt for å forurense atmosfæren her!
Du er ikke sann! :ler:
Reflekter litt over hvordan innleggene dine er, -og hvorfor tror du at noen reagerer på dem? Har du sosiale antenner i det hele tatt??

Gisle
26-08-04, 16:18

Du er ikke sann! :ler:
Reflekter litt over hvordan innleggene dine er, -og hvorfor tror du at noen reagerer på dem? Har du sosiale antenner i det hele tatt??

Hvis du leste svaret, Zelda, hadde det nesten ikke vert nødvendig å svare, men jeg ser meg nødt til det. Jeg skrev : LEGGE UT EN NY TRÅD! Derfor blir det litt rart når du refererer til innlegg som er skrevet i hensikt å forsvare den NYE tråden.

Zelda
26-08-04, 19:48
:gjesp:

spindis
26-08-04, 23:05
Men spindis, er det ikke ryggen din som streiker? Er det lurt å bli førskolelærer da?

Planene er og komme seg ut i jobb i en SFO eller i små skolen. Der det ikke er like mye løfting, men alikevel nok bevegelse.

Både lege og aetat var enige i at dette var en god plan.

BTW: Jeg fikk vite i forigårs at jeg kom inn på fordypning musikk, forming og drama. (1 valget) Begynnte i ny klasse i går.

:banan:

gyrken
26-08-04, 23:49
Ok, høres ut som en god plan. Det er mangel på førskolelærere også, ihvertfall her i Oslo. :)